ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مرداد 1389     |     کد : 8799

همايش بزرگ مربيان ورزش آذربايجان شرقي برگزار شد

همايش بزرگ مربيان ورزش آذربايجان ‌شرقي با محوريت دوپينگ و تغذيه در ماه رمضان با حضور 250 مربي طراز اول زير نظر اداره تحقيقات و آموزش در تبريز برگزار شد...

 همايش بزرگ مربيان ورزش آذربايجان ‌شرقي با محوريت دوپينگ و تغذيه در ماه رمضان با حضور 250 مربي طراز اول زير نظر اداره تحقيقات و آموزش در تبريز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي تربيت‌بدني آذربايجان شرقي، در ابتداي همايش بهمن مددي مدير همايش و مدير گروه برنامه‌ريزي، تحقيقات و آموزش درباره اهداف برگزاري اين همايش و ضرورت آشنايي و علمي شدن مربيان با اصول روز آموزش درباره دوپينگ و تغذيه ورزشكاران سخناني بيان كرد.
در ادامه سيدمحمد شروين اسبقيان، مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان شرقي مهم‌ترين هدف اداره كل را توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامي در ورزش بيان داشت و گفت: اداره كل تربيت‌بدني توسعه ورزش همگاني و قهرماني را با رويكرد علمي و فرهنگي دنبال مي‌كند و جامعه ورزشي نياز به اخلاق اسلامي دارد.
وي افزود: اداره كل تربيت بدني در راستاي سياست‌هاي كلان نظام جمهوري اسلامي و دولت عدالت‌محور، توسعه ورزش همگاني و قهرماني با رويكرد فرهنگي اسلامي همچنين توجه به ورزش شهرستان‌ها و افزايش سرانه ورزشي را در دستور كار قرار دارد.
مدير كل تربيت بدني آذربايجان شرقي افزود: بر همين اساس و در جلساتي كه با صاحبنظران و كارشناسان تربيت بدني تشكيل داديم، سند راهبردي و توسعه ورزش استان را براي پيشبرد ورزش اين استان و قرار گرفتن آن در بين سه استان برتر كشور، تدوين كرديم.
اسبقيان گفت: بر اساس اين سند راهبردي، براي پيشرفت ورزش استان در پنج سال آتي برنامه‌ريزي شده و زمينه‌هاي مختلف از جمله ورزش قهرماني، توسعه ورزش همگاني، توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي، توسعه ساختار تشكيلاتي و منابع انساني مدنظر قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه در 30 سال گذشته خدماتي كه در ورزش انجام گرفته بي‌نظير بوده و در اين ميان خدمات دولت نهم و دهم قابل عرضه در سطح بين‌المللي است، افزود: به عنوان مثال هم‌اكنون در آذربايجان شرقي 178 پروژه نيمه تمام ورزشي در دست اجراست كه با افتتاح آنها، سرانه ورزشي به 67 صدم متر مربع افزايش مي‌يابد و تا پايان برنامه‌ پنجم توسعه، به سرانه يك متر مربع فضاي ورزشي براي هر فرد استان دست خواهيم يافت.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان شرقي، اولويت‌هاي پژوهشي استان را نيز در چند مورد خلاصه كرد و گفت: برنامه‌ راهبردي ورزش استان در سال 89 به منظور پيشبرد سند توسعه ورزش تنظيم شده و به عنوان نقشه راه ورزش استان اجرا مي‌شود.
اسبقيان اضافه كرد: با اجراي برنامه راهبردي، ورزش استان در جمع سه استان برتر كشور قرار خواهد گرفت و به جايگاه واقعي‌اش دست خواهد يافت.
وي، برنامه‌ريزي، ساماندهي، نظارت، كنترل، پيگيري و حضور در شهرستان‌ها همچنين توجه ويژه به امر استعداديابي و ساماندهي ورزشكاران را اهم برنامه‌ها و سياست هيئت‌هاي ورزشي عنوان كرد و افزود: تدوين برنامه پنج ساله در دستور كار قرار گرفته كه ان‌شاءالله با تدوين و تصويب در كارگروه اجتماعي، نقشه راهي براي ادامه فعاليت‌ها و اهداف ورزش آذربايجان شرقي مشخص خواهد بود.
مدير كل تربيت بدني آذربايجان شرقي، توجه به توسعه فرهنگ و ورزش را در بين هيئت‌هاي ورزشي خواستار شد و اظهار داشت: اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي در هيئت‌هاي ورزشي از مهم‌ترين اولويت‌هاي نظارتي بر عملكرد هيئت‌هاي ورزشي خواهد بود و هيئت‌هاي ورزشي در بخش فرهنگ و امور فرهنگي برنامه‌ريزي خاصي را بايد داشته باشند.
اسبقيان در ادامه افزود: در راستاي وظايف تربيت بدني و سياست كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برابر فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث توجه به ورزش چه در بعد همگاني و چه در بعد قهرماني و توجهات مقام عظماي ولايت به مقوله ورزش همگاني سند و برنامه راهبردي ورزش استان در سال 1389 تبيين شده است كه در اين كارگروه تصويب و سپس در كارگروه اجتماعي و فرهنگي استانداري مصوب مي‌شود.
وي، در مورد فرهنگ ورزش در دين مبين اسلام گفت: از آنجا كه‌ دين‌ اسلام‌ دين‌ مقدس‌ و آسماني‌ است‌ و براي‌ هدايت‌ بشر آمده‌ است، تمام‌ آداب‌، رسوم‌ و فرهنگ‌ اجتماع‌ را به‌ هم‌ نريخته‌ است بلكه‌ فرهنگ‌هايي‌ كه‌ در ميان‌ مردم‌ متداول‌ بوده‌ و با هدف‌ دين‌ سازگاري‌ داشته‌ و يا مي‌توانست‌ با اندك‌ تغييري‌ آن‌ را در خدمت‌ دين‌ قرار داد، اسلام‌ آن‌ را تقويت‌ و ترويج‌ كرده‌ است از اين رو ورزش‌ يك‌ مقوله‌اي‌ بوده‌ كه‌ با بشر در روي‌ زمين‌ وجود داشته‌ و ممكن‌ است‌ به اين‌ روش‌ جديد و پيچيده‌ امروزين‌ نبوده ولي‌ به‌ شكل‌ ابتدايي‌ وجود داشته‌ و اسلام‌ به‌ آن‌ جهت‌ بخشيده‌ و آن‌ را در خدمت‌ دين‌ قرار داده‌ است.
در ادامه امير ساسان، استاد دانشگاه و بدنساز تيم ملي كشتي، آگاهي بخشيدن به مربيان در باره دوپينگ و خطرات ناشي از استفاده ورزشكاران را مهم دانست و اظهار داشت: گسترش پديده مذموم دوپينگ در تمام جوامع بشري به صورت يك ناهنجاري اجتماعي نمود پيدا كرده است و مبارزه با آن مستلزم يك عزم ملي و اراده ملي در تمام قواست.
وي بيان داشت: مهم‌ترين راه مبارزه با دوپينگ را گسترش آموزش‌هاي حضوري و غيرحضوري براي ورزشكاران و مربيان است كه از روي غفلت و ناآگاهي به اين كار دست مي‌زنند.
استاد دانشگاه و بدنساز تيم ملي كشتي در ادامه درباره تعاريف دوپينگ، ميزان محرميت‌ها، مواد ممنوعه، فهرست مواد ممنوعه، مراحل نمونه‌گيري، مكمل‌هاي غذايي و ورزشي همچنين دوپينگ و عوارض استفاده از داروهاي ممنوعه و دوپينگي با مربيان بحث و تبادل نظر كرد.
همچنين در اين همايش در مورد روش‌هاي تغذيه خصوصا تغذيه ورزشكاران در ماه مبارك رمضان مطالبي ارائه شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode