ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9634

سوگواره خورشيد در مراغه برگزار مي‌شود

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت: همزمان با ايام محرم هفتمين آيين سوگواره خورشيد در مراغه برگزار مي‌شود...

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت: همزمان با ايام محرم هفتمين آيين سوگواره خورشيد در مراغه برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، مرتضي نصيري خاطرنشان كرد:‌ اين سوگـواره با هدف درك عميق فضيلت‌هاي بي‌شمار مكتب انساني عاشورا در قالب نگرشي نو به منويات و ارزش‌هاي نهفته در قيام حسيني و با رويكردي خلاقانه در عرصه‌ هنرهاي نمايشي برگزار مي‌شود.
وي افزود: تقويت فضاي معنوي و معرفت ديني جامعه و حمايت از گروه‌هاي فعال مردمي در عرصه‌ نمايش‌هاي عاشورايي از ديگر اهداف اين ويژه برنامه است.
نصيري با اشاره به اينكه اين سوگواره در سه بخش برگزار مي‌شود، گفت: بخش نخست آن شامل نمايش‌هاي سنتي اعم از تعزيه (شبيه‌خواني ويژه‌ي منطقه‌ آذربايجان)، پرده‌خواني، روضه‌خواني (ويژه ذاكرين)، نقالي مذهبي (عاشورايي)، بخش دوم شامل نمايش‌هاي صحنه‌‌ايي (عاشورايي) و بخش سوم شامل بخش پژوهش (آيين‌ها، آداب و رسم‌هاي عاشورايي منطقه مراغه) است.
وي افزود: علاقمندان مي‌توانند آثار تصويري و نوشتاري خود را ‌تا سي‌ام مهرماه 89 به دبيرخانه سوگواره واقع در مراغه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي واقع در بلوار شهيد شكاري، مجتمع فرهنگي و هنري مراغه ارسال و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ 04213257575 تماس حاصل كنند.
اين آيين توسط انجمن هنرهاي نمايشي مراغه با همكار‌ي اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار مي‌شود.
گزارش ديگري از اين روابط عمومي حاكي است، همزمان با هفته دفاع مقدس كارگاه آموزش نقاشي دفاع مقدس در تبريز برگزار مي‌شود.
در اين ورك شاپ خياباني كه در محل پارك خاقاني تبريز برگزار مي‌شود، 100 هنرمند از ساعت 9 صبح به صورت زنده به طراحي و نقاشي با موضوع دفاع مقدس خواهند پرداخت.
در كنار اين كارگاه،‌ آثاري از هنرمندان نقاش كه سال گذشته در نخستين ورك‌شاپ خياباني دفاع مقدس شركت داشتند به نمايش گذاشته مي‌شود.
اين كارگاه آموزشي توسط مركز هنرهاي تجسمي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي روز يكشنبه چهارم مهرماه 89 از ساعت 9 صبح تا 17 در پارك خاقاني تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode