ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 مهر 1388     |     کد : 4945

تشخيص سريع‌‌تر بيماري سل امكان‌پذير خواهد شد

دانشمندان مي‌گويند با استفاده از يك آزمايش چديد ممكن است بتوان به سرعت در ميان افرادي كه آزمايش خلط آنها از لحاظ سل منفي بوده است،‌ افراد دچار سل فعال را تشخيص داد...

 

 دانشمندان مي‌گويند با استفاده از يك آزمايش چديد ممكن است بتوان به سرعت در ميان افرادي كه آزمايش خلط آنها از لحاظ سل منفي بوده است،‌ افراد دچار سل فعال را تشخيص داد

به گزارش هلث دي نيوز اين دانشمندان مي‌گويند در حدود نيمي از افراد مبتلا به سل فعال را نمي‌توان با انجام آزمايش خلط باكتري ايجاد كننده بيمار را شناسايي كرد. بنابراين آزمايش هاي تشخيصي  جديدي براي كمك به مهار انتشار بيماري لازم است.

 دكتر كريستوف لانگ،‌ محقق ارشد در اين بررسي كه گروه" كارآزمايي‌هاي شبكه اروپايي سل" آن را انجام داده است، در اين باره گفت:‌ "در اين بررسي ما نشان داديم كه افتراق دادن ميان سل فعال ريوي و عفونت غيرفعال سل با استفاده از آزمايش  ELISpot امكان‌پدير است"

 در اين بررسي  بر روي 347 نفر، از جمله 71 بيمار مبتلا به سل فعال ريوي انجام شد.

 نتايج آزمايش ELISpot در 65 مورد (91.5 درصد)‌ مبتلايان به سل فعال ريوي مثبت بود.

 آزمايش ELISpot سل فعال را با مقايسه شمار لمفوسيت‌هاي تي اختصاصي سل در خون با  شمار اين سلول‌ها در ريه در عرض يك روز نتيجه را به دست مي‌دهد. با آزمايش‌هاي فعلي ممكن است چند هفته طول بكشد تا نتايج از لحاط ابتلا فرد به سل فعال ريوي مشخص شود.

  به گفنه لانگ نشان داد که تست ELISpot مثبت به شدت بيانگر وجود سل فعال در فرد به است، در حاليکه نتيجه منفي اين آزمايش، وجود سل را رد مي کند.

نتايج اين اين بررسي در شمار اول اکتبر American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

به گزارش سازمان جهاني بهداشت حدود يک سوم جمعيت جهان با باکتري مايکوباکتريوم توبرکولوزيس، عامل سل، آلوده هستند، اما تنها يک 10 تا 20 درصد آنها به سل فعال مبتلا خواهند شد. سل فعال هفتمين عامل مرگ و مير در جهان است.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 9 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode