ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1388     |     کد : 4574

يك زن مسلمان آلماني: حجاب كامل متضمن امنيت زنان در جامعه است

يك زن مسلمان آلماني: حجاب كامل متضمن امنيت زنان در جامعه است...

يك زن مسلمان آلماني: حجاب كامل متضمن امنيت زنان در جامعه است


يك بانوي مسلمان شده از كشور آلمان گفت: تنها حجاب كامل مي‌تواند امنيت زنان را در جامعه فراهم كند.‌

وجيهه افشار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم گفت: حجاب كامل آن چيزي است كه در قرآن بر آن اصول تاكيد شده و ظاهر كردن بيش از آن حرام شده است كه اين حجاب مي‌تواند شامل هر نوع پوششي كه اين قوانين را دربر گيرد، شود.

وي اظهار داشت: در حال حاضر بدحجابي و بي‌حجابي برخي زنان مسلمان ايراني وضعيت نامناسبي را در جامعه اسلامي ايجاد كرده است كه ‌در شأن مسلمانان نيست و اثرات نامطلوبي در جامعه و فرهنگ آن ايجاد خواهد كرد.

وي ادامه داد: بدحجابي آثار مخرب‌تري را در جامعه در پي خواهد داشت كه اين وضعيت مشكلات زيادي را براي زنان ايجاد خواهد كرد و آسيب آن مستقيما به بانوان خواهد رسيد.

افشار با اشاره به اينكه نمي‌توان زنان را با اجبار و اكراه مقيد و پايبند به حجاب نمود، تصريح كرد: ترويج، تبيين و تعميق حجاب و پوشش اسلامي نيازمند يك سري برنامه‌هاي گسترده، عميق، منسجم و درازمدت فرهنگي است.

وي تاكيد كرد: رعايت حجاب بايد با آگاهي، درك و شناخت همه جانبه نسبت به اين مسئله ديني و اسلامي انجام شود در غير اين صورت رعايت آن كوتاه مدت، سطحي و مقطعي خواهد بود چراكه زنان قلبا به اهميت و لزوم رعايت آن اعتقاد و باور ندارند.

وي با بيان اينكه برخلاف ادعاي برخي افراد كه حجاب را عامل ركود و عقب‌ماندگي كشورها دانسته كه مانع حضور فعالانه زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي مي‌شود، اضافه كرد: حجاب محدوديت‌آور نيست بلكه زمينه حضور زنان را در امنيت و مصونيت فراهم مي‌كند.

اين بانوي مسلمان شده خاطر نشان كرد: تحميل حجاب و پوشش اسلامي عملا نتيجه‌اي معكوس خواهد داشت و حتي در صورت رعايت ظاهري آن زنان در شرايط و موقعيت‌هاي ديگر رفتاري متضاد در اين زمينه از خود نشان خواهند داد و به بي‌حجابي تمايل پيدا مي‌كنند.

افشار تاكيد كرد: رعايت و اجرايي شدن حجاب كامل توسط بانوان در جامعه نيازمند فرهنگ‌سازي است تا علل رعايت آن نهادينه و تحكيم شود.

وي اظهار داشت: بر اساس آموزه‌هاي اسلامي حجاب عامل پيشگيري از اغلب ناهنجاري‌هاي اجتماعي و رفتاري است كه دشمنان با هدف قرار دادن اين اصل در تبليغات خود قصد رسوخ در جوامع اسلامي و گستراندن سيطره فرهنگي خود بر ملت‌هاي مسلمان به ويژه بانوان به عنوان پايه‌هاي اساسي فرهنگ جامعه را دارند.

اين مبلغه خارجي ادامه داد: حجاب زنان تعيين كننده نوع برخورد مردان با آنان است و برخورد مردان با زنان محجبه انساني‌تر و به دور از نيات جسماني است.

وي اضافه كرد: بي‌حجابي زمينه تحريك جنسي مردان و تهاجمات آن به زنان مي‌شود كه در نهايت منجر به لكه‌دار شدن حرمت انساني و اجتماعي زنان خواهد شد.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 18 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode