ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 فروردين 1387     |     کد : 481

پیام امام خمینی در رابطه با انتشار خبر قطع رابطه آمریكا با ایران

 

ما این قطع رابطه را به فال نیك می‌گیریم

 

 

همزمان با انتشار خبر قطع رابطه آمریكا با ایران، امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در پیامی خطاب به ملت ایران به بیان مواضعشان در ارتباط با این حادثه سیاسی پرداختند.

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران ، خبر قطع رابطه بین ایران و آمریكا را دریافت كردم و اگر كارتر در عمر خود یك كار كرده باشد كه بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است ، همین قطع رابطه است. رابطه بین یك ملت بپاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یك چپاولگر عالم‌خوار ، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیك می‌گیریم ؛ چون كه این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریكا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را كه ابرقدرت سفاكی را وادار به قطع رابطه - یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها - كرده است ، اگر جشن بگیرد، حق دارد. ما امیدواریم كه نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین به‌زودی انجام گیرد و ملت‌های شریف اسلامی به این انگل‌های خائن ، آن كنند كه ملت ما با محمدرضای خائن كرد ؛ و به دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن ، قطع روابط با ابرقدرت‌ها خصوصا آمریكا نمایند. من كرارا گوشزد نموده‌ام كه رابطه ما با امثال آمریكا ، رابطه ملت مظلوم با جهان‌خواران است.

شما ای ملت عزیز! كه برای رضای خداوند متعال ، با بانگ " الله اكبر " بر دشمنان خود چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید ، با اتكال به خداوند تعالی و حفظ وحدت كلمه مهیا باشید برای رودررویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین ؛ شما به خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشكلات غلبه خواهید كرد. صدام حسین كه همچون شاه مخلوع چهره قبیح غیراسلامی و انسانی خود را نشان داده و به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف كمر بسته و با مسلمانان مظلوم برای رضای كارتر ، آن كند كه مغول كرد، و با علمای اسلام خصوصا حضرت آیت الله آقای سید محمدباقر صدر ، آن كند كه رضا خان و محمدرضا پهلوی با علما و روحانیون و سایر طبقات كردند، باید بداند كه با این اعمال ضد اسلامی ، گور خودش و رژیم تحمیلی غیرانسانی و غیرقانونی بعث را با دست خود می‌كند.

ملت شریف عراق! شما اخلاف آنان هستید كه انگلیس را از عراق راندند ؛ بپا خیزید و قبل از آن كه این رژیم فاسد همه چیز شما را تباه كند ، دست جنایتكار او را از كشور اسلامی خود قطع كنید. ای عشایر فرات و دجله! همه با هم و با همه ملت اتحاد كنید و این ریشه فساد را قبل از آن كه فرصت از دست برود ، قلع و قمع نمایید ، و برای خدا، دفاع از كشور اسلامی خود و از اسلام مقدس نمایید كه خدا با شماست.

ای ارتش عراق! اطاعت از این مخالف اسلام و قرآن نكنید و به ملت بگرایید و دست آمریكا را كه از آستین صدام بیرون آمده است قطع كنید و بدانید اطاعت از این سفاك ، مخالفت با خدای متعال است و جزای آن عار و نار است. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و كشور ایران را خواستارم. و السلام علیكم و رحمه الله.

روح‌الله الموسوی الخمینی»


نوشته شده در   دوشنبه 19 فروردين 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode