ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 شهريور 1389     |     کد : 9160

ساخت نمايشنامه داستان زندگي حضرت محمد(ص) در راديو

راديو تركي استانبولي برون مرزي، نمايشنامه سريال داستان زندگي حضرت محمد (ص) را به زبان تركي استانبولي براي راديو تهيه كرده است...

 راديو تركي استانبولي برون مرزي، نمايشنامه سريال داستان زندگي حضرت محمد (ص) را به زبان تركي استانبولي براي راديو تهيه كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «محمدعلي نوروش» كارگردان اين مجموعه، با تشريح مراحل انجام كار گفت: براي اولين بار است كه نمايشنامه راديويي سريال داستان زندگي حضرت محمد (ص) در راديو تركي استانبولي تهيه مي‌شود و شامل 127 قسمت، 25 دقيقه‌اي است.
به گفته نوروش، 80 قسمت اين سريال تاكنون ضبط شده است، اين سريال دو روز در هفته از راديو تركي استانبولي پخش مي‌شود و مخاطبان آن از كشور تركيه هستند.
گارگردان سريال حضرت محمد(ص) ضمن تقسيم بندي زندگي حضرت به دو مرحله زندگي در مكه و مدينه گفت: اين تقسيم بندي به لحاظ ترتيب زماني معتبر است و دو جنبه مهم از زندگي ايشان را قبل و بعد از مهاجرت نشان مي‌دهد.
نوروش افزود: مطالعه رسالت پيامبر به لحاظ مراحل مختلف و تجزيه و تحليل ديناميك داخلي آن بسيار حائز اهميت است، چراكه اين كار ارتباط داستاني با دنياي امروز برقرار مي‌كند. از آنجايي كه براي زندگي آن حضرت در مقايسه با ديگر پيامبران و رهبران مذاهب مهم دنيا مدارك بيشتري ارائه شده است، مي‌توان به لحاظ تاريخي زندگي آن حضرت را تجزيه و تحليل كرد.
نوروش كمبود نيروي انساني به عنوان بازيگر راديويي و نيز متن‌هاي نوشته شده در زمينه زندگي حضرت محمد(ص) را نيز از مشكلات انجام كار برشمرد و گفت: در اين متون، چهارچوب اصول نمايشنامه نويسي راديو رعايت نشده و در حقيقت يكسري زندگي نامه از منابع مختلف انتخاب شده پشت سرهم به شكل روايت نوشته شده است.
وي با بيان ويژگي‌هاي كار راديويي گفت: در راديو فقط يك نوشته خام موجود است، يك بازيگر، يك كارگردان، يك تهيه كننده، يك افكتور و يك صدابردار كه همه با هم، يك شخصيت را بوجود آورده‌اند.
نوروش، كار را رضايت بخش خواند و گفت: تماس‌هاي واصله از تركيه بيانگر موفقيت كار است.
وي ابراز اميدواري كرد كار نمايش ادامه پيدا كند و بعنوان يك ركن اساسي به آن بپردازند.
از ديگر عوامل اين مجموعه، احد صالحي تهيه كننده و تعدادي از بازيگران اين مجموعه مالك كايا، احمد اش، مهتاب ماهر خامنه، ليلا بندي، محمدعلي بلوكات، مسعود رحيم‌پور و رسول عليپور هستند.


نوشته شده در   يکشنبه 14 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode