ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 77

رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور هزاران نفر از معلمان سراسر كشور

نقش معلمان در پيشرفت جامعه از تبديل خاك به طلا با ارزش‌تر است

حضرت آيت الله خامنه‌اي تاكيد كردند:نقش «معلمانِ هنرمند و جهادگر و دلسوز» در پيشرفت و تعالي جامعه، از تبديل خاك به طلا نيز با ارزش‌تر است.

A0288476.jpg

به نقل از خبرگزاري فارس، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز چهارشنبه در ديدار پرشور هزاران نفر از معلمان، «تعليم و معلمي» را حقيقتي بسيار با عظمت و در خور شأن وجود مقدس پروردگار و انبياي الهي برشمردند و با اشاره به تأثير استثنايي معلمان در سرنوشت ملت و كشور تأكيد كردند: نقش «معلمانِ هنرمند و جهادگر و دلسوز» در پيشرفت و تعالي جامعه، از تبديل خاك به طلا نيز با ارزش تر است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار كه در روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهري برگزار شد، «معلمي» را، افروختن چراغ «حيات بخش هدايت و دانايي» در دل و جان انسانها برشمردند و در تبيين اهميت بي نظير اين مسئوليت خاطرنشان كردند:هر كدام از آثار بسيار با ارزش، عالمانه و عميق شهيد مرتضي مطهري كه حاصل و نتيجه جايگاه معلمي ايشان است، چراغ جاودانه‌اي است كه در ذهن و دل جامعه روشن شده بنابراين ارزش «معلمي» در معنا و مفهوم عمومي آن، حقيقتاً بسيار با عظمت و حيات بخش است.
رهبر انقلاب اسلامي، معلميِ آموزش و پرورش را، جلوه برجسته‌اي از مفهوم عام معلمي دانستند و افزودند: اين نقش استثنايي، در مقايسه با تأثير ديگر معلمان زندگي انسان، يعني «پدر و مادر» و استادان و دانشمندان نيز نقشي بالاتر است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي اهميت ويژه معلمان را ناشي از تأثير بي بديل «آموزش و پرورش» در حيات فرد و جامعه خواندند و افزودند: همه افراد جامعه در دوران طلايي فراگيري خود يعني از دبستان تا پايان دبيرستان، وارد كارگاهي عظيم و قرنطينه‌اي عمومي مي‌شوند كه نقش آفرين اساسي آن «معلم» است و به همين علت معلمي حقيقتاً شغلي شريف و با عظمت است.
ايشان، برخورداري از جامعه‌اي مستقل، مستعد، با اخلاق، پاكدامن، شجاع، مبتكر، مدبر، نقد پذير، قانون پذير، سختكوش و آرمان طلب را آرزوي همه ملت‌ها خواندند و افزودند: تحقق اين آرزوي بزرگ در گرو «كار و تلاش» معلمان است و لذا «معلمي» در اذهان جامعه بشري نيز از جايگاهي بي نظير برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامي، «مجموعه آموزش و پرورش» را حساس ترين دستگاه كشور برشمردند و افزودند: تجليل و تكريم از معلم در نظام اسلامي، تعارف و حرف نيست، بلكه حقيقتي است كه از شأن و شرافت معلمي سرچشمه گرفته است.
ايشان، تكريم معلمان را وظيفه آحاد مردم، خانواده‌ها و مسئولان برشمردند و در عين حال خاطرنشان كردند: معلمان پرتلاش كشور بايد بيش از ديگران قدر جايگاه حساس خود را بدانند و به اين نكته توجه كنند كه اگرچه معلمي مثل ديگر مشاغل، راهي براي گذراندن معيشت نيز هست، اما دغدغه و مسئله اصلي يك معلم، رسالت و مسئوليت عظيمي است كه در تحقق سرنوشت روشن جامعه و كشور بر دوش او قرار دارد.
ايشان، فعاليت‌هاي نظام آموزش و پرورش را خوب ارزيابي كردند و افزودند: بايد با استفاده از افراد فرزانه و انديشمند موجود در آموزش و پرورش، حركتي تحول گونه در اين بخش و در «ساماندهي و شكل و محتواي» محيط‌هاي آموزشي و مطالب درسي صورت گيرد، تا آينده روشن اين مجموعه در پرتو تدين، علاقه مندي و دلسوزي موجود در معلمان محقق شود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي جامعه معلمان كشور را جامعه‌اي دلپذير، پاكدامن، متعهد، كوشا و صبور خواندند و با اشاره به تلاش دشمن براي تأثيرگذاري برقشرهاي مهم مردم افزودند: همان گونه كه در پيام سال جديد گفته شد، دشمنان ملت ايران امسال سه هدف اساسي، يعني جلوگيري از پيشرفت علمي، ايجاد عقب ماندگي اقتصادي و تفرقه افكني در صفوف متحد مردم را پيگيري مي‌كنند و معلمان به علت اهميت و حساسيت اين شغل، همچون 27 سال اخير يكي از اهداف اصلي اين توطئه ها هستند، اما جامعه معلمان همچون گذشته، مثل كوه در مقابل امواج فشار و توطئه ايستاده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به حركت رو به پيشرفت علمي – سياسي – اقتصادي و دفاعي كشور خاطرنشان كردند: ديكتاتورهاي جهان با توجه به پيشرفت روزافزون ايران و تأثيرپذيري محسوس ملتهاي مسلمان از نفوذ معنوي و آرماني انقلاب اسلامي، همه تلاش و امكانات خود را براي متوقف كردن ملت ايران به كار گرفته‌اند، اما ملت و مسئولان نظام با تكيه بر «عقل، شجاعت و احساس مسئوليت جمعي» و با توكل بر خدا اين راه افتخارآفرين را ادامه مي‌دهند.




 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode