ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1393     |     کد : 71279

صدقه دادن را فراموش نکنیم

ای خدایی که بلا از آسمان مقدر کردی به خاطر این صدقه از من دفعش کن. صدفه دادن آنقدر با اهمیت است...

ای خدایی که بلا از آسمان مقدر کردی به خاطر این صدقه از من دفعش کن. صدفه دادن آنقدر با اهمیت است که در سخنان بسیاری نسبت به آن سفارش شده است. کسانی که بر اثر گناه یا چشم نظر از دنیا می روند تعدادشان بیشتر از کسانی است که بطور طبیعی از دنیا می روند. و کسانی که با نیکوکاری و احسان عمرشان زیاد می شود زیادتر هستند از کسانی که به اجل طبیعی عمر می کنند. صدقه عمر انسان را زیاد می کند و گاهی دو سه برابر می کند.

حضرت عیسی علیه السلام  با حواریون از جایی رد می شدند به در خانه ای رسیدند که آنجا عروسی بود. حضرت رو کردند به حواریون و گفتند: امشب این ها عروسی دارند ولی خبر ندارند که صبح جنازه ی عروس و داماد باید از این خانه برود. 

حواریون منتظر بودند صبح که شد آمدند دیدند هیچ خبری نیست آمدند به عیسی پیامبر گفتند آقا پس چه شد؟ حضرت فرمود: این ها بنا بود بمیرند باید برویم و ببینیم که چه شده است. آمدند و در خانه را زدند و وارد خانه شدند و آن ها هم شناختند. پیامبر فرمودند: شما دیشب کار خیری کرده اید. عروس گفت: بله، یک غذای ویژه برای ما آماده کردند ما هم گرسنه بودیم خواستیم غذا را بخوریم یک فقیر گرفتاری در خانه را زد گفت من گرفتار و مستحق هستم کمک کنید. من دلم سوخت و غذایمان را به او دادم. حضرت فرمود: بروید آن پتو را کنار بزنید و ببینید که چه خبر است. آمدند و پتو را کنار زدند دیدند یک مار خیلی بزرگی در آن زمین لانه کرده بود و مامور بوده که این زن و شوهر را بزند. حضرت فرمود: به خاطر این صدقه خداوند جلوی این مار را گرفت و گرنه اجل شما حتمی بود.

صدقه عمر انسان را زیاد می کند و گاهی دو سه برابر می کند

امام صادق(ع) فرمودند:
نهج الفصاحه ص 283 ، ح

هیچ چیزی نیست مگر آن كه فرشته ای بر آن موكل است، جز صدقه؛ و آن در دست خدا واقع می شود.

بحارالانوار، ج96، ص127

 

هر كس در روز و یا شب صدقه بدهد ـ اگر روز است روز و اگر شب است، شب ـ خداوند از او غم و اندوه، درنده و مرگ بد را دور مى‏ كند.

ثواب الأعمال ص 140

 

یك درهم صدقه دادن از یك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.

ثواب الاعمال ص 82

 

حضرت محمد (ص) فرمودند:

صدقه بلا را برطرف مى‏ كند و مۆثرترینِ داروست. همچنین، قضاى حتمى را برمى‏ گرداند و درد و بیمارى‏ ها را چیزى جز دعا و صدقه از بین نمى ‏برد.

بحارالأنوار، ج 93، ص 137، ح 71

 

صدقه بجا، نیكوكارى، نیكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش‏بختى تبدیل و عمر را زیاد و از پیشامدهاى بد جلوگیرى مى‏كند.

نهج الفصاحه ص 549 ، ح 1869

 

صدقه، خشم پروردگار را فرو می‌نشاند.


نوشته شده در   دوشنبه 8 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode