ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 شهريور 1389     |     کد : 9367

زندگي عباس‌ميرزا در تبريز مه‌آلود

محمدرضا ورزي، كارگردان جوان و نام‌آشناي سينما و تلويزيون اين روزها پشت دوربين سريال «تبريز مه‌آلود» ايستاده است تا زندگي عباس‌ميرزا وليعهد فتحعلي شاه قاجار را روايت كند...

محمدرضا ورزي، كارگردان جوان و نام‌آشناي سينما و تلويزيون اين روزها پشت دوربين سريال «تبريز مه‌آلود» ايستاده است تا زندگي عباس‌ميرزا وليعهد فتحعلي شاه قاجار را روايت كند.
سريال تازه ورزي مانند ساخته‌هاي پيشين اين كارگردان باز هم حال و هواي تاريخي دارد. ورزي در اين سريال به سراغ گوشه‌اي از تاريخ كمتر گفته شده كشورمان رفته و تلاش كرده است زندگي عباس ميرزا را به تصوير بكشد.
او يكي از دليرترين و باكفايت‌ترين فرزندان فتحعلي شاه بود كه علاوه بر شجاعت و مهارت در امور نظامي و لشكركشي‌هايش براي دفاع از ايران در مقابل روس‌ها، به امور اداري و مملكت‌داري بيش از ديگر اعضاي خاندان قاجار توجه داشت اما اجل به او اجازه حكومت كردن نداد.
داستان سريال از جايي آغاز مي‌شود كه فتحعلي‌شاه، حاج ابراهيم‌خان كلانتر (صدراعظم) را كه فكر مي‌كند ممكن است به او خيانت كند از صدارت خلع و به طرز فجيعي به قتل مي‌رساند و ميرزا شفيع را به جاي او منصوب مي‌كند سپس شاه تصميم مي‌گيرد عباس‌ميرزا را از تبريز احضار كند.
در ملاقات به او ماموريت مي‌دهد كه گنجه و ايروان را از روس‌ها پس بگيرد. هنگام بازگشت عباس‌ميرزا به تبريز، ميرزا ابوالحسن شيرازي (وزير خارجه) از خواهر عباس‌ميرزا (گوهر ملك) خواستگاري مي‌كند كه با ترفند عباس ميرزا و جايگزيني فردي به جاي وي مراسم خواستگاري و عروسي را ترك و با مادر و خواهر خود به تبريز مي‌رود. اما اين پايان كار نيست و در آنجا ماجراهاي بسياري برايش به وجود مي‌آيد.
در اين سريال بازيگران نام آشناي بسياري بازي مي‌كنند. كوروش تهامي (عباس ميرزا)، محمدرضا شريفي‌نيا (فتحعلي‌شاه)، الهام حميدي (زن فتحعلي‌شاه)، جمشيد مشايخي (ميرزا عيسي فراهاني)، حسام نواب صفوي (لطفعلي‌خان زند)، رامين راستاد (ناپلئون بناپارت)، رزيتا غفاري (ريحان)، عنايت بخشي (پيرقلي‌خان)، ارژنگ اميرفضلي (خواجه يعقوب ماكاريان) شهرام عبدلي (مهدي قلي‌خان)، سپند اميرسليماني (نظر علي‌خان)، حسين باقريان (ستوان طابويه) كمند اميرسليماني (آسيه)، محمد مطيع، امير دژاكام، ولي‌الله مومني، شاپور كلهر، حسين محب‌اهري، چنگيز وثوقي، كتايون اويسي و فقيهه سلطاني بازيگراني هستند كه در اين سريال هنرنمايي مي‌كنند.
به گفته علي لدني، تهيه‌كننده اين سريال كه قرار است براي ايام دهه فجر آماده شود تاكنون 40 درصد از تصويربرداري اين اثر به پايان رسيده و كار تصويربرداري ظرف 5 ماه آينده ادامه خواهد داشت.
تاكنون كار تصويربرداري در لوكيشن‌هايي در كاخ سعدآباد و شهرك غزالي دنبال شده و با ساخت دكوري فضاي تبريز 150 سال پيش احيا شده است. ادامه تصويربرداري اين سريال در جنگل‌هاي سي‌سنگان و شهرك دفاع مقدس و نيز در لوكيشن‌هايي در اكراين دنبال خواهد شد.
در ساخت اين سريال تلويزيوني علي لدني (تهيه‌كننده)، مهران ملكوتي (صدابردار)، فرشاد خالقي (تصويربردار)، شهرام خلج (طراح گريم)، احمد قرائن (مدير توليد)، كامبيز روشن‌روان (آهنگساز) و يلدا جبلي (تدوينگر) همكاري مي‌كنند.
اين سريال به سفارش شبكه يك سيما در 26 قسمت 50 دقيقه‌اي آماده مي‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 23 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode