ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 تير 1389     |     کد : 8244

فرصت انتقام لاله‌هاي نارنجي

جهاني براي برزيل جدي‌تر مي‌شود؛ وقتي كه به جاي حريفاني مانند كره‌شمالي،ساحل عاج، پرتغال و شيلي، هلند بايد مقابل آنها صف‌آرايي كند ...

 جهاني براي برزيل جدي‌تر مي‌شود؛ وقتي كه به جاي حريفاني مانند كره‌شمالي،ساحل عاج، پرتغال و شيلي، هلند بايد مقابل آنها صف‌آرايي كند .
اين پنجمين تيم تاريخ هلند است كه به يك چهارم نهايي جام جهاني مي‌رسد و از شانس بد دونگا و شاگردانش، يكي از بهترين خطوط حمله جهان را دارد. دونگا‌ به‌خوبي مي‌داند هلند تيم راحتي نيست. او درباره اين تيم گفت: ما مي‌دانيم كه هلند تيم سختي براي بازي كردن است. فوتبال آنها خيلي به فوتبال آمريكاي جنوبي نزديك است. سعي نمي‌كنند كه دفاعي بازي كنند و از توپ‌هاي بلند هم استفاده نمي‌كنند. آنها همچنين كيفيت تكنيكي دارند و ما بايد مراقب آن هم باشيم. هلند تيم سختي است.
حرف‌هاي دونگا در باره شباهت‌هاي فوتبال 2كشور كاملا درست است. در اين كشورها فوتبال تنها بردن نيست؛ مردم انتظار دارند كه تيم‌هايشان اين كار را زيبا هم انجام بدهند. اما برت فان مارويك، سرمربي تيم ملي هلند به خاطر شيوه عملگرايانه‌اي كه تيمش در پيش گرفته، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها با اين مربي 8بازي پياپي پيروز بوده‌اند و 22 بازي است كه بازنده نبوده‌اند اما اينها همانطور كه گفته شد، كافي نيست.
مردم از فان مارويك بازي زيبا مي‌خواهند‌. اما همين تيم هلند هم با وجود تمام انتقادهايي كه درباره آن وجود دارد، حريف سختي براي برزيل است. لوسيو كاپيتان تيم برزيل در باره اين حريف قدرتمند گفت: حالا مسابقه ميان 2رقيب سنتي است كه بازيكنان بزرگي دارند. از اينجا به بعد بازي‌ها سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد.
اين‌سومين بازي 2تيم در جام جهاني است. در اين سه بازي 2بار برزيل پيروز بوده است كه به يك چهارم نهايي جام جهاني 1994 و نيمه نهايي 1998 باز مي‌گردد. تنها پيروزي هلند مقابل برزيل به دور دوم جام جهاني 1974 باز مي‌گردد.دونگا در 2باري كه تيم ملي كشورش هلند را در جام جهاني شكست داده، كاپيتان برزيل بوده است. او سختي‌هاي بازي با هلند در جام جهاني را اينطور تشريح مي‌كند: ما مي‌دانيم كه هلند سنت خوب بازي كردن در جام جهاني را مي‌داند.
به هلندي كه تا اين جاي جام ديده‌ايم مي‌توانيم يك آرين روبن تعيين‌كننده هم اضافه كنيم كه در بازي با اسلواكي براي نخستين بار در جام جهاني از ابتدا در تركيب تيم قرار گرفت و يك گل هم براي تيمش به ثمر رساند. تنها مشكلي كه آن هم به‌طور سنتي در تيم هلند ديده مي‌شود، واكنشي است كه رابين فان‌پرسي پس از تعويضش در بازي با اسلواكي نشان داد. هلند هميشه از اين رفتارها در تورنمنت‌هاي بزرگ ديده است. پس از بازي با اسلواكي، فان مارويك بلافاصله گفت كه فان پرسي را درك مي‌كند و اصلا از او ناراحت نيست.
خود فان پرسي كه در 4بازي هلند در جام جهاني تنها يك بار گلزني كرده است، در اين باره گفت: من تنها مي‌خواهم مهم باشم و گل بزنم. من تنها مي‌خواستم در زمين باشم و احساس مي‌كردم مي‌توانستم مفيد باشم. ‌رسانه‌هاي هلند پس از بازي با اسلواكي نوشتند كه فان مارويك پيش از رفتن به هتل، بازيكنان را فراخواند و با صحبت كردن با آنها، فضا را عادي كرد.
فان مارويك به‌خوبي مي‌داند مشكل داخلي ميان بازيكنان، چيزي نيست كه در تيم هلند به‌راحتي بتوان از آن گذشت.در بازي فردا، هنوز مشخص نيست كه دونگا بتواند از الانو و فليپه ملو كه مصدوم هستند استفاده كند و راميرس هم با دريافت 2كارت زرد، نمي‌تواند در اين بازي به ميدان برود.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode