ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 تير 1387     |     کد : 961

علي(ع)‌ و زينب(س) در كلام رهبر فرزانه انقلاب

اميرالمؤمنين (‏ع)، يك الگوى كامل براى همه است. جوانى پرشور و پرحماسه‌ او، الگوى جوانان است. حكومت سراسر عدل و انصاف او، الگوى دولتمردان است.

زندگى سراپا مجاهدت و سراپا مسئوليت او، الگوى همه‌ مؤمنان است. آزادگى او، الگوى همه‌  آزادگان جهان است و سخنان حكمت‌آميز و درس‌هاى ماندگار او، الگوى عالمان و دانشمندان و روشنفكران است.

وجود اميرالمؤمنين(ع)، از جهات متعدد و در شرايط گوناگون، براى همه‌ نسلهاى بشر، يك درس جاودانه و فراموش‌نشدنى است. همه سال‌ها، همه روزها و همه تاريخ، متعلّق به امير مؤمنان و به خط و راه روشن اوست.

آنچه مهم است و امروز براى ما از معرفت و آگاهي‌ها مهم‌تر است، عبارت است از نزديك شدن عملى به اميرالمؤمنين (ع)؛ زيرا او اسوه است.

ملت ما، ملت علوى است و معتقد و مريد و عاشق اميرالمؤمنين (ع) است.
مفاهيم گوناگونى كه شُعب مختلف عدالت دارد، در وجود اميرالمؤمنين درهم‏تنيده است.اميرالمؤمنين مظهر عدل الهى هست.

عدل به آن معنايى كه ما جزو اصول دين مى‏دانيم، اقتضاء مى‏كرد كه خداوند متعال شخصيتى مثل اميرالمؤمنين را براى رهبرى و هدايت مردم انتخاب كند.

امروز در جمهورى اسلامى اگر بخواهيم سعادت اين كشور تأمين شود و مردم عزيز ايران با توانايي‌هايى كه خداى متعال در جوهر اين كشور و اين ملت  قرار داده، به تمنيّات و آرزوهاى مشروع خود برسند، بايد همان خط [اميرالمؤمنين‏] را دنبال كنيم و دين و دنياى خود را از روى آن حكومت، الگو بگيريم.

مبارزه با مفاسد اقتصادى و گرايش به سمت بى‏بندوبارى در امور مالى و مسائل بيت‏المال، از جمله اوّلين خطوط برنامه اميرالمؤمنين بوده است. ما در نظام جمهورى اسلامى بايد افتخار كنيم كه اين راه را دنبال مى‏كنيم.

هرچه بتوانيم عدل را در جامعه بيشتر مستقر كنيم، شباهت ما به اميرالمؤمنين و تمسك ما به ولايت آن بزرگوار بيشتر خواهد شد.

در نظر اميرالمؤمنين (ع) منصب حكومتى نبايد وسيله‏اى براى راحتى و عيش و كسب دنيا براى خود باشد.

براى انسان والايى كه مى‏خواهد برفراز همه پديده‌هاى عالم وجود پرواز كند و هيچ‌چيزى پابند او نباشد و او را اسير نكند، اسوه حقيقى، اميرالمؤمنين است.
 اميرالمؤمنين در شخصيت خود، مظهر خصوصياتى است كه امروز اگر ما مردم و مسئولان اين خصوصيات را در رفتار و گفتارِ خودمان منعكس كنيم، جامعه اسلامى‏مان اوج و اعتلا پيدا خواهد كرد.

براى اميرالمؤمنين، در دفاع از مظلوم و در احقاق حقوق انسان، اسلام مطرح نيست؛ مسلمان و غيرمسلمان داراى اين حق هستند.

الگوي هميشه زنده زينب كبرى(س) براى زنان ما در طول تاريخ يك الگوست.

‌بخش عمده‏اى از حماسه بزرگِ ماندگارِ عاشورا متعلّق به [حضرت زينب‏] ... است.
‌حضرت زينب در مقابل يك دنيا بدى، ظلم، بى‌انصافى، حيوان‌صفتى و قساوت، يك‌تنه ايستاده و با اين ايستادگى توانست از روح كلى اسلام حراست و پرستارى كند.

همچنان كه مى‏گوييم امام حسين (ع) اسلام را حفظ كرد، مى‏توانيم دقيقاً ادّعا كنيم كه حضرت زينب (س) هم با ايستادگى خود، اسلام را حفظ كرد.

‌زينب‌كبرى‌(س) در اوج قله‌ شرف انسانى و ارزش يك فرد آدمى قرار گرفته است.
شخصيت اين بانوى برجسته‌ اسلام، الگوى هميشه زنده‌‌اى در مقابل زن مسلمان و مرد مسلمان قرار مى‌دهد.

‌زينب كبرى داراى شخصيت چند بعدى است؛ دانا و خبير و داراى معرفت والا و يك انسان برجسته است كه هر كس با آن بزرگوار مواجه مى‌شود، در مقابل عظمت دانايى و روحى و معرفت او احساس خضوع مى‌كند.

‌به‌نظر من بنيانگذار بناى حفظ حوادث با ادبيات و هنر، زينب كبرى (س) است.
زينب كبرى(س) يك نمونه‌ كامل از زن مسلمان است؛ يعنى الگويى كه اسلام براى تربيت زنان، آن را در مقابل چشم مردم دنيا قرار داده است.

ارزش و عظمت زينب كبرى‌، به خاطر موضع و حركت عظيم انسانى و اسلامى او براساس تكليف الهى است. كار او، تصميم او و نوع حركت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد.


نوشته شده در   شنبه 29 تير 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode