ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1389     |     کد : 7826

سخنراني معاون پژوهشي آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در جمع مبلغات تبريزي

معاون پژوهشي آموزشي سازمان تبليغات اسلامي هشتم خرداد در محل سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در جمع بانوان شركت كننده در دوره آموزشي مقدماتي مداحي ويژه مبلغات در مورد ولي فقيه و عرفان اسلامي به سخنراني پرداخت...

معاون پژوهشي آموزشي سازمان تبليغات اسلامي هشتم خرداد در محل سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در جمع بانوان شركت كننده در دوره آموزشي مقدماتي مداحي ويژه مبلغات در مورد ولي فقيه و عرفان اسلامي به سخنراني پرداخت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در ابتداي اين نشست حجت الاسلام ميكائيل اسكندري معاون فرهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي به خوشامدگويي پرداخته و در ادامه حجت‌الاسلام موسوي هوايي با تبيين اين نكته كه يكي از اساسي ترين نيازهاي بشري نياز به پرسشگري، معرفت و ميل به تكامل و كمال گرايي است، گفت: بالاترين مكتب دنيا مكتب توحيدي اسلام است كه آدمي را به سوي عرفان راستين هدايت مي كند.
وي افزود: اولين معيار و ملاك در عرفان اسلامي نيز علم به دين و عامل بودن به آن است و بايد توجه داشته باشيم كه طبق احاديث و روايات رسيده از حضرات معصومين (ع)، هر كسي كه بخواهد علم را به معرفت تبديل كند بايد سعي كند به گناه نزديك نشود و از همين راه محبت اهلبيت را در قلب خود تثبيت كند.
وي ادامه داد: هر حركتي كه يك انسان مسلمان انجام مي دهد بايد با مراجعه به عقل و علم و آگاهي همراه باشد تا آدمي ره به بيراهه نبرد.
وي با اشاره به اهميت برخي فرهنگ سازي هاي ديني توسط مبلغات، تصريح كرد: بالا بردن سطح معرفتي و معنوي خانواده براي تربيت ديني و صحيح فرزندان از ديگر نكات ارزشمند و كاربردي است كه مبلغات و مداحان بايد مد نظر داشته باشند چون اساس و پايه تربيت هر فردي در خانواده او شكل مي گيرد و اگر خشت اول تربيت و تعليم كودك درست نهاده نشود اين كاستي اغلب تا پايان همراه و همزاد او خواهد بود و بالعكس وقتي فطرت پاك آدمي با نيكي ها و زيبايي هاي ديني مأنوس مي شود، آدمي را به سوي خير و رستگاري هدايت كرده و عاقبت خوشي را در دنيا و آخرت براي او رقم مي زند.
معاون پژوهشي – آموزشي سازمان تبليغات اسلامي همچنين با ايراد سخناني در باب اهميت و نقش ولايت فقيه در جامعه اسلامي خاطر نشان كرد: همه ما هر چه داريم از ولايت فقيه داريم و كساني كه به اين قضيه اشكال وارد مي كنند در واقع از نظر اعتقادي و پايبندي به ارزشهاي اسلامي دچار ضعف بوده و يا مغرضانه عمل مي كنند.
وي ادامه داد: در طول دوران انقلاب همه ما نمونه عملي و عيني ولايت فقيه و عرفان و اخلاق اسلامي را مشي و سيره بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي مشاهده كرديم.
امام خميني (ره) تمام زندگي اش بر محور توحيد رقم مي خورد، از قرآن استنباط كرده و به تكليف عمل مي كرد، اساس عرفان خود امام خميني (ره) بود آن هم مبتني بر اصول و عقايد مكتب شيعه، در حالي كه الان مي بينيم در عرفانهاي كاذبي كه معرفي مي شود اصلي ترين هدف نشانه رفتن اعتقادات و باورها و ترك واجبات است و از اينجا معلوم مي شود براي عارف شدن قدم اول حركت بر مدار توحيد و ولايي بودن است.
مبناي توحيد در عرفان امام خميني (ره) ولايت محوري بود زيرا خودش نيز تحت لواي اهلبيت (ع) قرار داشت و از همين رو بر قلبهاي مسلمين ولايت پيدا كرده بود و در دلهاي ملت ايران و تمامي مسلمانان جهان جاي داشت.
حجت الاسلام موسوي هوايي در انتهاي اين سخنراني با پراهميت شمردن جهاد اكبر در عرصه كار تبليغ دين و خودشناسي گفت: اگر آدمي خواست خدا را جاي خواست خود قرار بدهد همه چيز براي او حل مي شود.
گفتني است: در اين همايش مدير كل آموزشهاي تخصصي كاربردي سازمان تبليغات اسلامي حجت الاسلام علي دارابي نيز با توجه به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت زهراي مرضيه (س) به ايراد سخناني در مورد فضايل آن حضرت پرداخت.


نوشته شده در   سه شنبه 11 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode