ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9776

طلسم‌شكني ايران در جام جهاني با شكست ژاپن

تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني 2010 ايتاليا موفق شد از سد ملي پوشان ژاپن عبور كند.

 تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني 2010 ايتاليا موفق شد از سد ملي پوشان ژاپن عبور كند.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، دومين ديدار ملي‌پوشان واليبال ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 ايتاليا امشب برابر ملي‌پوشان ژاپن برگزار شد كه در پايان شاگردان حسين معدني موفق شدند با نتيجه 3 بر يك حريف خود را شكست دهند.
در اين مسابقه كه هدايت آن بر عهده داوراني از كانادا و جمهوري چك بود تيم ملي با تركيب سعيد معروف، محمد موسوي عراقي، حمزه زريني، عليرضا نادي، آرش كشاورزي، محمد محمدكاظم و عبدالرضا عليزاده وارد زمين شد.
در گيم نخست ملي‌پوشان ايران همانند بازي گذشته در دريافت‌هاي اول با مشكل مواجه بودند كه اين موضوع به شدت در بازي تيم ايران محسوس بود. در اين بين ژاپني ها بازي كم نقصي از خود به نمايش گذاشتند و توانستند با آناليزهايي كه كرده بودند و بردن بازي به سمت آنتن در اين گيم به راحتي و با نتيجه 25 بر 15 تيم ايران را با شكست بدرقه كنند.
شاگردان حسين معدني در ابتدا بازي را بسيار ضعيف شروع كردند، اما در ابتداي گيم دوم با توجه به عملكرد نه چندان خوب حمزه زريني كادرفني تصميم گرفت تا از آرش كمالوند استفاده كند. در اين گيم ملي‌پوشان ايران با توجه به آناليز دقيق تيم ژاپن توانستند در دفاع عقب زمين و دفاع روي تور عملكرد بسيار بهتري نسبت به گيم نخست داشته باشند. در اين گيم پس از دريافت هاي خوب و با در اختيار قرار دادن توپ هاي سالم به پاسور، شرايط خوبي را براي حمله فراهم مي كردند كه در پايان اين گيم با نتيجه 25 بر 17 به سود ملي پوشان ايران خاتمه يافت.
در ابتداي گيم سوم ملي پوشان ايران كه از پيروزي در گيم دوم روحيه بالايي داشتند بازي پاياپايي را برابر حريف آسيايي خود به نمايش گذاشتند.
كادر فني تيم ايران در اين گيم از بازيكناني مانند مهدوي و عندليب استفاده كرد كه عملكرد خوبي داشتند. در اين گيم پاسور تيم ملي تاكتيك‌هاي مختلفي را در حمله به كار گرفت و موقعيت‌هاي خوبي را براي ساير بازيكنان فراهم كرد. همين عامل باعث پيش افتادن شاگردان حسين معدني در ابتداي اين گيم شد، اما در ادامه اين ژاپني‌ها بودند كه توانستند ابتكار عمل را به دست گرفته و از حريف خود پيش بيفتند. در ادامه با گرفتن وقت‌هاي استراحت به موقع و ايجاد وقفه‌هاي كافي در جريان بازي توسط كادر فني ايران، ملي پوشان توانستند با نتيجه 26 بر 24 از سد حريف آسيايي خود عبور كنند تا بازي به گيم چهارم كشيده شود.
در گيم چهارم واليباليست هاي ايران با استفاده از تجربه گيم هاي گذشته و شناخت بيشتر از حريف توانستند بازي خوبي از خود به نمايش گذاشته و پيروز ميدان لقب بگيرند. اين گيم در پايان با نتيجه 25 بر 23 به سود تيم ايران خاتمه پيدا كرد.
با اين نتيجه ملي پوشان ايران نخستين پيروزي خود را در ادوار جام جهاني جشن گرفت؛ تيم ايران پيش از اين نتوانسته بود در مسابقات جهاني پيروزي كسب كند.
تيم ايران در ديدار نخست خود با نتيجه 3 بر صفر مغلوب مصر شده بود.
نكته جالب اين است كه در پخش مستقيم رقابت هاي ليگ ايتاليا از تعداد دوربين هاي زيادي استفاده مي شود و چند دوربين روي خط هاي زمين تعبيه شده است، اما در پيكارهاي بزرگي مانند جام جهاني اين امر محقق نشده و مسئولان ايتاليايي از دوربين هاي كمتري استفاده مي كنند.
ژي‌هونگ‌وي رئيس فدراسيون جهاني واليبال، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني ايران، محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران و چند مسئول ديگر در سالن مسابقه حاضر بودند و مصاف ايران و ژاپن را در رقابت‌هاي جام جهاني 2010 ايتاليا را از نزديك تماشا كردند.
تيم ملي ايران در گروه نخست رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 ايتاليا در گروه نخست با تيم‌هاي ملي ايتاليا، مصر و ژاپن هم‌گروه است. مسابقات جهاني واليبال در سال 2010 از سوم تا هجدهم مهر ماه سال جاري در چند شهر كشور ايتاليا برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode