ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 شهريور 1388     |     کد : 4453

آدم‌هاي شاد كم‌تر مريض مي‌شوند

روان‌پزشك و كارشناس سازمان بهداشت جهاني گفت: شادي واقعي كه از درون آدم بجوشد و موجب رضايت دروني شود. امكان بروز بيماري‌ها را تا حد بسيار زيادي كم مي‌كند و توان مقابله با بيماري‌هاي جسمي را افزايش مي‌دهد...

 

روان‌پزشك و كارشناس سازمان بهداشت جهاني گفت: شادي واقعي كه از درون آدم بجوشد و موجب رضايت دروني شود. امكان بروز بيماري‌ها را تا حد بسيار زيادي كم مي‌كند و توان مقابله با بيماري‌هاي جسمي را افزايش مي‌دهد.

احمد محيط، روانپزشك و مدير كل سابق سازمان بهداشت جهاني منطقه مديترانه شرقي و كارشناس فعلي اين سازمان در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: تحقيقات متعدد نشان داده است انسان‌هايي كه واقعاً شاد هستند به اين معنا كه واقعاً رضايت دروني و باطني دارند نه اين‌كه در ظاهر و در جمع آدم شادي باشند ولي در درون خود غمگين باشد به علت اينكه استرس كم‌تري دارند، كم‌تر بيمار مي‌شوند.

وي ادامه داد: افرادي كه شادي واقعي دارند، توانشان براي مقابله با استرس‌ها و مشكلات زندگي و بيماري‌ها به مراتب بيش از افرادي است كه واقعاً شاد نيستند البته نمي‌توان اين موضوع را به شكل كلي به همه بيماري‌ها تعميم داد. بروز هر بيماري جسمي، رواني و اجتماعي ممكن است علت مخصوص خود را داشته باشد.

وي گفت: براي بروز بيماري در يك فرد ممكن است يك مجموعه دست‌اندركار باشند اما حس رضايت دروني و شادي واقعي، به اين علت كه استرس را كم مي‌كند احتمال بروز بيماري را كم مي‌كند.

محيط افزود: استرس روي يك دسته از بيماري‌ها مانند بيماري‌هاي قلبي و عروقي، بيماري‌هاي گوارشي و برخي بيماري‌هاي عصبي و رواني تأثير مستقيم دارد و حتي در بروز و گسترش برخي از انواع بدخيم سرطان‌ها مؤثر است به همين علت افراد شاد و افرادي كه رضايت دروني دارند به علت استرس كم‌تر، در برابر اين بيماري‌ها كم‌تر آسيب‌پذير هستند.

وي ادامه داد:‌ اين افراد به طور كلي آدم‌هاي آرام‌تري هستند و استرس كم‌تري دارند، به همين علت حتي هنگامي كه بيمار هم مي‌شوند، زودتر بهبود پيدا مي‌كنند، تحقيقات متعددي در اين‌باره در جهان انجام شده است البته كمي كردن ميزان تأثير استرس بر هر بيماري كار آساني نيست و به انجام تحقيقات كيفي خاصي نيازمند است كه اكنون من اطلاعات جزئي چنين تحقيقاتي را در ذهن ندارم.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 12 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode