ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 تير 1389     |     کد : 8508

144 مكان ورزشي در آذربايجان شرقي احداث مي‌شود

مديركل تربيت بدني آذربايجان شرقي از احداث 144 مكان ورزشي در شهرها و روستاهاي استان از مصوبات سفرهاي دور نخست و دوم رياست جمهوري خبر داد...

 مديركل تربيت بدني آذربايجان شرقي از احداث 144 مكان ورزشي در شهرها و روستاهاي استان از مصوبات سفرهاي دور نخست و دوم رياست جمهوري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهر، سيدمحمد شروين‌اسبقيان ظهر امروز در جلسه مشترك با فرماندار شهرستان اهر براي بررسي مسائل و مشكلات ورزش شهرستان اهر گفت: با بهره‌برداري كامل از اين تعداد اماكن ورزشي ميزان سرانه ورزش در استان آذربايجان‌شرقي به 68صدم متر مربع مي‌رسد.
وي، يكي از اهداف مهم اداره كل تربيت‌بدني استان آذربايجان شرقي را افزايش سرانه ورزش استان به بالاي يك متر مربع تا پايان برنامه توسعه پنجم اعلام كرد.
مدير كل تربيت‌بدني استان آذربايجان شرقي، با بيان اينكه ميزان سرانه ورزش شهرستان اهر 48 صدم متر مربع است، اظهار داشت: ميزان سرانه ورزش در تبريز كمتر از اين ميزان و 21صدم متر مربع بر اساس جمعيت آن است و اميدواريم با اتمام ساخت پروژه‌هاي نيمه‌تمام ورزشي شهرستان اهر كه 48 هزار متر مربع است سرانه ورزش در شهرستان اهر به55 صدم متر مربع كه متوسط كشور است برسد.
اسبقيان، با انتقاد از افت ورزش در شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي افزود: اولويت اساسي و رويكرد مهم اداره كل تربيت‌بدني استان توجه به ورزش شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي است و از روساي هئيت‌هاي ورزشي استان نيز مي‌خواهيم با سفر به شهرستان‌ها از نزديك مسائل و مشكلات ورزش شهرستان‌ها را بررسي و حل كنند تا ورزش شهرستان‌ها از ركود خارج شود ورو به پيشرفت گرايد.
وي، با بيان اينكه شهرستان اهر در استان جزو چهار، پنج شهرستان مطرح در ورزش است خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم ورزش استان آذربايجان‌شرقي هم‌پاي استان‌هاي مازندران، اصفهان و خراسان‌رضوي و حتي پيشرو از آنها باشد بايد به جاي تمركز در مركز استان به ورزش شهرستان‌هاي بزرگي همچون اهر، سراب ،مراغه و ميانه توجه شود چرا كه بهترين ورزشكاران در شهرستان‌ها هستند و اگر به ورزش شهرستان‌ها توجه نشود و از ظرفيت‌ها آنها استفاده نشود در ورزش جايي براي سخن گفتن نخواهيم داشت.
مدير كل تربيت‌بدني استان آذربايجان شرقي، از جايگاه ورزش استان در كشور هم سخن گفت و افزود: رتبه‌بندي كه از سوي سازمان تربيت‌بدني كشور شده است در سال گذشته اين استان در بين 30 استان كشور در جايگاه 27 قرار دارد كه اين فاجعه بزرگي براي ورزش استان آذربايجان شرقي است و در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري شده است همت و كار مضاعف تمام مسئولان در حوزه ورزش استان را مي‌طلبد تابه جايگاه واقعي خو در ورزش برسيم.
وي، با بيان اينكه در استان آذربايجان شرقي 78 هزار نفر ورزشكار سازماندهي شده‌اند و داراي كارت بيمه ورزشي هستند، افزود: اين تعداد با توجه به جمعيت زياد استان ناكافي است اما در استان‌هاي مثل استان اردبيل 60 هزار نفر ورزشكار و در استان اصفهان 250 هزار نفر ورزشكار بيمه ورزشي دارند و اگر خواستار اعتبار براي ورزش استان آذربايجان شرقي هستيم مي‌گويند ورزشكار نداريد كه به علت بيمه نشدن اكثر ورزشكاران با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستيم كه بايد در اين زمينه اقدامات اساسي انجام گيرد.
مدير كل تربيت‌بدني استان آذربايجان شرقي، همچنين از افزايش دو برابري كمك به هئيت‌هاي ورزشي شهرستان اهر در سال‌جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.
اسبقيان، خدمت در ورزش را كار مقدسي دانست و افزود: توجه به ورزش‌هاي همگاني در راستاي عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري براي گسترش آن در جامعه، بيمه ورزشكاران، تشكيل كميته ورزش‌هاي همگاني در هئيت‌هاي ورزشي استان، استعداديابي ورزشي، تشكيل كلاس‌هاي داوري، آموزشي و مربيگري در شهرستان‌ها، توسعه ايستگاه‌هاي ورزش صبحگاهي با همكاري شهرداري‌ها، واگذاري سالن‌هاي ورزشي در هفته به مدت سه جلسه به هئيت‌هاي ورزشي، تجهيز اماكن ورزشي و كمك به هئيت‌هاي ورزشي از اولويت‌هاي مهم و اساسي اداره كل تربيت‌بدني استان آذربايجان شرقي در توسعه ورزش شهرستان‌ها و در نهايت ورزش استان است. 



نوشته شده در   چهارشنبه 30 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode