ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 آذر 1388     |     کد : 5667

دانش‌آموزان به جاي كيف، لپ‌تاپ به مدرسه مي‌برند

معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي كشور از الكترونيك كردن محتواي حداكثر 10 درصد كتب درسي ابتدايي به صورت آزمايشي براي اولين بار در تاريخ آموزش و پرورش كشور و در قالب برنامه پنجم توسعه خبر داد...

معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي كشور از الكترونيك كردن محتواي حداكثر 10 درصد كتب درسي ابتدايي به صورت آزمايشي براي اولين بار در تاريخ آموزش و پرورش كشور و در قالب برنامه پنجم توسعه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر محي‌الدين بهرام محمديان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، پيرامون اجراي طرح توليد محتواي الكترونيكي يا كيف الكترونيكي به جاي كتب درسي دانش‌آموزان گفت: مقرر شده است كه در مرحله اول اجراي اين طرح در قالب برنامه پنجم توسعه، براي يك تا 10 درصد از كتب درسي ابتدايي محتوا يا كيف الكترونيكي توليد شود.

وي با ارائه توضيحات بيشتر اظهار كرد: در قالب اين طرح، دانش آموزان به جاي كيف درسي كه انباشته از كتب درسي مختلف است، كيف الكترونيكي به همراه مي‌برند. يعني محتواي الكترونيكي كتب درسي در يك لپ تاپ يا نوت بوك محدود قرار مي‌گيرد كه به جاي خواندن كتاب كاغذي، دانش‌آموزان از محتويات اين نوت‌بوك‌هاي محدود الكترونيكي بهره مي‌برند.

معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اين كه اجراي طرح توليد محتواي الكترونيكي براي كتب درسي با هدف كاهش شمار كتب كاغذي دانش‌آموزان توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي پيگيري مي‌شود، تصريح كرد: لازمه اجراي موفقيت‌آميز اين طرح اين است كه ابتدا آن را به صورت پايلوت و آزمايشي اجرا كنيم تا هم بتوانيم توانايي و مهارت معلمان در مورد آموزش محتواي الكترونيكي به دانش‌آموزان را بالا ببريم و هم به طور همزمان دانش‌آموزان را براي اجراي اين طرح نوين آماده كنيم. در عين حال كه به طور همزمان اين موضوع را مورد بررسي قرار مي‌دهيم كه خودمان به لحاظ تجهيزات و پشتيباني فني تا چه ميزان در اجراي اين طرح آمادگي داريم.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در پايان يادآور شد: در اين راستا در معاونت فناوري اين سازمان بر اين محور تمركز شده است كه مطالعات اوليه اجراي طرح در سال جاري به انجام برسد كه همه تلاش خود را در راستاي ايجاد زمينه‌هاي اجراي طرح موفق تجربه شده توليد محتواي الكترونيكي براي كتب درسي به كار مي‌گيريم.


نوشته شده در   شنبه 7 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode