ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آذر 1388     |     کد : 5859

كنگره شعر عاشورايي درتبريز برگزار شد - آذر 88

كنگره شعر عاشورايي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي روز چهارشنبه 18 آذر ماه با حضور علما، روحانيون، فرهيختگان و جمع كثيري از شعرا و مداحان و محققان برجسته حوزه قيام عاشورا در کانون بسيج جوانان در تبريز برگزار شد...

كنگره شعر عاشورايي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي روز چهارشنبه 18 آذر ماه با حضور علما، روحانيون، فرهيختگان و جمع كثيري از شعرا و مداحان و محققان برجسته حوزه قيام عاشورا در کانون بسيج جوانان در تبريز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در اين همايش معنوي كه متشكل از برنامه هاي سخنراني، عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و شعر خواني بود، حجت الاسلام حميد عظيمي مديركل تبليغات اسلامي استان با اشاره به دو واقعه مهم و تأثيرگذار تاريخ اسلام، غدير و واقعه عاشورا گفت: واقعه غدير و كربلاي حسيني وابستگي معناداري به هم دارند و اگر از سوي امت مسلمان درك درستي از غدير و مسأله جانشيني و ولايت صورت گرفته بود، اگر دردانه پيامبر اكرم (ص) و جگر گوشه او مورد بي مهري و ستم قرار نگرفته بود و علي آن بزرگمرد تاريخ بشريت مظلومانه خانه نشين نمي شد، بي شك واقعه خونين كربلا اتفاق نمي افتاد.
وي ادامه داد: تاريخ اسلام فقط براي مطالعه و گذر از كنار آن نيست بلكه افرادي چون حسين (ع) ذبيحا بالقفا شده‌اند و اين تاريخ و عبرت با رخ دادن چنين فاجعه اي به دست مسلمين رسيده است و بايد از عقب ماندگي هايي كه در طول تاريخ اتفاق افتاده درس بگيريم و اگر مي خواهيم به سعادت برسيم و از حقايق دور نشويم از ولايت فقيه نبايددور شويم.
وي تصريح كرد: تشخيص جبهه حق از باطل مستلزم بصيرت و آن نيز مستلزم تقواي الهي است.آنهايي که شعار حکومت جمهوري سر مي دهند نمي‌دانند که در برابرآراي 98/2درصدي مردم و معمار کبير انقلاب ايستاده اند که فرمودند حکومت جمهوري اسلامي نه يک کلمه بيشتر و نه کمتر نمي خواهيم. الان ولي فقيه ما عادل و ساده زيست است و مثل رژيم هاي سابق كساني بر ما مستولي نشده اند كه از الفباي اسلامي بي خبرند پس بهتر است با اطاعت از ولي فقيه شكر اين نعمت را به جا بياوريم و در جريانات اخير كشور نيز با بصيرت وضع موجود افراد را سنجيده و طبق آن قضاوت كنيم چرا كه ملاك عملكرد زمان حال افراد است.
وي با قرائت اشعار و رجزهايي حماسي از امام حسين و ساير دلاوران دشت كربلا، خاطر نشان كرد: شعر بهترين وسيله هنري براي انتقال يك جريان مهم همچون غدير و كربلاست كه مي تواند دنيايي از تفكر و جهان بيني را به ساده ترين و زيبا ترين وجه به عموم مردم منتقل كند.
وي افزود: انشاء الله عزاداري هاي محرم درس بيداري براي جامعه اسلامي باشد و يكبار ديگر جامعه دچار اشتباه آنهايي نشود كه ولايت را كنار زدند و خسارتهاي جبران ناپذيري به پيكره اسلام وارد كردند.
لازم به ذكر است: به دبيرخانه كنگره شعر عاشورايي 450 قطعه شعر، 45 قطعه نثر ادبي و 168 مقاله تحقيقي رسيده بود كه از اين ميان به اعلام هيأت داوران، 9 نفر در بخش شعر برگزيده شدند و 2 نفر در بخش مقالات تحقيقي به رتبه برتر دست يافتند و جوايزي به رسم يادبود به ايشان اهدا شد و در بخش نثر ادبي هيچ اثري حائز رتبه برتر نگرديد.
در بخش شعر اروجعلي شهودي، احد سردرودي (سالك)، حجت الاسلام عباسعلي رسولي، آرمينا كاظمي، غلامحسين خوشمرام و عباس شب خيز از تبريز، مير حميد موسوي از ميانه، حسين توفيق فام از مراغه و داوود بهلولي از قم انتخاب شدند و در بخش مقاله خانم رعنا وحداني بنام و اباصلت احمدي ديزج از تبريز به مقام برتر دست يافتند. 


نوشته شده در   دوشنبه 23 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode