ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 خرداد 1387     |     کد : 743

ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی14 خرداد 1368

حضرت امام خميني (ره) خورشيد فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و سرور مجاهدان راه حق، رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، پس از سالها مبارزه در راه حق و متجلي ساختن اسلام حقيقي در ميان جوامع اسلامي و بشري و ستيز دائم با كفر و استكبار جهاني، در شامگاه 13 خرداد 1368 به ملكوت اعلي پيوست و جهان اسلام و تشيع در ماتم بزرگترين رهبر قرن، شجاع‌ترين و آگاه‌ترين مرجع و رهبر اسلامي، ماتم زده و عزادار شد. ملت شهيد پرور و انقلابي ايران كه پدري مهربان و رهبري دلسوز را از دست دادند در اين ماتم عظمي چنان تشييع و عزاداري عظيمي بر پا كردند كه در تاريخ بي سابقه است.
در پي ارتحال جانكاه حضرت امام خميني (ره) اولين اطلاعيه از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين حاج احمد آقا خميني فرزند بزرگوار صادر شد:
«بسم‌ا... الرحمن الرحيم، انا لله و انااليه راجعون. روح بلند پيشواي مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خميني به ملكوت اعلي پيوست و دل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج كشيده صالحش از تپش افتاد، اما دلهاي دردمندي كه سر ريز از عشق به خميني است تا ابد خواهد تپيد و خورشيد رهبري امام تابناك تر از گذشته بر عالم و آدم خواهد تابيد. خدايا! اگر اينك بنده عاشق تو به جوار رحمت متعاليت مأوا گرفته است و توفان عشق دل دريايي‌اش در كرانه قربت به اطمينان سكون رسيده است اما تو خود مي‌داني كه اين مصيبت عظمي توفان غم ارتحال امام ايران يكسره سيه پوش شد و نه تنها ايران بلكه مسلمانان سراسر جهان در سوگ نشسته و به عزاداري پرداختند.
ميليون ها نفر در روز 15 خرداد در مصلاي بزرگ تهران با امام دلهاي خويش و داغ كردند و سرانجام در روز 16 خرداد پس از اقامه نماز ميت به امامت مرحوم حضرت آيت‌ا... العظمي گلپايگاني (ره) و ساعت ها تأخير به علت ازدحام بيش از حد و بي نظير مردم در ساعت 30و16 پيكر مطهر حضرت امام در بهشت زهرا به خاك سپرده شد و مقبره ايشان در كنار تربت پاك شهدا ميعادگاهي براي تجمع عاشقان ولايت و شيفتگان انقلاب اسلامي شد.


نوشته شده در   يکشنبه 12 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode