ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 تير 1389     |     کد : 8149

كابوس حذف در مرحله گروهي

غنا كه تا‌كنون با تصاحب رتبه يك جدول گروه D قدم بزرگي برداشته مي‌تواند قدم بزرگ‌تر را با فرستادن آلمان به‌سوي سريع‌ترين خروج خود از جام جهاني بردارد ...

غنا كه تا‌كنون با تصاحب رتبه يك جدول گروه D قدم بزرگي برداشته مي‌تواند قدم بزرگ‌تر را با فرستادن آلمان به‌سوي سريع‌ترين خروج خود از جام جهاني بردارد
آلمان با پيروزي 4 بر صفر مقابل استراليا در نخستين بازي خود صعود آساني را تصور مي‌كرد اما با باخت يك – صفر به صربستان كه اين تيم را در امتياز 3 متوقف كرد، در وضعيت حساسي قرار گرفته. شكست در بازي امروز مي‌تواند منجر به حذف اين تيم در مرحله گروهي براي نخستين بار در تاريخ جام جهاني شود و درصورت تساوي، تنها ناكامي صربستان در شكست دادن استراليا مي‌تواند شاگردان يواخيم لو را از حذف نجات دهد.
اما غنا كه با برد يك بر صفر مقابل صربستان نخستين تيم آفريقايي بود كه پيروزي در جام جهاني را در خاك اين قاره تجربه كرد، پس از تساوي با استراليا امروز با 4 امتياز به‌عنوان صدرنشين گروه به مصاف آلمان مي‌رود.
با وجود اين، شرايط گروه به‌گونه‌اي است كه با توجه به هم امتياز بودن صربستان و آلمان و يك امتيازي كه استراليا كسب كرده، همه تيم‌ها هنوز، هم شانس صعود دارند و هم با خطر حذف مواجهند.
آلمان در شرايطي مجبور به پيروزي مقابل غنا در ارتفاع 1700 متري استاديوم ساكرسيتي ژوهانسبورگ است كه در غياب ميروسلاو كلوزه، خط حمله اين تيم در بحران قرار دارد. اخراج كلوزه در ديدار با صربستان لو را در بدترين زمان ممكن با وضعيت دشواري در خط حمله روبه‌رو كرده اما اين مربي اميدوار است كه ساير مهاجمين نه‌چندان بزرگ تيمش، آلمان را در بازي امروز كمك كنند: براي اينكه تصميم بگيرم كدام بازيكن در تركيب اصلي حمله قرار بگيرد تا آخرين لحظه بعد از تمرينات صبر مي‌كنم.
محتمل‌ترين گزينه براي پر كردن جاي خالي كلوزه، كاكائو مهاجم برزيلي‌الاصل و جديد تيم است كه 3 گل در 2 بازي دوستانه پيش از آغاز جام جهاني به ثمر رسانده و مقابل استراليا هم گلزني كرده است.
او درخصوص وضعيت تيم مي‌گويد: ما قابليت‌هاي خود را مي‌دانيم و شكي نداريم كه موفق مي‌شويم. من مي‌توانم ببينم كه هم تيمي هايم به پيروزي اطمينان دارند. به غيراز اين تغيير، لو معتقد است تيم جوانش كه 5 بازيكن آن اخطاري هستند نياز به هيچ تغيير ديگري ندارد: با وجود شكست (در بازي قبلي) نكات مثبت زيادي در بازي با صربستان وجود داشت و ما از آن بازي درس گرفتيم. هيچ نشاني از عقب نشيني در تيم وجود ندارد.
درحالي‌كه آلمان نگران جاي خالي كلوزه در تيم است، غنا هم به‌دنبال پيدا كردن راهي براي گلزني است. اين تيم كه در استفاده از فضاهاي بازي ناتوان نشان داده و موقعيت‌هاي زيادي را به هدر داده است در ديدار با استراليا و صربستان تنها با گلزني از روي نقطه پنالتي توانست به پيروزي برسد.
ميلووان راجواچ، سرمربي غنا، كه تيمش در هيچ‌يك از 12بازي گذشته نتوانسته بيش از يك گل بزند، در اين باره مي‌گويد: ما تا به حال فقط توانسته‌ايم روي 2 پنالتي گل بزنيم. اين را در بازي بعد برطرف مي‌كنيم.
شايد راجوواچ با قرار دادن يك مهاجم دوم و يا يك هافبك تهاجمي مانند سولي مونتاري در كنار آساموآ ژيان بتواند مشكل گلزني تيمش را حل كند. احتمالاً جان منساه، مدافع با تجربه تيم، با بهبود مصدوميتش امروز در تركيب قرار مي‌گيرد اما وضعيت ورسا هنوز مشخص نيست. منساه درخصوص بازي امروز مي‌گويد: فكر نمي‌كنم فشاري روي ما باشد.
آلمان احتمالاً بيشتر تحت فشار است چون آنها مدعي هستند. همه ما مي‌دانيم كه آلمان تيم قدرتمندي دارد اما ما هم بر اين باوريم كه تيم ما هم خوب است. بايد فشرده بازي كنيم. مطمئنم كه مي‌توانيم ببريم.

برادران بوآتنگ مقابل هم
برادران بوآتنگ امروز در 2جبهه مخالف مقابل هم قرار مي‌گيرند. كوين پرينس كه در آلمان متولد شده و حتي در تيم ملي زير 21 سال اين كشور هم بازي مي‌كرده، با پذيرفتن تابعيت غنايي امروز مقابل تيم زادگاهش قرار مي‌گيرد؛
تيمي كه هرگز او را به خاطر تكل خشن روي پاي ميشاييل بالاك در ديدار فينال جام اتحاديه انگليس با چلسي كه كاپيتان آلمان را از حضور در جام جهاني محروم كرد نخواهد بخشيد.
ولي ژروم، برادر كوچك‌تر و ناتني كوين پرينس كه امروز به ميدان نمي‌رود سعي در آرام كردن اوضاع دارد: «كوين هم اشتباه مي‌كند ولي او نمي‌خواست بالاك را مصدوم كند. قبل از بازي با او دست خواهم داد. اميدوارم كه بازي در فضاي خوبي برگزار شود ولي آرزو مي‌كنم كه در پايان، آلمان برنده شود.» 


نوشته شده در   چهارشنبه 2 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode