ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1388     |     کد : 6630

نخبه پروري در عرصه فرهنگي كشور به فراموشي سپرده شده است

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در نشست اعضاي كانون نخبگان استان که روز سه شنبه در محل سالن کنفرانس اين اداره کل برگزار شد طي سخناني گفت:نخبه پروري در عرصه فرهنگي كشور به فراموشي سپرده شده است...


مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در نشست اعضاي كانون نخبگان استان که روز سه شنبه در محل سالن کنفرانس اين اداره کل برگزار شد طي سخناني گفت:نخبه پروري در عرصه فرهنگي كشور به فراموشي سپرده شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت الاسلام حميد عظيمي افزود: برخي از اقشار تكليف و وظيفه سنگين تري در جامعه بر عهده دارند كه در مسند تصميم گيري قرار مي گيرند، نه تصميم پذيري و اين از مشخصات افراد نخبه است. چنين افرادي بايد ابتكار عمل را در دست داشته باشند و با تصميم سازي هاي مناسب تأثير مناسبي را در جامعه بر جاي بگذارند.
وي با اظهار تأسف از غفلت در مورد نخبه پروري در عرصه فرهنگي كشور اظهار داشت: غفلت و ضعف موجود در اين عرصه موجب شده است كه ارزش گذاري و ارج نهادن به اين قشر چنان كه شايد و بايد صورت نگيرد در صورتي كه بحث شايسته سالاري منوط به همين پرورش استعدادها و استفاده از پتانسيل ها و ظرفيت هاي توليد فكر در كشور است.
وي تصريح كرد: البته فضاي جامعه به بركت انقلاب اسلامي فعال و پويا است و با مديريت مناسب مي توان شاهد شكوفايي بيش از پيش استعدادها شد.
وي ادامه داد: امروزه بيش از دو هزار و هشتصد سايت فارسي بر عليه شيعه و اسلام قد علم كرده آن را مورد هجمه قرار داده اند و مقابله به مثل فرهنگي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و غير از آن راه هاي ديگر كارساز نخواهند بود و ارائه راهكارهاي كاربردي براي اين وظيفه خطير بر عهده فرهيختگان و نخبگان جامعه است.
عظيمي خاطر نشان كرد: بعضي از اقشاري در جامعه وجود دارند كه تكليفشان در جامعه سنگين تر است مثل زنان نخبه كه بايد تصميم گيرنده باشند نه تصميم پذير در اين صورت است كه نخبه محسوب مي شوند.بانوان نخبه بايد در همه زمينه ها ايمان، ديانت و تخصص الگوي ساير بانوان جامعه بوده، افكار جامعه را هدايت كنند.
اكثر قشر خاكستري جامعه تأثير پذير از اين قشرند، پس وظيفه نخبگان دوچندان است. ما روزي نخبه هستيم كه تصميم ساز باشيم و ابتكار عمل دستمان باشد.
امروز در عرصه ورزش نخبه پروري و الگو پروري شده است اما در عرصه فرهنگي غفلت صورت گرفته ضعف محسوب مي شود و ارزش گذاري و ارج نهادن را درست عمل نكرده ايم.
از منظر قرآن كريم كساني نخبه اند كه پيروان انبيا و اولياي الهي بوده و جزو پيروان ديني آنان باشند و اين افراد نيازي نيست که نسبت قومي و نسبي با انبيا داشته باشند و گاهي بعضي از نزديکان پيامبران نيز راه خطا طي نموده اند که از ديدگاه قرآن از اهل بيت محسوب نمي شوند مثل پسرحضرت نوح،همسر حضرت لوط ونوح. 



نوشته شده در   شنبه 8 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode