ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 آذر 1388     |     کد : 5594

مسیری برای تازه شدن

پیاده‌روی ورزشي است که علاوه بر تناسب اندام باعث می‌شود در فرد شادابی و نشاط به‌وجود آید...

پیاده‌روی ورزشي است که علاوه بر تناسب اندام باعث می‌شود در فرد شادابی و نشاط به‌وجود آید.

 به‌خصوص اگر این پیاده‌روی در فضایی صورت گیرد که دارای آب و هوای مناسب و نمایی دلنشین باشد. دلیل این‌که پیاده‌راه بین 2هتل استقلال و آزادی توسط شهرداری منطقه‌یک به‌گونه‌ای بازسازی شده تا شهروندان بتوانند از قدم زدن در آن لذت ببرند نیز همین موضوع است.

پزشکان هميشه مراجعان‌شان را به پیاده‌روی تشويق مي‌كنند. زيرا اين‌كار امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و می‌تواند راه مطمئنی برای حفظ تناسب اندام و در نتیجه سلامتی بیشتر باشد. پیاده‌روی کار آساني است و فقط نياز به برنامه‌ریزی دارد. از جمله فوايد پیاده‌روی می‌توان به اين موارد اشاره داشت؛ قلب را سالم نگه می‌دارد، موجب کاهش فشار خون شده و میزان کلسترول «مفید» را در خون افزایش می‌دهد که خود عاملی برای جلوگیری از حمله قلبی است.

اندام را متناسب كرده، خطر ابتلا به دیابت و سکته قلبی را کاهش می‌دهد. انرژی شما را افزایش می‌دهد، قابلیت‌های شما را براي انجام کارهای روزانه و مقابله با تنش‌های روحی افزایش می‌دهد، به خوابیدن‌تان کمک می‌کند. اگر از بیخوابی رنج می‌برید، پیاده‌روی کمک بزرگی برای داشتن یک خواب راحت و بدون تنش است و در‌نهایت استخوان‌های شما را سالم نگه می‌دارد.

به این معنی که پیاده‌روی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. اصولا هر ورزشی که موجب مقاومت بدن در برابر نیروی جاذبه زمين شود، در استحکام استخوان‌ها بسیار موثر است. این نکات را خاطرنشان کردیم تا بگوييم اگر قصد دارید پیاده‌روی کنید آن هم در تهرانی که پر از دود و آلودگی است و اگر سن شما بالای 40سال نیست و نیاز ندارید تا با پزشک در مورد این موضوع مشورت کنید، باید بدانید که در همین شهر آلوده‌مان و درست در مجاور مسیر بزرگراهی، پیاده‌راهی مخصوص قدم زدن ايجاد شده؛ با هوايي پاکیزه و نمایی زیبا.

این پیاده‌راه حدفاصل 2هتل استقلال و آزادی است كه توسط شهرداری منطقه یک احداث شده و بهترین مسیر برای قدم زدن است. شهرداری منطقه یک برای بازسازی این مسیر ویژه پیاده‌روی، طرح های خاصی را در نظر گرفته تا علاوه بر شهروندان پیاده دوچرخه‌سواران نیز از این مسیر بتوانند استفاده کنند. با شرایط جدیدي که این پیاده‌راه پیدا کرده می‌توان امیدوار بود که پیاده‌روی در پایتخت ایران جان تازه‌ای مي‌گیرد.

 

پیاده‌راهی برای کوهنوردان

بازسازی پیاده‌راه بزرگراه شهیدچمران نه تنها فضایی متفاوت را برای شهروندانی که از این مسیر عبور می‌کنند به‌وجود آورده، بلکه برای کوهنوردانی که قصد رسیدن به ارتفاعات تهران را دارند هم مسیری خواهد بود که آن‌ها را پیش از رسیدن به کوه سر ذوق خواهد آورد. بهسازي و پياده‌راه‌سازي بزرگراه شهيدچمران حدفاصل پارک وي تا سئول اجرا شده و از خيابان يمن به سمت ولنجک و بام تهران ادامه خواهد يافت تا کوهنوردان و گردشگران بتوانند از بزرگراه شهيدچمران تا بام تهران را پياده طي کنند و يا در مسير دوچرخه‌سواري رکاب بزنند.

هم‌چنین این مسیر با هدف ترويج فرهنگ دفاع مقدس و آشنايي گردشگران با تاريخ تمدن ايران ايجاد شده كه در يک سمت اين پياده‌راه تمدن چندهزارساله کشورمان و در سمت ديگر تاريخ تمدن انقلاب اسلامي به نمايش گذاشته مي‌شود.

 

20 درصد تا پایان

مهندس متقی، معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يک نیز درخصوص عمليات اجرا شده در اين مسير عنوان کرد: اين مسير به مساحت 5هزارو500مترمربع اجرا شده و تاکنون به طور ميانگين بيش از 80درصد از عمليات کف‌سازي، مسير دوچرخه‌سواري، جدول‌گذاري، ديوار مالون، نرده‌گذاري، مبلمان شهري و... در آن اجرا و براي استفاده شهروندان آماده شده ‌است.

 این مسیر به‌زودی تکمیل می‌شود و شهروندانی که پیاده‌روی را در برنامه‌های خود مي‌گنجانند، می‌توانند در فضایی مناسب این کار را انجام دهند. البته این مسیر با هدف ترویج سفرهای پیاده در تهران بهسازی شده و امیدواریم در سایر معابر شهری نیز شاهد پیدایش چنین مسیرهایی باشیم.

 

پیاده‌راه‌های دیگر-نورپردازي مدرن

در بهسازی پیاده‌راه بزرگراه شهیدچمران از جدیدترین تکنولوژی نورپردازی استفاده شده که این نوع نورپردازی فضای حاضر را در شب تبدیل به مسیری زیبا و دلنشین می‌کند. طرح نورپردازي اين مسير توسط پايه چراغ‌هاي ترکيبي ساده، سولار و پروژکتورهاي LEDتوسط مشاور نورپرداز در حال اجراست و تاسيسات برق آن نيز به‌زودي تکميل مي‌شود.

با تکمیل آن، مسیر دارای نمایی از نورپردازی زیبا خواهد شد. مهندس متقي درخصوص احداث و مرمت سایر پياده‌راه هاي سطح منطقه خاطرنشان کرد: از ابتداي سال‌جاري تاکنون 37هزار مترمربع پياده‌روسازي در سطح منطقه صورت گرفته که از اين مقدار 25هزار مترمربع آن در نواحي و 12هزار مترمربع در خيابان‌هاي اصلي شهيدباهنر، موحددانش و بزرگراه‌هاي شهيدمدرس و شهيدچمران اجرا شده است.

 

اثرات پیاده‌روی در کاهش وزن

وقتی قرار است مسیری برای پیاده‌روی داشته باشیم بهتر است مزایای استفاده از آن را هم بدانیم تا در بهره‌گیری از آن تلاش بیشتری کنیم. همان‌طور که می‌دانید بدن انسان با تحرک، سلامت می‌ماند و این تحرک در سنین مختلف به یک صورت می‌تواند باشد. پیاده‌روی ازجمله ورزش‌هایی است که در هر سنی می‌تواند بدن انسان را در سلامت کامل نگه دارد.

به گفته پزشکان هر فرد روزانه بین 15 تا 20 دقیقه باید پیاده‌روی داشته تا از بدنی سالم برخوردار باشد. پیاده‌روی در محیط‌هایی که از اکسیژن پر است نیز می‌تواند به سلامت بیشتر بدن کمک کند چراکه اکسیژن انرژی بدن را تامین می‌کند و باعث می‌شود چربی‌های بدن بهتر و بیشتر سوزانده شود. حال با این اطلاعات مسیر تازه پیاده‌راه بین هتل استقلال و آزادی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بدن خود را در سلامت نگاه دارید.

مهدی کشوریان

همشهري مسافر

 


نوشته شده در   دوشنبه 2 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode