ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9793

اصحاب رسانه در ضيافت مختار

سريال "مختارنامه" در يک آيين نمايشي – رسانه اي براي اصحاب رسانه رونمايي و در يک ضيافت هنري سه قسمت از آن رويت شد.

 سريال "مختارنامه" در يک آيين نمايشي – رسانه اي براي اصحاب رسانه رونمايي و در يک ضيافت هنري سه قسمت از آن رويت شد.
به گزارش سايت خبري سيمافيلم ،فارغ از تمهيدات تبليغاتي که ممکن است روابط عمومي هر اثر سينمايي يا تلويزيوني براي معرفي خود تدارک ببيند اين معارفه صميمانه به منزلت و اعتبار خود اثر نيز برمي گشت.اعتباري که هم از نام سازندگان و هم از خود اثر و عظمت آن وام مي گرفت . اکنون بيش از 7 سال است که دست کم خبرنگاران سينمايي منتظر آغاز نمايش اين اثر بودند.
در اين نمايش ويژه که به منظور آگاهي و اطلاع از نظرات و ديدگاه‌هاي اهالي رسانه‌ صورت گرفت، حسن اسلامي مهر؛ رئيس مركز سيما فيلم با حضور در اين نشست گفت: پس از 10 سال پروسه آماده سازي اين مجموعه که 8 سال توليد و دو سال مراحل نگارش را در پي داشت، اين کار دشوار با سختي‌هاي زيادي که دست اندرکاران آن متحمل شدند آماده نمايش شد.
وي افزود: "مختار نامه" کار ارزشمندي از ميرباقري در حوزه تلويزيون به شمار مي‌آيد و دعوت از اهالي رسانه براي ديدن قطعاتي از فيلم به اين علت بود تا کار در مطبوعات با مشايعت عزيزان رسانه‌اي صورت بگيرد و ظرفيت نمايش ارزنده اين سريال ديده شود.
اسلامي مهر که اين مجموعه را بزرگ‌ترين کار تاريخي در آسيا معرفي کرده‌است، با اشاره به قسمت‌هايي از سريال "مختارنامه" اظهار داشت: وحدت مختار با زبيريان که در بخش‌هايي از فيلم مشاهده کرديد، پايدار نيست و آن‌ها در مرحله‌اي ديگر مقابل يکديگر قرار مي‌گيرند. همچنين قيام مختار نيز بعد از واقعه کربلا رخ مي‌دهد و او از آنجايي که در هنگام اين واقعه در زندان به سر مي‌برد، پس از آن به خونخواهي سالار شهيدان برمي‌خيزد.
"مختارنامه" علاوه بر جذابيت هاي دراماتيک و نمايشي از حيث اعتقادي و ايدولوژيک هم براي مخاطب ايراني ارزشمند بوده و از ظرفيت روانشناختي بالايي براي جذب مخاطب برخوردار است. به غير از اينکه مي توان آن را تاريخ تصوري شيعه قلمداد کرد از اين قابليت هم برخوردار است که در يک ساختار نمادين بتواند واقعه کربلا را در شمايل قيام مختار و چه بسا صورت و سيرت امام حسين (ع) را در کسوت مختار بازنمايي و روايت کند.
سريال "مختارنامه" به واسطه همين مولفه هاي فرامتني که در متن فرهنگي – مذهبي مخاطب ما ريشه دارد و حضور بازيگران نام آشناي سينما و تلوزيون و تکنيکهاي بصري و فني واجد امتيازات ويژه اي است که يک سريال فاخر دارد.
نگارش سريال مختارنامه به کارگرداني "سيد داود ميرباقري" از سال 80 آغاز شد و از سال 81 و 82 در مرحله پيش توليد بود و در تاريخ 23/1/83 فيلمبرداري از شهر کاشان آغاز شد و در دکورهاي احمدآباد مستوفي (شهرک سينمايي مختارنامه) ادامه پيدا کرد و در شهرهاي آبادان، شوشتر، شاهرود، ورامين و احمدآباد فيلمبرداري شد و در انتها در کوير طرود و در شهرستان شاهرود در تيرماه 88 مرحله فيلمبرداري اين سريال عظيم تاريخي – مذهبي به پايان رسيد.
از جمله بازيگراني که در "مختارنامه" به ايفاي نقش مي‌پردازند، عبارت‌اند از: ويشکا آسايش، فرهاد اصلاني، سيامک اطلسي، پرويز پور حسيني، حسن پور شيرازي، بهناز جعفري، شهرام حقيقت دوست، الهام حميدي، آهو خردمند، ماهچهره خليلي، گوهر خيرانديش، جعفر دهقان، حبيب دهقان نسب، داود رشيدي، امين زندگاني، رضا رويگري، اکبر زنجانپور، مرحوم پروين سليماني، بهرام شاه محمدلو، محمدرضا شريفي نيا، عنايت شفيعي، ولي الله شيراندامي، محمد صادقي، بهنوش طباطبايي، ژاله علو، مهدي فخيم زاده، حديث فولاد وند، فريبا کوثري، رضا کيانيان، نسرين مقانلو، سيد حسن ميرباقري.
مراسم رونمايي از سريال "مختارنامه " از ساعت 7 تا 10شب در مرکز سيمافيلم برگزار شد که با پخش قسمت هايي از اين سريال و سخنراني رئيس مرکز همراه بود و با صرف شام به پايان رسيد.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode