ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1388     |     کد : 5759

شادی مسری است

تنها بيماري‌ها نيستند كه قابليت انتقال به ديگران دارند بلكه روحيات و خصوصيات خوب هم در اين بين مي‌تواند به ديگران سرايت كند...

تنها بيماري‌ها نيستند كه قابليت انتقال به ديگران دارند بلكه روحيات و خصوصيات خوب هم در اين بين مي‌تواند به ديگران سرايت كند.
مطالعات جديد نشان مي‌دهد، شادي ممكن است توسط افراد به يكديگر سرايت كند و انتقال يا دريافت آن تنها به وسيله قرار گرفتن در نزديكي افراد ديگر صورت مي‌گيرد. محققان بيكار ننشسته‌اند و تنها در مورد مسري بودن بيماري‌ها مطالعه نكرده‌اند بلكه آنها در مورد اثرات شادي افراد بر يكديگر نيز تحقيق كرده‌اند و نتايج نشان داده است كه شادي و خوشحالي هم قابل سرايت است.در اين رابطه آنها اعلام كردند كه احاطه شدن افراد توسط دوستان و همسايگان و اقوام شاد مي‌تواند، شروعي براي شاد شدن باشد. اين در حالي است كه مطالعه جديد نشان مي‌دهد، كساني كه داراي دوستان شاد هستند نيز احتمال شادي و خنده‌رو شدن آنها افزايش مي‌يابد.
شادي به‌طور قطع سرايت مي‌كند اما آنچه كه در اين رابطه قابل بررسي است اين است كه آيا انتقال اين شادماني به وسيله قرارگيري در نزديكي خويشاوندان شاد اتفاق مي‌افتد يا اين حالت به وسيله انتقال ژني به افراد منتقل مي‌شود. به هر صورت محققان دريافتند كه اين انتقال هم از طريق ژن و هم معاشرت با افراد شاد به‌خصوص دوستان و همسايگان انتقال مي‌يابد. حتي اگر شادي توسط ژن انتقال پيدا نكند اين مساله كه قرار گرفتن در كنار ديگران مي‌تواند باعث انتقال شادي آنها به خود شد، نتايج خوبي براي شادابي روح و نشاط زندگي ما خواهد داشت.
دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه شادي باعث انعكاس امواج مثبت به ديگران مي‌شود و به همين خاطر تاثيرات مضاعفي روي افرادي دارد كه در اطراف ما هستند. شادي تنها باعث افزايش نشاط ما نخواهد شد بلكه با شاد بودن مي‌توانيد ديگران را نيز در اين شادابي شريك كنيد. لبخند زدن هم مي‌تواند در داشتن روحيه‌اي شاد به شما كمك كند زيرا اگر عادت كنيد كه هميشه لبخند به لب داشته باشيد مي‌توانيد شادي را به صورت آگاهانه به زندگي خود وارد كنيد.
روزنامه تهران امروز 


نوشته شده در   پنجشنبه 12 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode