ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9635

مركز آموزشي سما در ممقان افتتاح شد

مركز آموزشي فرهنگي سما در بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال ظهر امروز افتتاح شد...

مركز آموزشي فرهنگي سما در بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال ظهر امروز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، اين طرح كه ظهر امروز به بهره‌برداري رسيد، از مهر ماه امسال در 18 رشته فني دانشجو پذيرش خواهد كرد.
عبدالله جاسبي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور در مراسم بهره‌برداري از اين مركز آموزشي گفت: مهم‌ترين نقش دانشگاه آزاد اسلامي در كشور گسترش آموزش عالي، تمركززدايي و جلوگيري از مهاجرت جمعيت به مراكز استان‌ها و حتي معكوس كردن مهاجرت است.
وي تصريح كرد: يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي توسعه آموزش عالي با ايجاد دانشگاه آزاد است كه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي با دارا بودن 16 ميليون متر مربع فضاي آموزشي در كشور نقش مهمي در توسعه آموزش و پيشرفت علوم مختلف ايجاد كرده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور افزود: دانشگاه آزاد اسلامي با پيشرفت‌هاي علمي كه در كشور داشته است، توانسته رقابت سالم را در بين ساير مراكز آموزش عالي به وجود آورده و در دهه آتي هم اين رقابت سالم و رو به رشد به دانشگاه‌هاي بين‌المللي نيز توسعه خواهد يافت.
جاسبي همچنين در اين مراسم هدف دشمنان را از تهديد و تحريم اقتصادي، ايجاد وقفه در مسير توسعه علمي و ترقي كشور ذكر و تاكيد كرد: تحريم‌ها نتوانسته است هيچ اثري در عزم و اراده ملت ايران براي رسيدن به قله‌هاي پيشرفت و توسعه داشته باشد.
حجت‌الاسلام علي باقرنژاد، امام جمعه ممقان نيز در اين مراسم تعليم و تعلم را يكي از مهم‌ترين ابزارهاي قدرت بين‌المللي دانست و افزود: علوم سودمند و عمل دو بال محكم جامعه براي پرواز به سمت و سوي تعالي و پيشرفت هستند و هر يك بدون ديگري براي جامعه مصيبت بار و بي‌فايده خواهد بود.
وي تصريح كرد: اگر علم در اختيار اهلش نباشد، نااهلان از آن در مسير غارت، ناامني و نسل‌كشي بشري استفاده خواهند كرد چنانچه دنياي امروزي شاهد اين ادعاست. امام جمعه ممقان در ادامه بر گسترش كيفيت آموزش در دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي تاكيد كرد و گفت: بايد در برنامه‌ نظام آموزش عالي كشور به كيفيت آموزش در كنار كميت مراكز آموزشي توجه شود تا نقش مهم آن در توسعه علم و شاخص‌هاي جامعه به خوبي نمايان شود.
بخش ممقان در هفت كيلومتري جنوب غربي مركز شهرستان آذرشهر واقع شده و در اين بخش حدود 14 هزار نفري، سه مركز آموزش عالي وجود دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode