ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 مرداد 1389     |     کد : 8568

آغاز مارتن دهم با جدال سرخابي ها با تبريزها

سوت آغاز دهمين دوره ليگ برتر فردا به صدا در مي‌‌آيد تا بار ديگر فوتبال ايران شاهد روزهاي پر و تاب و هيجاني خود باشد...

آغاز ماراتن دهم با جدال سرخابي‌ها و تبريزي‌ها
سوت آغاز دهمين دوره ليگ برتر فردا به صدا در مي‌‌آيد تا بار ديگر فوتبال ايران شاهد روزهاي پر و تاب و هيجاني خود باشد.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، دهمين دوره ليگ برتر فوتبال ساعت 17:30 فردا (دوشنبه) با ديدار شهرداري تبريز و استقلال تهران آغاز مي‌شود تا تنور فوتبال ايران دوباره داغ شود.

ليگ برتر در حالي دو رقمي مي‌شود كه كماكان نواقصي در راه برگزاري آن وجود دارد. اگرچه سازمان ليگ تلاش كرده كه اين مشكلات را به حداقل برساند اما همچنان و با وجود پشت سر گذاشتن 9 دوره اين نياز احساس مي‌شود كه با رعايت مسائل حرفه‌اي بتوانيم ليگ را به صورت كامل و در عمل به صورت حرفه‌اي برگزار كنيم. در هر صورت فوتبال ايران بار ديگر به روزهاي پر تب و تاب خود باز مي‌گردد و تب فوتبال به بالاترين حد خود خواهد رسيد.

در هفته اول اين رقابت‌ها مسابقات زير برگزار مي‌شود:
* شهرداري تبريز - استقلال تهران
شهرداري اولين حضور خود را در ليگ برتر تجربه مي‌كند. اين تيم در فصل گذشته ليگ دسته اول و با مربيگري اكبر ميثاقيان بدون اينكه حتي يك مسابقه را واگذار كند جواز صعود به ليگ برتر را به دست آورد. ميثاقيان به اين نكته اشاره كرده كه همواره مقابل پرسپوليس و استقلال نتايج خوبي گرفته است.
اگر چه نحوه برنامه‌ريزي ليگ دسته اول و ليگ برتر به گونه‌اي بود كه تيم‌هاي صعود كننده از دسته پايين‌تر به دليل كمبود زمان با مشكلات زيادي مواجه هستند اما تبريزي‌ها اميدوارند در خانه مقابل استقلال نتيجه خوبي بگيرند.
استقلال نيز در شرايطي كه كاملا متحول شده گام به اين ميدان مي‌گذارد. پرويز مظلومي اولين تجربه خود را روي نيمكت استقلال پيش رو دارد و مي‌خواهد در همين گام نخست نظر هواداران را جلب كند. علي فتح‌الله زاده كه به عنوان سرپرست باشگاه فعاليت مي‌كند به دنبال روزهايي است كه در اين باشگاه جشن پيروزي مي‌گرفت. استقلال از نظر مهره تغييراتي داشته و بايد ديد خروجي‌ها و ورودي‌هاي اين تيم در فصل نقل و انتقالات چه تأثيري در عملكرد آبي‌پوشان خواهند گذاشت.

* پاس - مس كرمان
پاس كه فصل گذشته در روز آخر در ليگ برتر ماندگار شد با مديرروستا به استقبال از مس كرمان مي‌رود. مس در اين فصل صمد مرفاوي را روي نيمكت خود مي‌بيند. مسئولان اين تيم اعتقاد دارند مرفاوي بهتر از لوكا بوناچيچ است و بايد منتظر ماند و ديد آيا در ليگ دهم مس كرمان نسبت به فصل گذشته عملكرد موفق‌تري خواهد داشت يا خير.

* ذوب آهن - پيكان
ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات سعي كرد اسكلت خود را حفظ كرده و نفرات جديدي را براي رفع نقاط ضعف خود جذب كند. آنها تنها نماينده ايران در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا هستند و براي اينكه تمرين خوبي براي آن مسابقات كه شهريور ماه برگزار مي‌شود داشته باشند مي‌خواهند ليگ را با موفقيت آغاز كنند. پيكان نيز در اين فصل با محمد احمدزاده به دنبال قرار گرفتن در جايگاهي مناسب است.

* فولاد خوزستان - استيل آذين
استيل آذين در فصل نقل و انتقالات زودتر از بقيه تيم‌ها دست به كار شد و با جذب بازيكنان مطرح خود را به عنوان مدعي قهرماني معرفي كرد. تومباكوويچ كه هدايت استيل آذين را بر عهده دارد در اولين گام مقابل فولاد با مربيگري مجيد جلالي قرار خواهد گرفت. آجورلو به عنوان مديرعامل استيل آذين اعلام كرده از تومباكوويچ قهرماني با 80 امتياز مي‌خواهد و اين كار مربي صربستاني را دشوارتر مي‌كند. در آن سوي ميدان فولاد با جلالي به دنبال اين است كه بر خلاف فصل گذشته دغدغه سقوط نداشته باشد.

* راه آهن - سپاهان
بدون شك بارزترين نكته اين مسابقه رويارويي امير قلعه‌نويي و رسول كربكندي است. كربكندي فصل پيش و زماني كه سرمربي صبا بود بارها با امير قلعه نويي بر سر فوتبال پاك و ناپاك درگيري لفظي داشت. كربكندي مي‌گفت فوتبال ايران ناپاك است و با كنايه اعلام كرد كه اميدوار است قلعه‌نويي بتواند با همين روش نتيجه بگيرد. قلعه‌نويي اما برخلاف سرمربي وقت صبا اعتقادي به اين موضوع نداشت و مي‌گفت چگونه تا قبل از اينكه صبا گل بخورد فوتبال پاك بود اما بعد از آن ناپاك شد؟ حال اين دو در اولين گام در ليگ دهم برابر هم قرار مي‌گيرند تا شايد حاشيه‌هاي فصل گذشته زودتر از انتظار آغاز شود.
سپاهان قهرمان نهمين دوره ليگ برتر در فصل نقل و انتقالات با جذب نفراتي همانند خسرو حيدري، جان‌واريو و ... خود را تقويت كرد تا با قدرت بيشتري ليگ را آغاز كند. راه آهن نيز براي اينكه همانند گذشته استرس سقوط نداشته باشد كربكندي را به عنوان سرمربي انتخاب كرد تا در ليگ دهم عملكرد بهتري را به نمايش بگذارد.

* سايپا - صبا
شاگردان محمد مايلي‌كهن در خانه پذيراي صباي قم هستند. صبا پس از جدايي كربكندي، محمود ياوري را به عنوان سرمربي انتخاب كرد. صبا و سايپا در اين فصل به دنبال اين هستند كه در رده مناسب قرار گرفته و نسبت به فصل گذشته عملكرد بهتري داشته باشند. آنها براي دستيابي به اين هدف به دنبال اين هستند كه ليگ دهم را با موفقيت آغاز كنند.

* ملوان انزلي - نفت تهران
همان مشكلي كه براي شهرداري تبريز وجود داشت درباره نفت تهران نيز صدق مي‌كند. اين تيم از دسته اول به ليگ برتر راه يافته و به دليل زمان اندك فرصت كمي براي آماده سازي داشته است. حسين فركي كار سختي در نفت تهران پيش رو دارد و بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كند كه تيمش از عدم آمادگي كمترين آسيب را ببيند. ملوان نيز با فرهاد پورغلامي به دنبال جايگاهي شايسته است تا فوتبال دوستان انزلي را راضي نگه دارد.

* پرسپوليس - تراكتورسازي تبريز
پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات به گفته علي دايي به 90 درصد خواسته‌هاي خود رسيده است. با اين حال هواداران اين تيم نگران برخي پست‌ها از جمله دفاع چپ و خط حمله هستند. علي دايي امسال تيمش را خودش بسته و با اين انگيزه كه در سه جام موفق باشد كار خود را آغاز كرده است. آنها در اولين گام به مصاف تراكتورسازي مي‌روند به طور حتم هواداران پرسپوليس به چيزي جز پيروزي در اين ديدار و موفقيت در ليگ برتر و دو جام ديگر فكر نمي‌كنند و همين موضوع كار دايي را دشوار كرده است. جذب نفراتي همانند غلامرضا رضايي، محمد نوري، اميرحسين فشنگ‌چي، مازيار زارع و ... باعث شده پرسپوليس نسبت به فصل گذشته تغييراتي داشته باشد.
ديدار با تراكتورسازي با هواداراني كه پيش‌بيني مي‌شود از تبريز براي حمايت تيمشان به تهران بيايند كار دشواري است اما اگر پرسپوليس مي‌خواهد هوادارانش را راضي نگه دارد بايد اين مسابقه را با موفقيت به پايان برساند. اين البته هدفي است كه تراكتورسازي با فراز كمالوند نيز آن را دنبال مي‌كند. نماينده تبريز به دنبال شروع خوب در ليگ برتر است.

* شاهين بوشهر - صنعت نفت آبادان
شرايط صنعت نفت آبادان نسبت به دو تيم ديگر صعود كننده بدتر است چرا كه آباداني‌ها آخرين تيمي بودند كه جواز صعود به ليگ برتر را كسب كردند. كاسيميروي پرتغالي كار سختي در صنعت نفت پيش رو دارد و بايد اين تيم را به گونه‌اي هدايت كند كه آباداني‌ها دوباره مجبور نشوند فصل آينده تيمشان را در دسته اول تشويق كنند. شاهين بوشهر نيز در آن سوي ميدان با حميد استيلي اهداف بزرگي را پيگيري مي‌كند و اميدوار است به آنها دست يابد.

برنامه هفته اول:
دوشنبه چهارم مرداد
گراميداشت ولادت باسعادت يگانه منجي عالم بشريت –حضرت ولي عصر امام زمان (عج) و اعياد شعبانيه

شهرداري تبريز – استقلال تهران – ورزشگاه يادگار امام ( ره ) – تبريز – ساعت 17:30

هدايت ممبيني-مرتضي كريمي-محمدرضا ابوالفضلي-مهدي سيد علي-ناظر: فريدون اصفهانيان

پاس – مس كرمان – ورزشگاه قدس – همدان – ساعت 18

محسن تركي-رضا سخندان-آرمان اسعدي-ايرج ساعدي-ناظر:عبدالله با عزم

ذوب آهن – پيكان – ورزشگاه فولاد شهر – اصفهان – ساعت 19:30

سعيد بخشي زاده-حيدر شكور-سعيد علي نژاديان-سعيد فتاحي-ناظر:حسين نجاتي

فولاد خوزستان – استيل آذين – ورزشگاه تختي اهواز – ساعت 20:45

خداداد افشاريان-صفدر احمدي-غلام آموزگار-اسماعيل آمري-ناظر:محمد تولايي

سه شنبه: 5 مرداد
راه آهن – سپاهان – ورزشگاه اكباتان – تهران – ساعت 17:40

سعيد مظفري زاده-عليرضا كهوري-عباس انتظاري-پيروز سيف اله پور-ناظر:سيامك بخشي

سايپا – صباي قم – ورزشگاه انقلاب – كرج – ساعت 18:15

محمود رفيعي-بابك داوري-محمدرضا منصوري-رضا كرمانشاهي –ناظر: حسين خوشخوان

ملوان بندر انزلي – نفت تهران – ورزشگاه تختي – انزلي - ساعت 18:15

يدالله جهانبازي-محسن فريماني-مسعود فرح نيا-رسول رهبر فام-ناظر:علي خسروي

پرسپوليس– تراكتورسازي تبريز – ورزشگاه آزادي – تهران – ساعت 19:40

مسعود مرادي-حسن كامراني فر-حسين خانبان-بابك وسيله بر-ناظر:ايرج نظري

شاهين بوشهر – نفت آبادان – ورزشگاه شهيد بهشتي – بوشهر – ساعت 20:30

تورج حق وردي-حسين طالقاني-مهدي عاليقدر-قاسم واحدي-ناظر:بهرام مهر پيما


نوشته شده در   يکشنبه 3 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode