ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 52

ارتش امروز قوي‌تر از اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس است

رهبر معظم انقلاب اسلامي:

ارتش امروز قوي‌تر از اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس است

رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار فرمانده كل و جمعي از فرماندهان ارتش يادآور شدند: ارتش نظام جمهوري اسلامي امروز از لحاظ تجهيزات، تجربه و عوامل انساني به مراتب قوي تر از اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

A0282850.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي، تغيير هويت ارتش را پس از پيروزي انقلاب اسلامي به هويتي ديني و انقلابي، تحولي بزرگ برشمردند و تأكيد كردند: بايد باحفظ اين هويت ديني و انقلابي در ارتش، مسير تقويت روحيه دينداري، انقلابي، ابتكار، عزم راسخ، ارتباط با مردم، اعتماد به نفس، جرأت ورود به ميدانهاي بزرگ و زمينه سازي براي شكوفايي استعدادهاي جوان، با قوت ادامه يابد.
در اين ديدار كه در آستانه 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران انجام شد، فرمانده كل قوا ضمن تبريك اين روز به همه ارتشيان و خانواده هاي آنان، از اين روز به عنوان عيد ياد كردند و افزودند: رژيم گذشته كه از حمايت امريكا و قدرتهاي ديگر برخوردار بود، همه تلاش خود را براي پايه گذاري ارتشي بر مبناي هويت غيرديني و غيرمردمي به كار گرفت اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با همت عناصر متدين، انقلابي و مردمي ارتش، اين سازمان به ارتشي با هويت ديني و انقلابي تبديل شد.
ايشان همكاري عناصر توانا، شجاع، با تدبير و متدين ارتش در اوايل انقلاب، و زمينه سازي نظام جمهوري اسلامي براي رشد نيروهاي انقلابي و مردمي ارتش را دو عامل مهم در تغيير هويت ارتش ارزيابي و خاطرنشان كردند: اين تغيير هويت در ارتش موجب بروز استعدادها و رشد انسانهاي بزرگي همچون شهيد فلاحي، شهيد صياد شيرازي، شهيد ستاري، شهيد بابايي و مرحوم ظهيرنژاد شد كه اين فرماندهان متدين و انقلابي با همكاري انسانهايي پاك و فهيم در بدنه، زمينه خود اتكايي، نوآوري، رويش استعدادهاي جديد و پيشرفت روزافزون ارتش را فراهم كردند.
فرمانده كل قوا تصريح كردند: چنين ارتشي توانست در كنار سپاه و بسيج، باوجود حمايتهاي همه جانبه قدرتهاي بزرگ از رژيم بعث صدام، برارتش مجهز اين رژيم پيروز شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ادامه اين مسير و استقامت در اين راه را وظيفه مهم ارتش و فرماندهان اين سازمان دانستند و افزودند: نظام جمهوري اسلامي ايران، نظامي ابتكاري از لحاظ اتكا به دين در تشكيل نظام سياسي و اجتماعي است و اين ابتكار با عنوان مردم سالاري ديني و با هويت ضدسلطه و استكبار، جايگاه خود را در دنيا از جمله در ميان مسلمانان و به ويژه روشنفكران و نخبگان دنياي اسلام باز كرده است و قدرتهاي بزرگ مجبور به پذيرش آن شده اند.
ايشان مهم ترين ويژگي چنين نظام ديني را توانايي شكوفا كردن استعدادها و زمينه سازي براي بروز خلاقيت ها و ابتكارها دانستند و افزودند: ارتش نظام جمهوري اسلامي نيز كه امروز از لحاظ تجهيزات، تجربه و عوامل انساني به مراتب قوي تر از اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس است بايد با حفظ آمادگيهاي همه جانبه، تعميق ارزش هاي ديني و ايجاد بستر رويش مند براي عناصر مؤمن و استعدادهاي نو، تحرك و ابتكار خود را بيش از پيش ادامه دهد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين بر لزوم مجهز شدن روزافزون ارتش به دانش روز و نوين و ايجاد زمينه لازم براي ساخت و تأمين تجهيزات پيشرفته و مورد نياز با اتكا بر تواناييها و استعدادهاي دروني تأكيد كردند.
در اين ديدار سرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن ارائه گزارشي از آمادگيها و تواناييهاي بالاي ارتش در نيروهاي سه گانه براي حراست از مرزهاي زميني، هوايي و دريايي جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: روحيه ديني، نشاط انقلابي، آمادگي رزمي و خودباوري عواملي است كه امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران را در اوج اقتدار خود قرار داده است


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode