ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 شهريور 1389     |     کد : 9221

ايجاد شهرك صنعتي چاپ در آذربايجان شرقي

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي خواستار ايجاد و راه‌اندازي شهرك صنعتي مخصوص چاپ در آذربايجان شرقي شد...

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي خواستار ايجاد و راه‌اندازي شهرك صنعتي مخصوص چاپ در آذربايجان شرقي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي داننده بعد از ظهر امروز در همايش صنعت چاپ آذربايجان شرقي بر ضرورت توجه به صنعت چاپ استان و رفع تنگناهاي مالي اين بخش تاكيد كرد.

* 314 واحد چاپ خانه‌اي در آذربايجان شرقي فعاليت دارند
وي با اشاره به سابقه تاريخي فعاليت واحدهاي چاپ و نشر در آذربايجان شرقي تصريح كرد: ‌در حال حاضر 314 واحد چاپ خانه‌اي در استان فعاليت دارند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: افزود: بيش از 80 درصد اين واحدها در شهر تبريز مستقر هستند و بيش از يك هزار و 500 نفر در كل واحدهاي چاپخانه‌اي آذربايجان شرقي اشتغال مستقيم دارند.
داننده با اشاره به مشكلات متعدد اين واحدها اظهار داشت: تنگناها و مشكلات متعددي فراروي واحدهاي چاپ استان است و به همين دليل كمتر از 300 واحد فعاليت مستمر دارند و بيش از 40 واحد فعاليت اندك داشته و برخي نيز رو به تعطيلي هستند.

* تنها 18 واحد چاپخانه كتاب در استان فعال است
وي تصريح كرد: از مجموع 314 واحد، 216 مورد چاپخانه، 51 مورد چاپ روي نايلون و 12 مورد چاپ جعبه‌اي مقوا را شامل مي‌شوند.
داننده اظهار داشت: چاپ‌هاي كارگاهي نيز در استان فعال هستند كه در اين راستا 32 چاپخانه كارگاهي فعاليت دارند و دو واحد چاپخانه‌اي نيز به امر چاپ روي حلب روغن و ديگر انواع حلبي فعاليت دارند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: چاپ و نشر كتاب در استان نيز با توجه به هويت فرهنگي اين استان فعاليت دارند ولي در حال حاضر تنها 18 واحد چاپخانه كتاب در كل استان فعال هستند.

* شهرك صنعتي چاپ در آذربايجان شرقي راه‌اندازي شود
داننده، بر تعامل بخش‌هاي مختلف مرتبط با صنعت چاپ در تعالي اين صنعت مهم تاكيد كرد و گفت: وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن، فرهنگ و ارشاد و نيز اتحاديه‌هاي چاپ و نشر همچنين اتحاديه‌ها مرتبط با كار چاپ با تعامل و همگرايي در اين زمينه مي‌توانند حركتي پرشتاب به توسعه و شكوفايي صنعت چاپ بدهند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي تاكيد كرد: تامين نيروي انساني متخصص، نوسازي ماشين آلات و ايجاد بانك اطلاعاتي در زمينه صنعت چاپ بسيار حياتي است.
وي همچنين خواستار ايجاد و راه‌اندازي شهرك صنعتي مخصوص چاپ در آذربايجان شرقي شد.

* صنعت چاپ مورد حمايت مستقيم دولت است
داننده در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت همراهي فرهنگ مطالعه و توسعه چاپ و نشر كتاب تاكيد كرد و افزود: توسعه چاپخانه‌ها در توسعه فرهنگ كشور داراي اهميتي ويژه است كه توجه دولت و مسئولان نيز به اين امر متمركز است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي افزود: صنعت چاپ حوزه‌اي بسيار ارزشمند در توسعه بخش‌هاي مختلف كشور است و از اين رو تقويت چاپخانه‌ها از جمله اولويت‌هاي دولت به شمار مي‌رود.
وي گفت: از نكات جالب توجه اين همايش تركيب ناهمگون فعالان چاپ استان، دغدغه‌ها و اوليت‌هاي مختلف اين بخش بود كه ضرورت برگزاري تخصصي اين همايش در موضوع چاپ و نشر كتاب همچنين نشريات و فعاليت چاپخانه‌اي را در محل اين اداره كل ضروري مي‌ساخت.
در ادامه اين نشست فعالان صنعت چاپ استان به بيان مشكلات و مسائل حوزه فعاليت خود پرداخته و خواستار حمايت جدي دولت در اين زمينه شدند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 17 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode