ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 36

16/1/1386 - پیام امام‌خمینی‌(ره) در 12فروردین 58

بسم الله الرحمن ارحیم»


و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. صدق الله العظیم


من به ملت بزرگ ایران كه در طول تاریخ شاهنشاهی، كه با استكبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان كردند آنچه كردند، صمیمانه تبریك می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استكبار را با دست توانای خود كه قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارك، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌كنم. به دنیا اعلام می‌كنم كه در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد كه سرتاسر مملكت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن كنند.



من از این همبستگی كه جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیك گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت كردند، تقدیر می‌كنم. مبارك باد بر شما روزی كه پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حكومت عدل الهی را اعلام نمودید. حكومتی كه در آن، جمیع اقشار ملت با یك چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یك طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه كس به یكسان می‌بارد. مبارك باد شما را چنین حكومتی كه در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترك و فارس و لر و كرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط كرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.



مبارك باد بر شما روزی كه در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سركشی به دنبال او دفن می‌شود، و كشور از چنگال دشمنهای داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت. اینك شما ملت شجاع، پاسداری جمهوری اسلامی هستید. اینك شما هستید كه باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ كنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن كه در كمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه كنند. اینك شمایید كه باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی كه مظهر آن جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور كه با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند.



صبحگاه 12 فروردین - كه روز نخستین حكومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی كه كنگره‌های قصر 2500 سال حكومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حكومت مستضعفین كه حكومت خداست به جای آن نشست.



هان! ای ملت عزیز كه با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری كنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما كه خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم كه با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری كنند.



من از دولتها می‌خواهم كه بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فكر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را كه آثارش در تمام شئون كشور ریشه دارد پاكسازی كنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات كه با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شكل اسلامی متحول كنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال كشور و امت اسلامی را خواستارم.



والسلام علیكم و رحمة الله.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode