ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 مهر 1388     |     کد : 4942

حضور افراد غیر متخصص بزرگ ترین آسیب محافل قرآنی بانوان است

استاد معارف اسلامی دانشگاه های تبریز گفت: حضور افراد غیر متخصص بزرگ ترین آسیب محافل قرآنی بانوان است...

 

استاد معارف اسلامی دانشگاه های تبریز گفت: حضور افراد غیر متخصص بزرگ ترین آسیب محافل قرآنی بانوان است.

حجت الاسلام محمد خدایی، استاد معارف اسلامی دانشگاه های تبریز در گفت و گو با خبرنگار شبستان به تشریح آسیب های فراروی جلسات قرآنی بانوان پرداخت.

وی با بیان اینکه جلسات قرآنی و مذهبی طی ماه مبارک رمضان افزایش چشمگیری یافته است گفت: این جلسات همان قدر که مفید و سرشار از معنویت است در صورت غفلت به جلساتی تبدیل خواهد شد که در خلاف مسیر قرآن و اهل بیت حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمد خدایی تاکید کرد: عمده جلسات مذهبی و قرآنی در این ماه توسط بانوان برگزار می شود و از این روز آفت های احتمالی در این جلسات بیشتر است.

استاد معارف اسلامی دانشگاه های تبریز گفت: حضور افراد غیر متخصص بزرگترین آسیب محافل قرآنی بانوان است که متاسفانه شیوع بسیار زیادی نیز پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: تفسیر قرآن و بیان علوم قرآنی از جمله تخصصی ترین مباحث در علوم و معارف دینی است به گونه ای که بزرگانی چون آیت الله سیدعلی قاضی از ورود به این مبحث ثقیل اجتناب می کردند.

وی اظهار داشت: ولی امروزه و با کمال تاسف تعداد مفسرین قرآن از قاریان پیشی گرفته است و هر یک در جلسات مختلف اقدام به تفسیر قرآن می کنند.

حجت الاسلام محمد خدایی گفت: تربیت نیروی متخصص در حوزه ای علمیه بانوان از نکات مثبتی است که در سال های اخیر منجر به تلطیف فضای بی سوادی در برخی جلسات قرآنی بانوان شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد کم سواد که به واسطه فن بیان نفوذی در مجالس بانوان به دست آورده اند با این نیروی متخصص که عمدتا جوان هستند مخالفت کرده و موجبات بی رونقی در جلسات مفید و علمی اتین افراد را سبب می شوند.

استاد معارف اسلامی دانشگاه های تبریز اظهار داشتن: تعامل و نظارت بر این مخحافل مذهبی که عمدتا در مساجد برگزار می شود زمینه را برای تربیت قرآنی و مذهبی بیشتر جامعه خصوصا بانوان فراهم خواهد کرد.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 8 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode