ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387     |     کد : 622

رهبر معظم انقلاب: هنر اگر با روح و جوهره دينی همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌های عالم می‌شود

ديدار مسئولان اجرايی ـ اداری بخش‌های مختلف استان فارس
رهبر معظم انقلاب: هنر اگر با روح و جوهره دينی همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌های عالم می‌شود

 حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ايجاد مركزی در شيراز را برای تربيت و پرورش استعدادهای هنری كشور و تقويت «هنر متعهد و برخوردار از جهت‌گيری دينی» ضروری دانستند و فرمودند: هنر از جلوه‌های زيبای خلقت است و اگر با روح و جوهره دينی همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌های عالم می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز 18 ارديبهشت در ديدار مسئولان اجرايی ـ اداری بخش‌های مختلف استان فارس، خدمت به ملت بزرگ ايران و از جمله مردم فهيم و خوش ذوق فارس را، لذت‌بخش و نشانه توفيق الهی مسئولان دانستند و تأكيد كردند: بايد با خدمتگزاری «حقيقی و خستگی‌ناپذير» و «تكريم و احترام مردم»، اين نعمت بزرگ الهی را شكرگزاری كرد.

ايشان برخورداری شيراز از حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) (شاه‌چراغ) و چند امامزاده عالی‌مقام ديگر را امتيازی كم‌نظير برای استان فارس خواندند و خاطرنشان كردند: شيراز بعد از مشهد و قم، سومين حرم اهل‌بيت (ع) است و اين برجستگی و محوريت، بايد در «تبليغات عمومی و رسانه‌ای» و هنگام تخصيص اعتباراتِ گوناگون، مورد توجه قرار گيرد تا دل‌های مشتاقان در داخل و خارج از كشور بيشتر متوجه قداست و اهميت اين بارگاه مهم شود.

رهبر انقلاب اسلامی مردم فارس را برخوردار از فضل و كمال، دارای مفاخرِ «تاريخی ـ ادبی»، و پرتحرك برشمردند و افزودند: مردم شيراز و فارس با وجود برخورداری از اين ويژگی‌ها، محجوبند و از قال و جنجال و به رخ‌كشيدن توانايی‌ها و ظرفيت‌های خود پرهيز می‌كنند اما مسئولان بايد با درك اين توانايی‌ها، از استعدادها و ظرفيت‌های آنان برای پيشرفت كشور، كمال استفاده را ببرند.

 رهبر انقلاب اسلامی:
هنر از جلوه‌های زيبای خلقت است و اگر با روح و جوهره دينی همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌های عالم می‌شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ايجاد مركزی در شيراز را برای تربيت و پرورش استعدادهای هنری كشور و تقويت «هنر متعهد و برخوردار از جهت‌گيری دينی» ضروری دانستند و افزودند: هنر از جلوه‌های زيبای خلقت است و اگر با روح و جوهره دينی همراه شود از برجسته‌ترين پديده‌های عالم می‌شود.

لزوم برنامه‌ريزی برای رونق گردشگری در استان فارس از ديگر نكاتی بود كه رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار مورد اشاره قرار دادند و يادآور شدند: حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع)، آثار تاريخی، و آرامگاه مفاخر علم و هنر و ادب از جمله حافظ و سعدی، جزو جاذبه‌ها و ظرفيت‌های گسترده گردشگری استان است كه می‌توان با تبليغات صحيح، اين ظرفيت‌ها را بسيار فعال كرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دو نگاه متفاوت به آثار تاريخی قبل از اسلام از جمله تخت‌جمشيد افزودند: از يك منظر، اين آثار متعلق به جباران تاريخ ايران است و نفرت از استبداد و جباريت، اينگونه آثار را در چشم و دل انسان‌ها از جمله متدينين، بی جاذبه می‌كند اما از جنبه مثبت، نبايد فراموش كرد كه اين آثار، به هرحال محصول سرپنجه هنرمند، ذهن خلاق، روحيه بلندنظر و «ذوق و ابتكار ايرانی» است و اين واقعيات، تخت جمشيد و ديگر آثار تاريخی را در سراسر كشور، مايه افتخار ملت ايران و جزو مفاخر تاريخی اين كشور قرار می دهد.

ايشان با اشاره به تلاش برخی كشورها برای ايجاد مفاخر مصنوعیِ تاريخی تأكيد كردند: مفاخر حقيقی تاريخ ملت ايران، موجب تقويت اعتماد به نفس ملی است و لازم است مورد توجه بيشتر قرار گيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در تبيين اوج‌گيری ذوق و هنر ملت ايران در دوران بعد از اسلام خاطرنشان كردند: ما به مفاخر تاريخی قبل از اسلام نيز به عنوان نشانه‌های هنر ايرانی افتخار می‌كنيم اما واقعيت و تحقيق علمی نشان می‌دهد كه «تمدن، هنر، فرهنگ و دانشی» كه ايرانيان در قرون 4 و 5 هجری يعنی بعد از اسلام به آن دست يافتند قبل از اسلام هرگز سابقه نداشته و اين اوجگيری به بركت اسلام بوده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تشكر عميق و صميمانه از ابراز محبت و ميهمان‌نوازی مردم شيراز و استان فارس، اين استان را دارای ظرفيت‌های گسترده «طبيعی و اقليمی» و استعدادهای جوشان انسانی خواندند و ابراز اميدواری كردند با همت همه مسئولان و پيگيری جدی مسئولان محلی، مصوبات اين سفر هرچه زودتر، اجرايی و مردم از آثار مثبت آن بهره‌مند شوند.

 رهبر معظم انقلاب:
شيراز بعد از مشهد و قم، سومين حرم اهل‌بيت (ع) است و اين برجستگی بايد در «تبليغات عمومی و رسانه‌ای» و هنگام تخصيص اعتباراتِ گوناگون، مورد توجه قرار گيرد تا دلهای مشتاقان در داخل و خارج از كشور بيشتر متوجه قداست و اهميت اين بارگاه مهم شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای همچنين ايجاد مركزی برای تحقيقاتِ مقابله بلندمدت با خشكسالی را در استان فارس، ضروری دانستند و در پايان سخنانشان افزودند: خدمتگزاری حقيقی مسئولان و مديران رده‌های مختلف كشور به ملت، و همت و آمادگی مردم، آينده روشن اين كشور را به فضل پروردگار، تضمين می‌كند.

در ابتدای اين ديدار رضازاده استاندار فارس، گفت: به بركت اين سفر فصل جديدی از سياست‌گذاری‌های فرهنگی در استان آغاز می‌شود ضمن آنكه استان، در آينده شاهد پيشرفت در بخش‌های مورد نياز از جمله توسعه راه‌های مواصلاتی و چندين پروژه بزرگ اقتصادی، صنعتی و پتروشيمی خواهد بود كه با اتمام اين طرح‌ها، استان فارس از حاشيه به متن توسعه كشور منتقل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌ها و استعداد بالای كشاورزی استان گفت: اين استان 20 سال پياپی رتبه اول توليد گندم را به خود اختصاص داده ضمن آنكه در ديگر محصولات كشاورزی و مركبات باغی نيز قطب كشاورزی كشور است.

رضازاده تأكيد كرد: دولت تصميمات خوبی برای مقابله با خشك‌سالی و نيز اجرای طرح‌های آب‌خيزداری و آبخوان داری گرفته است.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode