ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 آذر 1393     |     کد : 82290

مشعل فروزنده انقلاب؛ دلسوزی پیامبر(ص) رحمت برای مردم

حضرت امام خمینی(ره) با بیان این که پیغمبر اکرم از تربیت نشدن مردم ناراحت می شدند، اظهار داشتند: پیغمبر(ص) برای ملت ها از پدر برای اولادش، بیشتر غصه می خورد.

حضرت امام خمینی(ره) با بیان این که پیغمبر اکرم از تربیت نشدن مردم ناراحت می شدند، اظهار داشتند: پیغمبر(ص) برای ملت ها از پدر برای اولادش، بیشتر غصه می خورد.


اسلام است که ملت ما را منسجم کرده است و الان دارد انعکاس حقیقی به سایر جاها هم می‏اندازد و ما امیدواریم که ان شاء اللَّه، این پرتو اسلامی در همه کشورهای اسلامی، بلکه همه کشورهای مستضعفین، خودنمایی کند و همه ان شاء اللَّه، تربیت بشوند؛ همان طوری که آمال اسلام و پیغمبر اسلام بوده است.

پیغمبر اسلام برای اینکه مردم تربیت نمی‏شدند، غصه می‏خورد؛ به طوری که خدای تبارک و تعالی او را تسلیت (تسلا دادن) می‏داد؛ خدای تبارک و تعالی به او خطاب می‏کند که ما قرآن را نفرستادیم که تو در مشقت باشی(سوره طه، آیه 2) و برای ملت ها از پدر مهربان برای اولادش، بر ملت های عالم او بیشتر غصه می‏خورد و کافرها را وقتی که می‏دید که این ها به مجرای طبیعی انسانی نمی‏آمدند، برای آنها متاسف بود و هر انسانی باید این طور باشد که متاسف باشد برای آنهایی که نمی‏آیند به خط اسلام و خط انسانیت.

بعضی از علمای بزرگ، از قراری که شنیدم فرموده‏اند که من برای اشخاص منحرف بیشتر دعا می‏کنم؛ برای اینکه، آنها بیشتر احتیاج به دعا دارند.

دل های انسان ها، انسان های متعهد، دل هایی است که رئوف و مهربان بر همه بشر است و همان جنگ هایی که پیغمبر اکرم می‏کردند؛ یا تحمیلی بوده و یا گاهی وقت ها هم اتفاق می‏افتاده که ابتدایی بوده است، همان ها هم آثار رحمت الهی بوده است؛ برای اینکه دنبال تهذیب ملت ها، آنهایی که تهذیب بردارند باید تهذیب بشوند، آنهایی که مانع از تهذیب ملت ها هستند باید از سر راه برداشته بشوند.

* از بیانات امام خمینی(ره) در جمع مسوولان (23 دیماه 1360)


نوشته شده در   يکشنبه 30 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode