ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1389     |     کد : 8101

همايش مهارت‌هاي زندگي

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: كمبود محبت در خانواده‌ها سبب ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌شود....

كمبود محبت سبب ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌شود 
معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: كمبود محبت در خانواده‌ها سبب ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، پرويز آژيده ظهر امروز در همايش مهارت‌هاي زندگي در تالار معلم تبريز گفت: در جوامع ما به خاطر مشغله والدين، فرزندان با كمبود محبت مواجه شده‌اند و اين بروز مشكلاتي در زندگي شده است.
وي ادامه داد: براي رفع اين مشكلات بايد مهارت‌هاي زندگي را كسب كنيم و براي كسب مهارت لازم است تعريف دقيقي از زندگي داشته باشيم.
معاون سياسي امنيتي استانداري آذربايجان شرقي افزود: يك برداشت از زندگي اين است كه زندگي همين دنياست پس اگر چنين باشد بايد گفت كه اين تعريف مادي از زندگي است.
وي در ادامه به تعريف اسلامي از زندگي پرداخت و گفت: بر اساس تعاليم قرآني، زندگي همان حيات طيبه اسلامي است كه داراي معاد است و در كنار اين زندگي دنيوي، زندگي اخروي نيز وجود دارد.
آژيده با بيان اينكه همه تعاليم ما جهت‌گيري دو سويه دارد، تاكيد كرد: اين جهت‌گيري بايد هم براي اين دنيا و هم براي آن دنيا باشد، جمع‌بندي هر دو همان حيات طيبه نام مي‌گيرد.
وي افزود: در اين چارچوب است كه بايد به سراغ مهارت‌هاي زندگي رفت و بنيان خانواده بستگي به همين مهارت‌ها دارد.
معاون سياسي امنيتي استانداري آذربايجان شرقي همچنين افزود: در خانواده‌هاي ما بنيان خانواده به خاطر برخوردار بودن از معنويت محكم است، همان موردي كه غرب در آن دچار فقر است.
وي گفت: ما اگر بخواهيم در تحكيم بنيان خانواده بكوشيم بايد به موارد ريز و درشت زندگي توجه كنيم.
آژيده ضمن اينكه سه عامل مهم اعتماد، محبت و خوش‌بيني را دليل بنيان خانواده برشمرد، اظهار داشت: هر سه اين عوامل نقش تعيين‌كننده‌اي در زندگي دارد، چرا كه هر سه دليل لازم و ملزوم يكديگر هستند.
معاون سياسي امنيتي استانداري آذربايجان شرقي گفت: نخستين موردي كه در تحكيم بنيان خانواده نقش دارد، همان اعتماد طرفين به يكديگر است و بايد تلاش كنيم اين اعتماد را در اعضاي خانواده تقويت كنيم.
وي در ادامه هدف اساسى دين اسلام را تربيت انسان‏ها و تامين سعادت بشر در تمام ابعاد وجودي دانست و عنوان كرد: در تمام مراحل زندگى پيامبران الهى به ويژه پيامبر اسلام ‏(ص)، براى اهداف مقدس مبعوث شده و در اين راه نهايت‏ سعى خود را مبذول كرده‌اند و در انجام اين ماموريت، ‏به نيازها، ويژگى‏ها و علايق فطرى بشر به عنوان يك اصل مسلم توجه فراوان داشتند.
وي افزود: به همين دليل دستورات تربيتي اسلام و فرهنگ حيات‌بخش اهل‌بيت ‏(ع) دقيقا در راستاى پرورش فطرى انسان‏ها تدوين شده است و خداوند متعال براى تربيت افراد بشر، كانون پرمهر خانواده را بهترين محيط تربيتى انسان قرار داده است.


نوشته شده در   دوشنبه 31 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode