ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 شهريور 1389     |     کد : 9329

زيتون سرخ به شبکه دو مي آيد

«زيتون سرخ» با نام «القدس اولي القبلتين» کاري از کشور سوريه و محصول سال 2008 است که هر يکشنبه از شبکه دو سيما پخش خواهد شد...

 «زيتون سرخ» با نام «القدس اولي القبلتين» کاري از کشور سوريه و محصول سال 2008 است که هر يکشنبه از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شبکه دو سيما، پخش سريال 30 قسمتي «زيتون سرخ» به کارگرداني «احمد دُعَيبِس» و نويسندگي «بکر قَباني» قرار است از يکشنبه 21 شهريور آغاز شود.
داستان اصلي اين سريال مسأله فلسطين را به نمايش مي گذارد. اين سريال از سال 1917 آغاز مي شود و به کيبوتس هاي يهوديان و نقش سازماندهي آنان براي اقدامات بعدي شان اشاره مي کند. اين سريال از زبان زني براي نسل بعدي فلسطينيان روايت مي شود و داستان گرفتاري کُشت و کشتارهاي فلسطيني ها به دست رژيم اشغالگر صهيونيستي را بازگو مي کند.
همچنين نقش انگليسي ها در تشکيل رژيم صهيونيسيتي به نمايش گذاشته مي شود و نشان داده مي شود که چگونه اعلاميه بالفور و توافقات مخفيانه انگليسي ها و يهوديان براي تشکيل دولت يهودي باعث محروميت فلسطينيان از داشتن سرزمين و حق حاکميت بر آن مي شود.
از نکات ديگر اين فيلم معرفي برخي از مبارزان مثل حاج امين الحسيني، حاج کامل الحسيني، عزّ الدين قسّام و ... مي باشد که بسيار جالب است. از نکات مثبت ديگر اين سريال نشان دادن نوع رفتار انگليسي ها با فلسطيني هاست که براي آنها احترامي قائل نيستند ولي همين افراد در مقابل يهوديان قدرتي ندارند و براي آنها احترامي خاص قائل هستند. در پايان فيلم نيز به جنگ شش روزه اعراب و شکست آنها اشاره مي شود.
بازيگراني که در اين سريال به ايفاي نقش مي پردازند عبارتند از: منذر رياخته، عبدالهادي الصباغ، عبدالکريم قواسمي، عبير عبيسي، قاسم ملحو، ملوم حداد و محمد حداقي.
مدير دوبلاژ اين سريال نيز حسين خداداد بيگي است. علاقه مندان به تماشاي اين سريال مي توانند يکشنبه ها ساعت 30/21 آن را تماشا کنند. تکرار اين سريال نيز روز دوشنبه ساعت 30/13 پخش خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode