ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1393     |     کد : 78878

نوعی ماهی که شب‌ها صداهای مرموز تولید می‌کند

محققان دانشگاه میامی در کشف جدید خود، نوعی لارو ماهی را شناسایی کرده‌اند که هنگام شب صداهایی مرموز تولید می‌کند و هنگامی‌که نزدیک آب باشیم صداهایی شبیه صدای اشباح در فیلم‌های ترسناک به گوش می‌رسد.

محققان دانشگاه میامی در کشف جدید خود، نوعی لارو ماهی را شناسایی کرده‌اند که هنگام شب صداهایی مرموز تولید می‌کند و هنگامی‌که نزدیک آب باشیم صداهایی شبیه صدای اشباح در فیلم‌های ترسناک به گوش می‌رسد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، به گفته اریکا استاترمن، سرپرست این پژوهش، دو صدا به گوش می‌رسید یکی صدای کوبیدن که صدای تولید شده توسط ماهی‌های بزرگسالان بوده و دیگر صدای خرناس مانند بود.

وی با همکاری کلر پاریس و اندرو کوف تصمیم گرفتند صدای لارو ماهی اسنپر خاکستری را در شمال فلوریدا ثبت کنند.

این ماهی بین ماه‌های ژوئیه و اوت تخم ریزی دارد و هنگام تابستان بهترین زمان برای گوش دادن به این اصوات است.

در واقع صدای ضربه مانند در شب توسط نوزاد ماهی ایجاد می‌شود. محققان چند بچه ماهی را به آزمایشگاه برده و شب هنگام دوباره این صدا به گوش رسید.

صدای ضربه مانند تولید شده توسط لارو و ماهی بزرگسال به صورت سه تایی و دوتایی تولید می‌شود و از آنجایی که لارو در آزمایشگاه قرار داشت مجموعه صداهای تولیدی شش تا 10 ضربه و با فاصله زمانی طولانی‌تر بود.

آنان دریافتند اغلب صدای ضربه مانند به دنبال صدای خرناس است. این اصوات بخصوص زمانی که ماهی تنها بوده و یا در گروه‌های 15 تایی با دیگر ماهی‌هاست، بیشتر می‌شود.

محققان معتقدند در طی روز بچه ماهی‌ها به دلیل نور قابل مشاهده هستند اما شب هنگام که بچه ماهی‌ها به خوبی دیده نمی‌شوند، این اصوات را برای شناخته شدن توسط ماهی‌های دیگر و نگهداری گروه از آنها تولید می‌کنند.

صدای تولید شده توسط بچه ماهی شبیه صدای نوزاد انسان است که با گریه کردن به دیگران هشدار می‌دهد.

نتایج این تحقیق در نشریه Biology Science منتشر شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode