ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393     |     کد : 76472

موضوع محوری سخنرانیهای امام خمینی(ره) قبل از انقلاب چه بود

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در تمام سخنرانی‌های قبل از انقلابشان سه موضوع را مطرح می‌کردند که این سه موضوع شاه و استبداد، استکبار و آمریکا و صهیونیست و اسرائیل بود. هیچ صحبتی از امام(ره) موجود نیست مگر اینکه راجع به این سه موضوع همزمان با هم صحبت کرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در تمام سخنرانی‌های قبل از انقلابشان سه موضوع را مطرح می‌کردند که این سه موضوع شاه و استبداد، استکبار و آمریکا و صهیونیست و اسرائیل بود. هیچ صحبتی از امام(ره) موجود نیست مگر اینکه راجع به این سه موضوع همزمان با هم صحبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ الاسلام، دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما به بررسی مسائل فلسطین اشغالی پرداخت و اظهار داشت: اول باید از خود بپرسیم که آیا 100 سال پیش هم اسرائیل وجود داشت و بعد بپرسیم چرا و چگونه به وجود آمد؟ در طول تاریخ منطقه فلسطین منطقه بسیار مهمی است زیرا این سرزمین منطقه اتصال سه قاره مهم جهان یعنی آفریقا، اروپا و آسیا بوده است، تمدن در این سرزمین ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این سرزمین مانند سه راهی بوده است که بر روی نشر افکار و فرهنگ‌ها بسیار تأثیرگذار بوده به همین دلیل است که محل بعثت پیامبران هم در این سرزمین قرار گرفته و حضرت موسی(ع)، عیسی(ع)، زکریا(ع) و یحیی(ع) و بسیاری از پیامبران دیگر نیز در این سرزمین قرار داشته‌اند.

شیخ الاسلام تأکید کرد: پس از آنکه نفت پیدا شد و همه فهمیدند که این ماده نقش بسیار زیادی بر روی تعیین قدرت ایفا می‌کند استکبار تصمیم گرفت تا بر روی این قدرت کنترل داشته باشد. بنابراین دو طرح را برنامه‌ریزی کرد یک طرح کوتاه مدت بود و طرح دیگر طرح بلندمدت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرح کوتاه مدت این بود که شاه‌، امیر و حکومت‌ها را بخرند، از طرفی روحیه مردم این منطقه را مطالعه کردند و دریافتند که این مردم، مسلمانانی متمدن و دارای فرهنگ هستند. بنابراین تصمیم گرفتند تا افرادی از جنس خودشان را وارد این منطقه کنند و از اینجا بود که طرح‌های صهیونیست آغاز شد.

وی اظهار داشت: پرچم هر کشوری ناموس آن کشور است ما بر روی پرچم خود شعار "لا اله الا الله" را داریم و این به معنای آن است که هرگز از این شعار دست برنخواهیم داشت، بر روی پرچم اسرائیل هم دو خط آبی است این دو خط آبی نشان‌دهنده نیل و فرات است همه میادین نفت در بین این دو رود قرار دارد و آبراه‌های مهم نیز در میان این دو رود است پس از آن بود که تلاش کردند برای رسیدن به اهدافشان رنگ قداست مذهبی بزنند.

دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه تصریح کرد: اسرائیل از همان ابتدا با خشونت تجاوز خود را شروع کرد زیرا ذات اشغالگری خشونت است، صهیونیست‌ها شروع کردند به خرید زمین، از اول هم دهکده‌ها را نابود کردند و خانه‌ها را ویران نمودند و همه را می‌کشتند و تنها چند نفر را زنده نگه می‌داشتند تا به دهکده‌های بعدی بگویند و آنها را بترسانند.

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر این‌که بعضی از رسانه‌ها که می‌خواهند بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند بیان می‌کنند که این‌ها پول داشته‌اند و زمین‌ها را خریده‌اند پس چرا فلسطینی‌ها دوباره زمین‌هایشان را مطالبه می‌کنند گفت: این دروغ بسیار بزرگی است زیرا زمین‌هایی که رژیم صهیونیست خریداری کرده یک هزارم از سرزمین فلسطین نبوده که توسط مزدوران عرب فروخته شده، پس از آن نیز وقتی ملت فلسطین متوجه نیت اسرائیل شدند فتوی به حرام بودن فروش زمین‌ها را دادند و حتی اگر کسی این اشتباه را می‌کرد اعدام می‌شد.

شیخ الاسلام اظهار داشت: در ابتدا انگلیسی‌ها و پس از آن آمریکا از این رژیم غاصب حمایت می‌کردند آمریکا با خود اندیشید که اگر می‌خواهد کاری کند که همه ملت‌ها و حکومت‌ها موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند باید حمایت کند تا این رژیم جنایتکار ارتشی قوی داشته باشد از طرفی هم طرح سازش را پیش بردند تا کشورهای عربی اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

وی ادامه داد: پس از آن یهودی و غیریهودی که خوی تجاوز داشتند به سرزمین‌های اشغالی کوچ کردند تا اینکه در سال 1357 با انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آنها به هم خورد امام(ره) روش جدیدی را ابداع کرده بود که اساسش اسلام، تکیه‌اش رأی مردم و مردمش ظلم ستیز و عدالت خواه بودند.

شیخ الاسلام گفت: امام خمینی(ره) قبل از رهبر شدنش و در زمانی هم که جوان بودند به نابودی اسرائیل اعتقاد داشتند پس از آن نیز در تمام سخنرانی‌های قبل از انقلابشان سه موضوع را مطرح می‌کردند که این سه موضوع شاه و استبداد، استکبار و آمریکا و صهیونیست و اسرائیل بود هیچ صحبتی از امام(ره) موجود نیست مگر اینکه راجع به این سه موضوع همزمان با هم صحبت کرده‌اند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) با درایت خود روز آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام می‌کند تا مردم با دهان روزه به یاد قدس شریف باشند به این ترتیب سعی داشتند این موضوع را به جهان اسلام معرفی کنند و اولین جایی هم که این نامگذاری اثر خود را می‌گذارد کشور مصر است، پس از آن نیز امام(ره) برائت را در حج مطرح می‌کنند.

وی بیان داشت: در چند سال ابتدایی، استکبار متوجه اقدامات امام(ره) نمی‌شود اما در سال 66 در مراسم حج، خانواده سعود آن جنایت را انجام می‌دهد که در آن جنایت 150 نفر از حاجیان ما به شهادت می‌رسند و از کشورهای دیگر هم به شهادت می‌رسند که بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت برای فلسطین بوده است.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از آن در فلسطین به اسم شهدای برائت برای شهیدان حج مراسم تشییع می‌گیرند و فلسطینی‌ها علیه خاندان سعود بیرون می‌ریزند و این می‌شود انتفاضه، هرچند که ما آن سال بعد به حج نرفتیم اما امام خمینی(ره) به حجاج آن سال پیام مفصلی دادند که این پیام هم آخرین چیز مکتوبی است که امام به صورت مفصل می‌نویسند در این پیام امام بسیاری از مسائل امروز را پیش بینی می‌کنند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اسرائیل در جنگ ماه اخیر هیج نوآوری نداشت اما فلسطین نوآوری‌های زیادی داشت. موشک بیشتر، عملیات دریایی و تونل‌ها، وحشت زیادی را برای رژیم صهیونیست و آمریکا ایجاد کرده است.


نوشته شده در   دوشنبه 20 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode