ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 تير 1388     |     کد : 3396

بهداشت دهان و دندان در هر سني

آيا تا به حال دچار سردرد يا درد گردن در انتهاي يك روز كاري شده ايد؟ آيا درد ماهيچه فك يا دندان را تجربه كرده ايد؟ به توصيه پزشك درباره استفاده از پلاك محافظ دندان عمل نكرده ايد...

 آيا تا به حال دچار سردرد يا درد گردن در انتهاي يك روز كاري شده ايد؟ آيا درد ماهيچه فك يا دندان را تجربه كرده ايد؟ به توصيه پزشك درباره استفاده از پلاك محافظ دندان عمل نكرده ايد و به هنگام برخاستن از خواب دچار درد در ناحيه فك شده ايد؟ به هر حال ممكن است احساس اين دردها به علت بروز مشكلات دنداني باشد. اين در حالي است كه بسياري از مردم شايد هرگز ندانند به ساييده شدن دندان هايشان موسوم به دندان قروچه دچار هستند، بايد دانست كه اين عارضه گاه مشكلات عديده اي را براي سلامت فرد به دنبال خواهد داشت.به نقل از سايت دهان ما بخش مهمي از بدن محسوب مي شود و بهداشت دهان به طور ويژه سلامت جسمي ما را تحت تاثير قرار مي دهد. مشكلات قلبي، سكته، ذات الريه و زنجيره گسترده اي از بيماري هاي مختلف، مي تواند از رعايت نكردن بهداشت دهان نشأت بگيرد. بيشتر سالمندان مشكلاتي نظير دهان خشك و كاهش ترشح بزاق دهان دارند. كاهش بزاق به افزايش پوسيدگي دندان ها، بيماري هاي لثه و درد در بافت هاي نرم دهان منجر مي شود. اگر دچار آرتروز و يا ديسك هستيد، مي توانيد نشانه هاي درد را تا گردن و سر احساس كنيد. متخصصان براي رفع درد گردن و سر، معاينه را از ستون فقرات آغاز مي كنند.

همراه با ساييدگي دندان ها به علت بالا رفتن سن، درد فك بروز پيدا مي كند كه علت آن كاركرد ضعيف دندان ها به هنگام صرف غذاست. آرواره همانند ديگر مفاصل بدن ممكن است دچار آرتروز دردناك شود و در صورت ادامه آن به عوارضي هم چون درد گردن، درد پشت، درد دندان و غيره منجر شود.

بنابراين در سنين بالا علاوه بر خدمات مرسوم دندان پزشكي نظير جرم گيري و پر كردن دندان لازم است متخصصان در تشخيص بيماري هاي مرتبط با دندان و فك دقت كافي داشته باشند.

 

www.khorasannews.com

  

 


نوشته شده در   سه شنبه 2 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode