ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1392     |     کد : 52009

گل‌های کارمندی

این روز‌ها سر میز بسیاری از کارمند‌ها، در کنار انبوه نامه‌های اقدام شده و نشده یک بطری آب یا شیشه‌ای که گیاهی داخل آن سبز شده و روزبه‌روز بیشتر به بیرون سرک می‌کشد نیز دیده می‌شود.


این روز‌ها سر میز بسیاری از کارمند‌ها، در کنار انبوه نامه‌های اقدام شده و نشده یک بطری آب یا شیشه‌ای که گیاهی داخل آن سبز شده و روزبه‌روز بیشتر به بیرون سرک می‌کشد نیز دیده می‌شود.

زیر پلکان ترقی قیمت‌ها که ایستاده باشی، ‌تر و خشک کردن یک گیاه می‌تواند بهانه‌ خوبی برای تحمل لحظه‌شماری‌های طاقت‌فرسا تا رسیدن سر برج باشد. اما هر پدیده‌ با ارزشی به‌دست آوردنش یک چیز و نگه داشتنش چیز دیگری است. گل و گیاه‌های داخل شیشه و بطری آب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین‌خاطر برای نگهداری از این گل و گیاه‌های کارمندی به پیشنهاد‌های زیر توجه کنید:

آب داخل ظرف گلدان و یا محفظه‌ای که گلدان را در آن قرار داده‌اید، به‌صورت روزانه عوض کرده و داخل ظرف آب تازه بریزید.
اگر حتی داخل ظرف فوم و یا اسفنج مخصوص هم وجود داشته باشد، شما باید تا بالای اسفنج و یا فوم آب بریزید، با این کار گل و گیاه شما عمر درازتری خواهد داشت.

اگر تمام آب ظرف را عوض می‌کنید بهتر است خود ظرف را نیز بشویید.برای اینکه گل‌های شما مدت زمان بیشتری تازه و سالم بمانند می‌توانید از انواع مختلف غذاهای مخصوص گل و گیاهی که در بازار موجود است استفاده کنید. به این منظور می‌توانید مقداری از غذای مخصوص را در گلدان حاوی گل بریزید می‌توانید این غذاها را از گلفروشی‌ها تهیه کنید. استفاده از این مکمل‌های غذایی برای گیاهان یکی از بهترین راه‌های افزایش طول عمر آنهاست. فقط باید دقت داشته باشید که طبق دستورالعملی که روی بسته مکمل نوشته شده عمل کنید. اگر به‌طور صحیح از این مکمل‌ها استفاده نکنید، امکان آسیب رساندن به گل‌ها وجود دارد.

هرچند روز یک‌بار، گل‌ها را از ظرف خود خارج کرده و ساقه‌های آن را کوتاه کنید. از انتهای ساقه به اندازه ۳تا ۴ سانتی‌متر کوتاه کنید. برای اینکه گیاه بتواند به بالاترین میزان آب را بالا بکشد، باید انتهای ساقه را به‌صورت زاویه دار ببرید.اگر گلی در بطری دارید سعی کنید به ساقه گل فشار وارد نکنید زیرا هر آسیبی که به ساقه برسد از جذب آب ممانعت خواهدکرد. هرگونه شکوفه یا برگ آسیب‌دیده را نیز از گل جدا کنید. برای اینکه به ساقه‌ها آسیبی وارد نشود می‌توانید پیش از درآوردن گل‌ها از ظرف آنها را با یک نخ به هم متصل کنید و سپس از داخل گلدان جدا کنید. سپس آنها را داخل ظرف جدیدی که با آب تازه و مکمل موردنظر پر شده است بگذارید و نخ را از اطراف آن باز کنید.


نوشته شده در   سه شنبه 20 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode