ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1389     |     کد : 7064

نقش زنان در حفظ و گسترش هنرهاي سنتي و بومي انكارناپذير است

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: نقش زنان در حفظ و گسترش هنرهاي سنتي و بومي انكارناپذير است...

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: نقش زنان در حفظ و گسترش هنرهاي سنتي و بومي انكارناپذير است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل امور خانواده و بانوان استانداري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در مراسم كلنگ‌زني شهرك صنعتي ريحانه مختص بانوان در تبريز كه با حضور نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي، مديركل امور خانواده و بانوان، فرماندار تبريز و جمعي از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: ايجاد شركت «هولدينگ» صنايع دستي با سرمايه‌‌گذاري يك‌هزار ميليارد ريال در سال آينده گامي موثر و كارآمد در فروش محصولات صنايع دستي است.
وي با بيان اينكه 65 درصد بانوان استان در بخش صنايع دستي مشغول به كار هستند، تصريح كرد: 200 هزار نفر در استان از اين طريق ارتزاق مي‌كنند.
محمدي، اجرايي شدن طرح مجتمع صنايع دستي ريحانه را گامي براي رشد و توسعه فعاليت‌هاي هنري و صنعتي در سطح استان ارزيابي كرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي ضمن اشاره به توانمندي‌هاي بانوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماع از جمله توليد و گرداندن چرخ اقتصادي جامعه، حضور در عرصه توليدات صنايع دستي را يكي از راه‌هاي منطقي و مفيد براي كمك به اقتصاد خانواده‌ها دانست.
وي در ادامه اظهار داشت: امروز در استان ما ده‌ها رشته مختلف و متنوع صنايع دستي آموزش داده مي‌شود و هزاران هنرجوري مشتاق هر روز به جمع فعالان هنري استان و كشورمان افزوده مي‌شوند.
رئيس شوراي فني صنايع دستي استان آذربايجان شرقي، نقش زنان را در حفظ و گسترش هنرهاي سنتي و بومي، بسيار حائز اهميت ارزيابي كرد و افزود: ساخت و راه‌اندازي مجتمعي كه هنرمندان آن به شكل زنده به توليد آثار مختلف هنري بپردازند و به شكل متمركز فعاليت كنند، مي‌تواند اثربخشي ويژه‌اي در حفظ انواع هنرها داشته باشد.
وي تصريح كرد: اين مركز علاوه بر حفظ و گسترش هنرهاي بومي و ملي، مي‌تواند به عنوان يك جاذبه مهم گردشگري نيز مطرح شود و سبب جذب گردشگران مختلف براي آشنايي با هنرهاي كشورمان و نحوه ساخت آنها باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي در ادامه از اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي كه تلاش زيادي در راستاي تحقق اين هدف داشتند، تقدير كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 17 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode