ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 فروردين 1389     |     کد : 7007

حضرت امام خميني(ره) : 12 فروردين از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست

صبحگاه 12 فروردين - که روز نخستين حکومت الله است - از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند...

صبحگاه 12 فروردين - که روز نخستين حکومت الله است - از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند.
متن کامل پيام حضرت امام خميني ( ره) ، که در 12 فروردين 1358 به مناسبت سالروز جمهوري اسلامي ايران منتشر شد به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن ارحيم
و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين. صدق الله العظيم
من به ملت بزرگ ايران که در طول تاريخ شاهنشاهي، که با استکبار خود آنان را خفيف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صميمانه تبريک مي‌گويم. خداوند تعالي بر ما منت نهاد و رژيم استکبار را با دست تواناي خود که قدرت مستضعفين است در هم پيچيد و ملت عظيم ما را ائمه و پيشواي ملتهاي مستضعف نمود، و با برقراري جمهوري اسلامي، وراثت حقه را بدانان ارزاني داشت. من در اين روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي‌کنم. به دنيا اعلام مي‌کنم که در تاريخ ايران چنين رفراندمي سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و راي مثبت خود را در آن ريخته و رژيم طاغوتي را براي هميشه در زباله‌دان تاريخ دفن کنند.
من از اين همبستگي که جز مشتي ماجراجو و بيخبر از خدا، همه و همه به نداي آسماني واعتصموا بحبل الله جميعا لبيک گفتند، و با تقريبا اتفاق آرا به جمهوري اسلامي راي مثبت دادند و رشد سياسي و اجتماعي خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدير مي‌کنم. مبارک باد بر شما روزي که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاي طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پاي درآورديد، و با راي قاطع به جمهوري اسلامي، حکومت عدل الهي را اعلام نموديد. حکومتي که در آن، جميع اقشار ملت با يک چشم ديده مي‌شوند و نور عدالت الهي بر همه و همه به يک طور مي‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به يکسان مي‌بارد. مبارک باد شما را چنين حکومتي که در آن اختلاف نژاد و سياه و سفيد و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نيست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتري و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.
مبارک باد بر شما روزي که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود مي‌رسند، فرقي بين زن و مرد و اقليتهاي مذهبي و ديگران در اجراي عدالت نيست. طاغوت دفن شد و طغيان و سرکشي به دنبال او دفن مي‌شود، و کشور از چنگال دشمنهاي داخلي و خارجي و چپاولگران و غارت پيشگان نجات يافت. اينک شما ملت شجاع، پاسداري جمهوري اسلامي هستيد. اينک شما هستيد که بايد اين اثر الهي را با قدرت و قاطعيت حفظ کنيد و نگذاريد بقاياي رژيم متعفن که در کمين نشسته‌اند و طرفداران دزدان بين‌المللي و نفت‌خواران مفتخوار در بين صفوف فشرده شما رخنه کنند. اينک شماييد که بايد مقدرات خود را به دست بگيريد و مجال به فرصت طلبان ندهيد، و با قدرت الهي که مظهر آن جماعت است، قدمهاي بعدي را برداريد، و با فرستادن طبقه فاضله و امناي خود در مجلس موسسان، قانون اساسي جمهوري اسلامي را به تصويب برسانيد، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوري اسلامي راي داديد، به امناي امت راي دهيد تا مجالي براي بدانديشان نماند.
صبحگاه 12 فروردين - که روز نخستين حکومت الله است - از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزي که کنگره‌هاي قصر 2500 سال حکومت طاغوتي فرو ريخت، و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حکومت مستضعفين که حکومت خداست به جاي آن نشست.
هان! اي ملت عزيز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آورديد، اين حق را عزيز بشمريد و از آن پاسداري کنيد، و در تحت لواي اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهي را با پشتيباني خود اجرا نماييد. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، اين چند روز آخر عمر را مي‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داريم که با تمام قوا از اسلام و جمهوري اسلامي پاسداري کنند.
من از دولتها مي‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقيمانده رژيم طاغوتي را که آثارش در تمام شئون کشور ريشه دارد پاکسازي کنند، و فرهنگ و دادگستري و ساير وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربي و غربزدگي به پا شده است به شکل اسلامي متحول کنند، و به دنيا عدالت اجتماعي و استقلال فرهنگي و اقتصادي و سياسي را نشان دهند. از خداوند تعالي عظمت و استقلال کشور و امت اسلامي را خواستارم.
والسلام عليکم و رحمه الله.»
(صحيفه امام (ره)، جلد ششم، 4-452)

ايلنا




نوشته شده در   پنجشنبه 12 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode