ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 70

تدوين منشور وحدت اسلامي به همت علماي اسلام ضروري است

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان نظام:

تدوين منشور وحدت اسلامي به همت علماي اسلام ضروري است

رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تدوين منشور وحدت اسلامي به همت علماي اسلام تاكيد كردند و گفتند:بيداري دنياي اسلام، خطري بزرگ براي قدرتهاي استكباري و نظام سلطه جهاني است.

A0279763.jpg

همزمان با هفدهم ربيع الاول خجسته سالروز ميلاد پيامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز جمعه در ديدار مسئولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي در ايران و جمعي از ميهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامي، ضمن تبريك اين عيد فرخنده به همه مسلمانان جهان و ملت ايران، با اشاره به احياي هويت اسلامي و حقيقت انكار ناپذير بيداري اسلامي و آمادگي دنياي اسلام براي حركت به سوي عزت، استقلال و پيشرفت علمي تصريح كردند:امروز مهم ترين نياز دنياي اسلام و علاج واقعي همه مشكلات مسلمانان، اتحاد و انسجام اسلامي است و بر همين اساس، علما و روشنفكران مسلمان بايد منشور وحدت اسلامي را به عنوان مطالبه‌اي تاريخي، تدوين كنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي انسانها را مرهون بركات و رحمت پيامبر اعظم (ص) دانستند و با اشاره به نياز بشر به تعاليم آن حضرت به عنوان راه نجات و زمينه ساز تحقق عدالت و ارزشهاي والاي انساني در جامعه افزودند: امت اسلامي بعد از سالها غفلت، اكنون نگاه جديدي به شريعت و آيين اسلام دارد، بنابراين دنياي اسلام مي تواند با چنين بينش و درك نويني و با تمسك به معارف ديني و سيره و كلام پيامبر اكرم (ص) پيشتاز بشر به سوي كمال و تعالي باشد.
ايشان با اشاره به واقعيات كنوني دنيا، بيداري اسلامي و برگشت به اسلام، احياي قرآن و ايجاد امت واحد را از جمله اين واقعيات برشمردند و خاطرنشان كردند: اين مسائل كه سالهاي متمادي به صورت آرماني دور دست، در ميان برخي خواص و مصلحان دنياي اسلام مطرح بود اكنون در ميان توده هاي مسلمان به ويژه قشرهاي جوان و تحصيل كرده، به شعاري زنده تبديل شده كه البته نقش پيروزي اسلام در ايران و ايستادگي و فداكاري ملت ايران در اين خصوص و در دميدن روح اميد در ميان امت اسلامي، بسيار بارز و برجسته است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: در كنار بيداري اسلامي و احياي شعارهاي اصيل اسلامي، دشمني جبهه استكبار با اسلام نيز سازمان يافته تر، جدي تر و همه جانبه تر شده است، زيرا بيداري دنياي اسلام، خطري بزرگ براي قدرتهاي استكباري و نظام سلطه جهاني است.
ايشان طرح مسائلي همچون جنگ صليبي، اهانت به پيامبر بزرگوار اسلام (ص) و ارائه چهره‌اي خشن از مسلمانان را حركتي طراحي شده و سازمان يافته براي مقابله با جبهه هويت اسلامي دانستند و تأكيد كردند: يكي ديگر از واقعيات دنياي امروز اين است كه در اين رويارويي برخلاف محاسبات مادي و تبليغات رسانه اي، جبهه به ظاهر قدرتمند استكبار، مغلوب جبهه حركت عظيم اسلامي شده است.
رهبر انقلاب اسلامي، شكست نقشه‌هاي جبهه استكبار و در رأس آن امريكا را در منطقه خاورميانه به ويژه در فلسطين، عراق و لبنان را نمونه هاي بارز اين واقعيت برشمردند و خاطرنشان كردند: كساني كه مي گويند بايد در بررسي مسائل واقع بين بود، بايد اين حقايق و واقعيات انكارناپذير را مدنظر قرار دهند.
ايشان يكي از الزامات بسيار مهم را براي ادامه حركت عميق امت اسلامي به سمت پيروزي، اتحاد و انسجام اسلامي برشمردند و افزودند: سياست جبهه استكبار، ايجاد اختلاف و نزاع قومي و مذهبي ميان مسلمانان است كه براي مقابله با آن بايد وحدت و انسجام ميان امت اسلامي تقويت شود و بر همين اساس، امسال، سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، كج فهمي، توهمات غلط، سوء تفاهم و بي اطلاعي از مباني صحيح تفكرات يكديگر را از موانع اصلي اتحاد دانستند و با اشاره به نقش دولتهاي اسلامي و علماي اسلام در زمينه سازي براي وحدت و انسجام اسلامي تأكيد كردند: تدوين منشور وحدت اسلامي به همت علماي اسلام، ضروري و مطالبه‌اي تاريخي است كه اگر امروز به اين وظيفه عمل نشود، نسلهاي بعدي ما را مؤاخذه خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين كه جبهه استكبار در برخورد با جبهه اسلامي هيچ تفاوتي ميان مسلمانان اعم از شيعه و سني قائل نيست افزودند: در شرايطي كه دنياي استكبار سعي در تخريب چهره مسلمانان دارد وبيداري اسلامي در ميان شيعه و سني را براي خود خطر مي داند و آن را چه با نام حماس و چه با نام حزب الله لبنان آماج حمله قرار مي دهد، آيا عاقلانه است كه مسلمانان درگير نزاع قومي و مذهبي شوند و دشمن مشترك خود را فراموش كنند؟
ايشان، اتحاد دنياي اسلام را به نفع ملتهاي مسلمان و همچنين به سود دولتهاي اسلامي دانستند و تأكيد كردند: دولتهاي اسلامي بايد به يكديگر نزديك تر شوند و اگر به ملتها و قدرت و تواناييهاي خود متكي باشند بسيار قوي تر خواهند بود تا اينكه بخواهند به سياستمداران امريكايي اتكا كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: ايران اسلامي تجربه ايستادگي در مقابل قدرتها، توكل بر خدا و تكيه بر قدرت و تواناييهاي خود را نشان داده و در 28 سال گذشته با وجود همه فشارها و توطئه هاي گوناگون، قدرت و پيشرفت ملت ايران روزافزون شده است.
در آغاز اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريك سالروز ميلاد فرخنده پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و امام جعفر صادق (ع)، پيامبر اعظم (ص) را كانون رحمت الهي، جامع همه ارزشهاي والاي بشري، اوج كمالات انساني و اسوه حقيقي افراد بشر دانست و تأكيد كرد: اگر امت اسلامي از اين الگوي برجسته و واقعي، پيروي كامل كرده بود، اكنون با قدرت و عزتمند در جهان ايستاده بود.
رئيس جمهور با اشاره به تقارن سال جديد با ايام فرخنده ماههاي ربيع المولود و نامگذاري امسال به عنوان سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي خاطرنشان كرد: دولت با تمسك عملي به اين شعار و كار وخدمت بي وقفه تلاش خواهد كرد تا امسال نيز سال عزت ملت ايران و امت اسلامي باشد.
آقاي احمدي نژاد، ولايت مطلقه فقيه را ضامن تداوم راه اسلام عزيز و يادگار باقي امام خميني (ره) برشمرد و افزود: آنچه ملت ايران امروز از عزت، اقتدار و شرافت در جهان دارد به بركت فداكاريهاي ايشان و ملت عزيز است.




 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode