ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 آذر 1388     |     کد : 5928

اگر سيدالشهدا نبود، من و تو حالا مسلمان امام حسيني نبوديم

امام خميني (ره) مي‌فرمايند: اگر سيدالشهداء نبود، افرادي مثل يزيد، رژيم طاغوتي را تقويت مي‌كردند و به جاهليت برمي‌گرداندند. حالا اگر من و تو هم مسلمان بوديم، مسلمان طاغوتي بوديم، نه مسلمان امام حسيني...

 امام خميني (ره) مي‌فرمايند: اگر سيدالشهداء نبود، افرادي مثل يزيد، رژيم طاغوتي را تقويت مي‌كردند و به جاهليت برمي‌گرداندند. حالا اگر من و تو هم مسلمان بوديم، مسلمان طاغوتي بوديم، نه مسلمان امام حسيني.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، حضرت امام با اشاره به جمله معروف «كل ارض كربلا» و خطاب به وعاظ تهران فرمودند: نوحه‌ها و گريه كردن‌ها مكتب را تا به اينجا نگه داشته است و اگر سيدالشهداء نبود، اين نهضت هم پيش نمي‌رفت، سيدالشهداء همه جا هست و همه جا محضر سيدالشهداست.
ايشان در خصوص تباكي، ندبه و زاري در عزاي حسيني و مخالفت برخي افراد با اين مراسم‌ها فرمود: هر مكتبي تا پايش گريه‌كن، بر سر و سينه زن نباشد حفظ نمي‌شود. برخي كه مخالفند، اينها بچه‌اند نمي‌دانند كه اين گريه‌ها و ذكر مصيبت‌ها مكتب سيدالشهدا را هميشه زنده نگه‌داشته است.
حضرت امام (ره) با تذكر به جاهلان از نقش روحانيت و اهل منبر در اسلام گفتند: وقتي يك نفر از حزبي كشته مي‌شود با برگزاري ميتينگ‌ها فرياد‌ها سر مي‌دهند، اين هم فريادي است كه براي احياي مكتب سيدالشهداء برقرار مي‌شود، ولي اينها ملتفت نيستند.
ايشان به نقش موثر سيدالشهداء عليه السلام در زنده نگه‌داشتن و سعي يزيد و اعقابش در فراموش كردن اسلام اظهار داشتند: اگر اسلام هم فراموش نشده بود، يك رژيم طاغوتي در خارج منعكس شده بود، معاويه و يزيد يك رژيم اسلامي را رژيم طاغوتي معرفي مي‌كردند. اگر سيدالشهداء نبود اينها اين رژيم طاغوتي را تقويت مي‌كردند و به جاهليت برمي‌گرداندند.
بنيانگذار جمهوري اسلامي در ادامه مطالب بالا ابراز فرمودند: حالا اگر من و تو هم مسلم بوديم، مسلم طاغوتي بوديم، نه مسلم امام حسيني. امام حسين عليه‌السلام اسلام را نجات داد. آيا ما براي يك آدمي كه اسلام را نجات داده و كشته شده، سكوت كنيم؟
همچنين خميني كبير، رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بيانات و افاضاتشان، ملت مسلمان را به ادامه مبارزه در مقابل سلاطين جائر فرا خواندند و نثار جان و مال در راه خدا، اسلام و ملت مسلمان را شيوه پيغمبران، اوصياء و اولياء الهي معرفي كردند و از هراسيدن در مقابل سلاطين جائري كه مستمسك به اسلام و خود را خليفه اسلام مي‌دانند، منع كردند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه خون ما رنگين‌تر از خون شهداي كربلا نيست، به آحاد ملت توصيه كردند: شما كه براي اسلام بپاخاسته‌ايد و جان و مال نثار مي‌كنيد، در صف شهداي كربلائيد، چرا كه پيروان اين مكتبيد.
امام همچنين در مراسمي كه برخي اعضاي آن مهمانان خارجي بودند، صورت همه اعمال را يكي برشمردند و تفاوت آنها را فقط به غايت اعمال موكول كرده و افزودند: ظاهر عمل اگر از فاجر فاسد، مومن موحد و يا ولي خدا صادر شود، يكي است. آنچه اين عمل را ممتاز مي‌كند غايت و انگيزه عمل است يعني اين كار براي چه انجام شده است؟
وي حادثه قتلگاه كربلا را يادآور شده و فرمودند: شمشيري كه ابن ملجم كشيد و بهترين خلق‌الله را شهيد كرد، با شمشيري كه بهترين خلق الله مي‌كشد و عدوالله را اعدام مي‌كند در ظاهر يكي است. شمشير، قدرت عمل، كشتن يا شهيد كردن، امتياز آن‌ها در اين است كه اين شمشير براي چه كشيده شد و براي چه زده شد؟
او ياد خدا را ياد آور شدند و ادامه دادند: اگر شمشير براي خدا بلند شده و براي خدا پايين بيايد، اين انگيزه ارزشمند، انگيزه الهي است. اين نداي حسيني براي چه بلند شد و به چه ختم شد؟

منبع: صحيفه نور 


نوشته شده در   شنبه 28 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode