ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 تير 1389     |     کد : 8437

همايش گار گاه اموزشي مديران موسسات قرآني مردمي منطقه شمال غرب کشور

انقلاب اسلامي تصور غلط جدايي دين از سياست را از بين برد ...

انقلاب اسلامي تصور غلط جدايي دين از سياست را از بين برد
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي روز پنجشنبه 17 تير دراختتاميه چهارمين همايش فعالين قرآني شمال غرب در پايگاه دوم شكاري تبريز گفت: انقلاب اسلامي تصور غلط جدايي دين از سياست را از بين برد و فاصله بين حكومت و دين را كه در قرون وسطي شايع شده بود، از ميان برداشت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت‌الاسلام حميد عظيمي در مراسم اختتاميه چهارمين همايش آموزشي مديران موسسات قرآني شمال‌ غرب كشور، توجه به جايگاه معنوي قرآن در جامعه را خواستار و با اشاره به جايگاه قرآن و اهل بيت در سيره نبي مكرم اسلام اظهار داشت: نبي مكرم اسلام در حديث شريف ثقلين اهميت و عظمت اين دو ميراث گرانقدر را مورد تاكيد قرار داده و مسلمانان را به رعايت جايگاه قرآن و اهل بيت سفارش كرده است.
حجت‌الاسلام عظيمي افزود: پيامبر اسلام بر خلاف برخي انبياي الهي امت خود را نفرين نكرد اما از آنان نسبت به مهجوريت قرآن گلايه كرد و در حالي كه مزد رسالت خود را محبت به اهل بيت اعلام كرد اما جامعه اسلامي رفتار مناسبي با اين بزرگان نداشتند.
وي تصريح كرد: متاسفانه در تاريخ اسلام قرآن و اهل‌ بيت در ميان مسلمين مهجور بوده‌ است و با وجود وصيت نبي مكرم اسلام بر حرمت آن توجهي نشده است.ولي با درخشش انقلاب اسلامي امام خميني (ره)، احياگر جايگاه قرآن و اهل بيت بود كه به واسطه آن قرآن و اهل بيت از مهجوريت خارج شدند و به واسطه انقلاب، تاريخ اسلام از انحراف نجات يافت و قرآن و اهل بيت از انزوا خارج شدند، از اين رو فعالان قرآني امروز مديون انقلاب هستند.
وي گفت: انقلاب اسلامي تصور غلط جدايي دين از سياست را از بين برد و فاصله بين حكومت و دين را كه در قرون وسطي شايع شده بود، از ميان برداشت.
مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اظهار داشت: ‌انقلاب اسلامي اين حقيقت را به دنيا نشان داد كه مي‌توان با آموزه‌هاي قرآن و اهل بيت جهان را اداره كرد و در حقيقت انقلاب اسلامي دكترين جديدي در عرصه حكومت ايجاد كرد.
مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: انواع مشكلات فرهنگي، اخلاقي و سياسي جامعه در نتيجه دوري از قرآن است و نجات جامعه نيز در گرو رجوع به قرآن است.
حجت‌الاسلام عظيمي اظهار داشت: متاسفانه عمل به حقيقت قرآن در جامعه احساس نمي‌شود و تنها در امور ظاهري قرائت، حفظ و تجويد پيشرفت كرده‌ايم از اين رو مشاهده مي‌شود كه تنها به ظاهر قرآن و قرائت اكتفا شده است و بايد تربيت قرآني در جامعه حاكم باشد و اعمال و حركات مبتني بر فرهنگ قرآني باشد.
وي تصريح كرد: قرآن شفاست و تمام معضلات اخلاقي مانند عفاف و حجاب و برخي رفتارهاي سياسي نادرست به واسطه دوري از مفاهيم قرآني و اكتفا به ظاهر به وجود آمده است.
همچنين در ادامه اين مراسم از 20 نفر از فعالان قرآني، مربيان و مديران منتخب قرآني شمال غرب كشور تجليل شد.
اين همايش از 14 تير ماه جاري به مدت سه روز در پايگاه دوم شكاري تبريز برگزار شد و 16 تيرماه جاري نيز محفل انس با قرآن در مسجد امام صادق(ع) در پايگاه دوم شكاري تبريز و با حضور قاريان بين‌المللي برگزار شد.
برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و مسابقه كتابخواني با موضوع «از ولايت تا ظهور» از ديگر برنامه‌هاي اين همايش سه روزه بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode