ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1388     |     کد : 4066

داروهاي آسم با چاقي مقابله مي‌كنند

دانشمندان مي‌گويند داروهاي درماني آسم، مي‌توانند باعث كم‌شدن وزن و بهبود ديابت در افراد شوند...

دانشمندان مي‌گويند داروهاي درماني آسم، مي‌توانند باعث كم‌شدن وزن و بهبود ديابت در افراد شوند

به گزارش رويترز محققاني كه در اين‌باره كار كرده‌اند همچنين مي‌گويند كه داروهاي آسم مي‌توانند قند خون بيماران را هم كاهش دهند. پيش‌تر دانشمندان به ارتباط چاقي و ديابت نوع 2 پي برده بودند و حالا اميدوارند با توجه به يافته‌هاي جديد درباره تاثير داروهاي آسم و آلرژي بر اين بيماري‌ها، در راه كشف درماني مناسب براي آن قدم بردارند.

نرخ افزايش چاقي و ديابت نوع 2 در سراسر جهان به خاطر تغذيه نامناسب و عدم‌تحرك انسان‌ها درحال افزايش است.گو پينگ شن از دانشگاه هاروارد كه در اين‌باره تحقيق كرده مي‌گويد كه در موش‌هاي آزمايشگاهي كه اضافه وزن داشتند، تعدادي از سلول‌هاي سيستم ايمني بدن در بافت‌هاي چاق بسيار زياد بوده است؛ اين سلول‌ها در مواردي كه انسان به آسم يا آلرژي مبتلا باشد غيرقابل كنترل مي‌شوند.

اين محقق براي تشريح كارش مي‌گويد او و همكارانش براي انجام اين تحقيقات ابتدا با دادن غذا به تعدادي موش آزمايشگاهي آنها را در شرايط چاقي قرار داده‌اند. سپس اين موش‌ها را با 2 نوع داروي ضد‌آسم مورد مداوا قرار داده‌اند. هر دوي اين داروها سلول‌هاي سيستم ايمني بدن موش‌ها را تثبيت كرده‌اند.

گو پينگ شن در اين باره مي‌گويد: بهترين چيز درباره اين داروها اين است كه ما مي‌دانيم مصرف آنها براي انسان خطري ندارد؛ حالا سؤال اينجاست كه آيا اين داروها در انسان‌ها هم به همين ترتيب مؤثر خواهند بود يا نه؟

 

فقر با ديابت ارتباط مستقيم دارد

دانشمندان انگليسي مي‌گويند افرادي كه در فقر زندگي مي‌كنند بيشتر از ديگران در معرض ابتلا به ديابت هستند.

به گزارش بي‌بي‌سي اين افراد در مقايسه با افراد عادي، دوبرابر بيشتر در معرض ابتلا به ديابت هستند. احتمال ابتلا به ديابت با افزايش محروميت ارتباط مستقيمي دارد.

چاقي، كمبود تحرك بدني، رژيم غذايي نامناسب و كم‌ارزش و سيگار كشيدن ازعوامل اصلي احتمال ابتلاي فقرا به ديابت هستند.در همين رابطه كارشناسان بهداشت عمومي در انگليس هشدار داده‌اند كه براي مقابله با ديابت بايد ابتدا به سراغ آسيب‌پذيرترين بخش‌هاي اجتماع رفت.

شايع‌ترين نوع ديابت در ميان افراد فقير، ديابت نوع 2 است كه مستقيما با شيوه زندگي افراد مانند اضافه وزن ارتباط دارد. اين بيماري هنگامي در بدن رخ مي‌دهند كه انسولين كافي توليد نمي‌شود و يا انسوليني كه در بدن توليد شده است به درستي به كار گرفته‌ نمي‌شود.

در اين گزارش كه توسط يك نهاد خيريه تهيه شده همچنين آمده است افرادي كه با كمترين درآمد ماهانه زندگي مي‌كنند 4برابر بيشتر از خانواده‌هاي معمولي در معرض ابتلا به ديابت هستند.

 

جوادنصرتي

همشهري آنلاين

 


نوشته شده در   سه شنبه 6 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode