ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1388     |     کد : 6598

نهمين مجمع اتحاديه مؤسسات و مراكز قرآني آذربايجان شرقي برگزار شد

همايش بزرگ اتحاديه مؤسسات و مراكز قرآني آذربايجان شرقي به همت دارالقرآن الكريم تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با حضور مسؤولين مراكز قرآني اعم از خواهران و برادران سوم اسفند ماه سال 88 در محل سالن اجتماعات اداره كل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در اين نشست حجت الاسلام ميكائيل اسكندي رئيس دارالقرآن الكريم استان ضمن تسليت فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسكري (ع) گفت: آن امام همام وظيفه سنگيني چون محافظت از حضرت ولي عصر (عج) و آماده كردن مردم براي عصر غيبت را بر عهده داشت و به بركت همين تلاشهاست كه اكنون جهاني منتظر مصلح است.
وي به تشريح اهداف و فعاليتهاي اين اتحاديه پرداخته گفت: اتحاديه تشکل هاي قرآني در سايه سار سند چشم انداز 20 ساله و با انگيزه توسعه جايگاه برتر قرآن در همه زمينه هاي آموزشي، علمي، پژوهشي و تبليغي و با مشاركت همه فعالان عرصه هاي قرآني از 3 سال پيش آغاز به كار نموده و در راه تعامل سازنده و کارآمد با فعاليتهاي قرآني – فرهنگي شكل گرفته به صورت خودجوش و مردمي در تلاش است.
وي از مؤسسات و مراكز قرآني – مردمي به عنوان بازوي كارآمد براي نشر معارف اسلامي نام برده توانمند سازي آنها را يكي از راه هاي سرمايه گذاري معنوي براي نسل حاضر و نسل آينده قلمداد كرد.
وي ادامه داد: تا رسيدن به وضعيت ايده آل نيازمند به ارتباط هر چه بيشتر با مراکز معتبر قرآني در ساير استانها داريم كه به صورت سازنده و فراگير و ايجاد همسويي فعاليتهاي كاربردي و مؤثرتري را ايجاد كند.
اسكندري تربيت و جذب تربيت نيروي انساني در حوزه هاي پژوهشي، آموزشي و مديريتي را از مهمترين دغدغه ها براي كردن توان مجموعه هاي قرآني عنوان كرده افزود: به روز كردن شيوه هاي به كار بسته شده در مراكز و خانه هاي قرآن، مسلط بودن بر روشهاي تدريس، ارتباطات و مخاطب شناسي در كنار سواد قرآني و مسلط بودن به علوم جديد و مباحث مطرح شده نو براي روشنگري در مورد شبهات مطرح شده همه و همه مي تواند موجب برداشته شدن گامهاي مؤثر در نشر كلام الله مجيد باشد.
اسكندري در ادامه ضمن تقدير از فعاليتهاي صورت گرفته اظهار اميدواري كرد: با ارزيابي صحيح نيازهاي جامعه كنوني ساير متوليان امور ديني و فرهنگي نيز به اين مجموعه پيوسته جامعه اسلامي را در مقابل تهديدها و آسيبها بيمه نمايند.
در ادامه اين نشست داوود محمودي مدير اتحاديه مؤسسات و مراكز قرآني نيز به ارائه گزارش و نقد و ارزيابي تلاشهاي صورت گرفته پرداخت و با مثبت خواندن فعاليتهاي صورت گرفته آنها را مقدمه اي براي تلاشهاي مستمرتر و مؤثرتر خواند.
گفتني است: در حال حاضر 60 مركز و 40خانه قرآني در تمامي شهرهاي استاني به فعاليت مشغولند.


نوشته شده در   سه شنبه 4 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode