ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1389     |     کد : 7276

نخستين كنگره بين‌المللي پزشكي مبتني بر شواهد برگزار شد

كنگره بين‌المللي پزشكي مبتني بر شواهد در كشورهاي در حال توسعه با حضور مهماناني از داخل و خارج كشور در تبريز برگزار شد...

 كنگره بين‌المللي پزشكي مبتني بر شواهد در كشورهاي در حال توسعه با حضور مهماناني از داخل و خارج كشور در تبريز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از اداره روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، سكينه حاج ابراهيمي دبير اين كنگره گفت: هدف از برگزاري اين كنگره، معرفي و به‌كارگيري پزشكي مبتني بر شواهد در بهبود مراقبت‌هاي باليني و ارتقاي آموزش پزشكي است.
حاج ابراهيمي افزود: ‌150 عنوان مقاله از نقاط مختلف ايران و جهان به دبيرخانه اين كنگره ارسال و پس از بررسي هيئت داوران 95 عنوان مقاله براي ارائه انتخاب شد كه از ميان آنها 37 عنوان به صورت سخنراني و بقيه به صورت پوستر ارائه مي‌شود.
وي گفت:‌ 9 كارگاه آموزشي نيز در حاشيه اين كنگره با حضور اساتيد داخلي و خارجي از جمله پروفسور پل گلازيو، رئيس مركز پزشكي مبتني بر شواهد دانشگاه آكسفورد، از امروز تا جمعه اين هفته به مدت چهار برگزار مي‌شود.
حاج ابراهيمي خاطرنشان كرد: پزشكي مبتني بر شواهد، استفاده روشن و عاقلانه از بهترين شواهد موجود براي تصميم‌گيري در مورد مراقبت‌هاي بيماران بوده و به معني تلفيق مهارت باليني فرد با بهترين شواهد باليني خارجي به دست آمده از جستجوي سيستماتيك است.
وي ادامه داد: مسئولان سلامت بايد به اين بحث بيش از پيش اهميت داده و از علوم روز در كنار تجارب حاصل از تلاش چندين ساله متخصصان استفاده كنند.
كنفرانس بين‌المللي «پزشكي مبتني بر شواهد در كشورهاي در حال توسعه» توسط مركز پزشكي مبتني بر شواهد ايران در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبريز با همكاري مركز مبتني بر شواهد آكسفورد روزهاي دوم و سوم ارديبهشت ماه جاري در تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 4 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode