ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 دي 1391     |     کد : 47944

حمله خورشیدماهیها به سواحل بریتانیا/ تصاویر سنگین‌ترین ماهی استخوان‌دار

از مشاهده جسد سنگین ترین ماهی استخوان دار اقیانوسی که گفته می شود متعلق به آبهای گرمسیری است، دانشمندان اعلام کردند که حمله خورشیدماهیهای غول پیکر به آبهای سرد دریای شمال ناشی از وزش بادهای شدید بوده است.

از مشاهده جسد سنگین ترین ماهی استخوان دار اقیانوسی که گفته می شود متعلق به آبهای گرمسیری است، دانشمندان اعلام کردند که حمله خورشیدماهیهای غول پیکر به آبهای سرد دریای شمال ناشی از وزش بادهای شدید بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک خورشیدماهی غول پیکر که به طور متوسط 3 متر طول دارند و فاصله عرضی باله هایشان به 4 متر می رسد در لینکولنشایر مشاهده شدند، رویدادی که پیش از آن در کنت و نورفولک نیز تکرار شده بود.

خورشیدماهی اقیانوسی سنگینترین ماهی استخوان‌دار شناخته شده که میانگین وزن بالغ آن به یک تن می‌رسد و یک نوع ماهی گرمسیری است. این موجود از نظر سر و دم به ماهی شبیه است و قسمت اصلی بدن آن، از پهلو مسطح است. خورشید ماهی می ‌تواند به اندازه بلندی باله پشتی و باله شکمی‌اش، افزایش طول پیدا کند.

خورشید ماهی های بزرگ آبهای کم عمق به عنوان سنگینترین ماهیهای استخون دار در جهان توسط ستاره های دریایی به عنوان مهمترین منبع غذایی از وسط اقیانوس اطلس به سمت دریای شمال کشیده شده اند.

پل لی کارشناس موجودات دریایی همراه با یک خورشیدماهی غول پیکر در نورفولک

هیولای دریایی، خورشید ماهی های غول پیکری که اندازه های آنها به 3 متر طول و یک تن وزن می رسد

دانشمندان و متخصصان علوم دریایی اعتقاد دارند که این خورشید ماهی که نام علمی آن مولا مولا است به واسطه بادها و جریانهای شدید به سمت دریای شمال حرکت کرده است و در آنجا به علت اینکه به سادگی نمی تواند دمای آب زیر 12 درجه سانتیگراد را تحمل کند، مرده است.

انجمن مطالعه زندگی موجودات دریایی بریتانیا سال گذشته نیز نشانهایی از یک خورشید ماهی در ساحل شرقی به دست آورده بود.

در ژانویه امسال نیز یک خورشید ماهی در ساحل مارگیت در کنت مشاهده شد و پس از آن یکی از ساکنان محلی که در حال پیاده روی در ساحل بود لاشه یک خورشید ماهی دیگر در همان منطقه مشاهده کرد.

کارل چاپمن از کارشناسان حیات وحش نیز این خورشید ماهی جدید را در نورفولک کشف کرده است.

این ماهی های عظیم الجثه معمولا در وسط اقیانوس اطلس زندگی می کنند که فاصله آنها با این مناطق که اخیرا لاشه خورشید ماهی ها کشف شده بسیار زیاد است، اما براساس اظهارات دانشمندان وزش بادهای شدید و جریانهای آبی و همچنین حرکت ستاره های دریایی به این سمت موجب شده که خورشید ماهی ها به سمت سواحل جنوب غربی بریتانیا حرکت کنند و در اثر سرمای آبهای این منطقه جان خود را از دست بدهند.

خورشید ماهی غول پیکر در ساحل نورفولک


نوشته شده در   جمعه 8 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode