ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 آبان 1388     |     کد : 5358

نخستين گردهمايي شوراي هيئات مذهبي بانوان آذربايجان شرقي برگزار شد

نخستين گردهمايي شوراي هيئات مذهبي بانوان آذربايجان شرقي در آستانه سالروز ولادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت با حضور اعضاي هيئات مذهبي بانوان و با سخنراني معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزار شد...

 نخستين گردهمايي شوراي هيئات مذهبي بانوان آذربايجان شرقي در آستانه سالروز ولادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت با حضور اعضاي هيئات مذهبي بانوان و با سخنراني معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در اين نشست حجت الاسلام احمد حميدي ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) و دهه كرامت گفت: امام از ديد شيعه باران رحمت است كه حياتبخش است و طراوت و پويايي جوامع اسلامي به بركت اوست و اين فيض مستمر جان تشنگان را سيراب كرده و اين خورشيد فروزنده تاريكي ها را از قلب و روح بشريت مي زدايد.

وي در ادامه افزود: ادامه امامت، ولايت ولايت فقيه است و آن رحمتي كه در امام است و نوري كه به جامعه اسلامي مي تاباند، ولايت فقيه همان نور را مي تاباند حتي در جريانات اخير جامعه شاهد اين نقش مديريتي ولايت فقيه بود كه تمامي فتنه ها را رفع كرد و طمع سي ساله دشمنان را نقش بر آب و لطمه ها را خنثي كرد. ولي فقيه نعمت بزرگي است كه بايد آن را قدر دانسته شكرگزار باشيم و در اين ميان سخنرانان و هيئات مذهبي بانوان نيز بايد با مطالعه ادلّه ولايت فقيه آماده روشنگري در جامعه باشند و با رصد زمان، پاسخگوي آسيبها و شبهات باشند به ويژه اينكه وهابيت تهديدات جديدي را در زمينه شبهه افكني آغاز كرده است.

حميدي ضمن تأكيد بر غني سازي محتوايي برنامه هاي هيئات مذهبي به ويژه در زمينه سخنراني ها ادامه داد: استفاده از سخنرانان مطلع و روحانيون براي روشنگري در مورد شبهات، تبيين احكام و معارف ديني به ويژه در مناسبتهاي مذهبي و ايام محرم و صفر بسيار ضروري است و خود اين روضه ها نيز در كنار هيئات مذهبي ظرفيت ها و فرصتهايي است براي بيان حقايق ديني و اين وظيفه هيئات است كه پيرايه ها و آفتها را از اين برنامه ها رفع كرده با اجراي برنامه هاي متنوع قشر جوان را نيز به مجالس ديني جذب نمايند.

وي همچنين به برپايي كنگره شعر عاشورا در 18 آذر ماه اشاره كرده از هيئات مذهبي بانوان خواست تا از ظرفيت هاي پژوهشي خود در مورد واقعه عاشورا استفاده كنند.

حميدي در ادامه ضمن قدرداني از خانم معصومه سپهري نويسنده كتاب "لشكر خوبان" و عضو شوراي هيأت مذهبي بانوان متوسلين به ام الائمه (س)، گفت: مايه مباهات و فخر است كه چنين بانوي اهل فكر و متعهدي قدم در راه فرهنگ سازي ايثار و شهادت نهاده است و ما بايد اين تلاش و همت ايشان را در به تصوير كشيدن واقعيتهاي 8 سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل سوم انقلاب قدردان باشيم.

وي تصريح كرد: ما بايد با استقبال از فعاليتهاي افراد هنرمند و فعال در زمينه هاي مذهبي به رسالتهاي ديني خود عمل كنيم.

در ادامه با حضور خانمها آبزن، كلاشي و خسروشاهي از سركار خانم معصومه سپهري برنده ربع قرن كتاب دفاع مقدس با اعطاي هدايايي تجليل شد.

معصومه سپهري نيز ضمن بيان سخناني در مورد ادبيات دفاع مقدس گفت: ادبيات دفاع مقدس ادبيات زندگي است و براي شناختن ريشه هايمان و گذشته مان يكي از بهترين سرچشمه هاست و اگر كتابي با صداقت نوشته شود اثر خود را مي گذارد.

وي افزود: اخلاصي كه از طرف شهدا و رزمندگان و جانبازان در سينه تاريخ مانده است و عنايت پروردگار موجب مي شود كه آثار دفاع مقدس در دل و جان دلسوختگان اثر كند.

وي تصريح كرد: روحيه ها و انگيزه ها است كه جسمها را جلو مي برد و دعوت مي كنم براي خودمان به عنوانذانسان مذهبي ببينيم كه كلمه يا حسين و يا زهرا چه ها مي كرد و اگر با اخلاص و همت پيش برويم خاندان اهلبيت (ع) خاندان كرامت است و اميدوارم خداوند همه ما را در راستاي انجام دادن وظيفه هايمان ياري فرمايد.

 


نوشته شده در   دوشنبه 11 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode