ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 اسفند 1388     |     کد : 6860

75 درصد ارائه تسهيلات به طرح‌هاي كارگروه اشتغال بايد عملي شود

75 درصد ارائه تسهيلات به طرح‌هاي كارگروه اشتغال بايد عملي شود

استاندار آذربايجان شرقي گفت: بانك‌هاي عامل تا پايان ارديبهشت سال89 فرصت دارند سقف 75 درصد ارائه تسهيلات به طرح‌هاي كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري را عملي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، احمد عليرضا بيگي  در نشست كار گروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان، افزود: يكي از اشكالات اين امر عدم حضور مستقيم خود من در كميته‌هاي بررسي طرح‌هاست و معاون برنامه‌ريزي به عنوان نماينده استاندار بايد به اين مسائل موشكافانه رسيدگي كند كه تاكنون چنين نشده است.
وي، نوع برخورد معاونت برنامه‌ريزي استانداري با عدم همكاري بانك‌هاي عامل در زمينه ارائه تسهيلات را نيز مورد انتقاد قرارداد و اظهارداشت: اين در حالي است كه معاون برنامه‌ريزي بايد اين مسائل را هدايت كند.
بيگي با اعلام اينكه بانك ملي در استان در ميان بانك‌هاي ملي كشور رتبه 18 را در ارائه تسهيلات به متقاضيان بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده دارد، اظهار داشت: اين رتبه مناسب با جايگاه اقتصادي استان نيست و براي من مسلم است كه بانك‌ها هيچگاه نمي‌خواهند اعتبارات خود را از دست بدهند، ولي بايد كار گروه اشتغال و سرمايه‌گذاري آنها را مجاب به ارائه تسهيلات كند.
وي، خطاب به مدير امور شعب بانك ملي در آذربايجان شرقي كه در آغاز اين جلسه اعلام كرد هيچ محدوديتي در ارائه تسهيلات ندارد، ولي سپس گفته خود را تكذيب كرد، افزود: كسي شما را وادار به دروغ گفتن نكرده و بايد به آنچه كه تعهد داريد، عمل كنيد.
استاندار آذربايجان شرقي به بانك‌هاي عامل كه وظيفه پرداخت تسهيلات بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده در استان را دارند، اعلام كرد: تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده فرصت دارند سقف 75 درصد ارائه تسهيلات به طرح‌هاي كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري را عملي كنند.
بيگي اضافه كرد: تا اين فرصت بايد تكليف بانك‌ها و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي كه كارشكني مي‌كنند، مشخص شود.
وي ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند و بايد بدانند كه در حوزه اجرايي استان چه مي‌گذرد.
در اين نشست كه داراي تنش‌هايي بين معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي و مسئولان بانك‌ها بود، هر دو طرف اصرار بر قانوني عمل كردن خود داشتند كه استاندار آذربايجان شرقي اعلام كرد: توجيهات هيچ يك از طرفين قانع كننده نيست.
بيگي گفت: به نظر مي‌رسد در اين زمينه ابتدا بايد تكليف برخي از مديران مشخص شود سپس به بانك‌ها بپردازيم.
گزارش خبرنگار فارس حاكي است، در اين كارگروه تعداد 256 عنوان طرح را براي استفاده از تسهيلات بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين به تصويب رساند.
براي اجراي اين تعداد طرح اعتباري بالغ بر 117 ميليارد و 462 ميليون ريال نياز است كه متقاضيان طرح هاي ياد شده با معرفي به بانك‌هاي ملي و كشاورزي مي‌توانند تسهيلات خود را دريافت كنند.
تمام طرح‌هاي مذكور مربوط به جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي است كه با بهره‌برداري از آنها زمينه اشتغال 344 نفر در استان فراهم مي‌شود.
تصويب 39 عنوان طرح براي استفاده از تسهيلات بند 52 هزار رديف بودجه سال 87 براي استفاده از تسهيلات زودبازده ديگر مصوبه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري آذربايجان شرقي بود كه براي اجراي آنها 165ميليارد و 850 ميليون ريال اعتبار نياز است كه اين تسهيلات قرار است توسط بانك ملت پرداخت شود.
طرح‌هاي فوق كه زمينه اشتغال‌زايي 597 نفر را دارند در بخش‌هاي صنعت و معدن، جهاد كشاورزي، حمل و نقل، تعاون، تربيت بدني، بازرگاني و گردشگري به انجام مي‌رسند.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode