ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1391     |     کد : 47243

وحشتناک‌ترین دندان‌ها + عکس

دندان‌ها در همه موجودات روی زمین به عنوان یک وسیله برای خوردن غذاهای مختلف و همچنین برای برخی از امور دفاعی و حمله‌ای استفاده می‌شود و نبود آنها حتی می‌تواند زمینه ساز مرگ حیوانات نیز شود.

 

 دندان‌ها در همه موجودات روی زمین به عنوان یک وسیله برای خوردن غذاهای مختلف و همچنین برای برخی از امور دفاعی و حمله‌ای استفاده می‌شود و نبود آنها حتی می‌تواند زمینه ساز مرگ حیوانات نیز شود.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، موجودات بسیاری در آب‌ها و روی خشکی هستند که از دندان‌هایشان برای حمله و شکار استفاده می‌کنند؛ آنها تنها دندان‌ها و آرواره‌های بسیار قوی دارند و در صورت نبود این دندان‌ها زندگیشان بسیار سخت خواهد شد.

شاید به نظر شما هم جالب باشد که بدانید تیزترین دندان‌ها مخصوص به کدام حیوان در دنیاست؛ این دندان‌ها مربوط به یک موجود ماقبل تاریخ است که نزدیک به 200 میلیون سال پیش میهمان روز زمین زندگی می‌کرده است.

این موجود که دندان‌هایش هر کدام 5 سانتی‌متر طول داشته عنوان تیزترین دندان‌های دنیا را دارد؛ این دندان‌ها باریکی کمتر از موی سر دارند و دانشمندان با استفاده از دستگاه‌های خاص توانسته‌اند از آنها عکس‌برداری کنند؛ این دندان‌ها قادر بوده‌اند که به راحتی مسیر خودشان را در هر جسمی پیدا کنند.

*دندان روی زبان

یکی از ماهی‌های بسیار ترسناک و همچنین خطرناک دریاها که با نام "اژدها ماهی" شناخته می‌شود دارای خطرناکترین دندان‌های دنیاست؛ این ماهی دو ردیف دندان‌های تیز دارد و همچنین بر روی زبان آن هم دندان وجود دارد و طعمه به هیچ عنوان از دهان آن سالم بیرون نخواهد آمد.

این ماهی البته در تاریکی مطلق انتهای اقیانوس‌ها زندگی می‌کند و برخلاف ظاهر بسیار خشنش اندازه بسیار کوچک 15 سانتی‌متری دارد.

*دندان‌های 20 سانتی‌متری

دانشمندان اعتقاد دارند که یکی از کوسه‌های ما قبل تاریخی دارای وحشتناک‌ترین دندان‌های تاریخ زمین بوده است؛ "مگالدون" کوسه ما قبل تاریخی است که هر کدام از دندان‌هایش نزدیک به 20 سانتی متر طول داشته است و هیچ چیزی روی زمین از دست او در امان نبوده است؛ این کوسه نزدیک به 20 متر طول داشته است و در طول زندگی خود تقریباً 20 هزار عدد دندان از دست می‌داده و بار دیگر رشد می‌کرده است.

*دندان‌های که گاو را ریش ریش می‌کند

حتماً تا به حال نام ماهی "پیرانا" به گوش شما رسیده است؛ این ماهی یکی از ترسناک‌ترین موجودات آمازون است و دندان‌های بسیار وحشتناکی دارد؛ دندان‌های این ماهی به قدری تیز است که می‌تواند در کمتر از یک دقیقه یک گاو بزرگ را کاملاً تکه تکه کند؛ دندان‌های "پیرانا" به صورت مثلثی هستند و حالت خاصی دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا حد زیادی تیز باشند.

*دندان‌های سمی

مارهای مختلفی در دنیا هستند که لقب سمی به آنها داده می‌شود؛ این مارها سم بسیار کشنده‌ای را در دندان‌های خودشان نگهداری می‌کنند؛ دندان‌های این موجودات به گونه است که در هنگام حمله به مانند سرنگ‌های تزریقات وارد بدن می‌شوند و تمام سم خود را وارد بدن انسان می‌کنند.

اغلب مارها سم خود را در دندان‌های بالاییشان نگهداری می‌کنند و دندان‌های پایینی آنها تنها برای گرفتن شکار استفاده می‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode