ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1390     |     کد : 33035

جهانی شدن؛ ظرف تحقق آموزه‌های هويت‌بخش اسلامی از طريق حكومت مهدوی

در زمانی كه جهان با بحران معنا مواجه شده است، حكومت جهانی مهدوی(عج) آموزه‌های اسلامی هويت‌ساز جديدی را به جهانيان عرضه می‌كند؛ بدان معنا كه جهانی ...

 در زمانی كه جهان با بحران معنا مواجه شده است، حكومت جهانی مهدوی(عج) آموزه‌های اسلامی هويت‌ساز جديدی را به جهانيان عرضه می‌كند؛ بدان معنا كه جهانی شدن ظرف تحقق آموزه‌های هويت‌بخش اسلامی است كه از طريق حكومت جهانی مهدوی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، عباس كشاورز شكری، استاديار علوم سياسی دانشگاه شاهد در همايش بين‌المللی «هويت اسلامی و جهانی شدن» كه امروز يك‌شنبه، 30 بهمن‌ماه، با حضور جمعی از اساتيد و پژوهشگران در سالن شهيد مطهری دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، به ارائه مقاله خود با عنوان «جهانی شدن و حكومت مهدوی(عج)» پرداخت.

وی هدف اصلی پژوهش خود را بررسی جهانی شدن حكومت مهدوی(عج) و فلسفه آن از ديدگاه شيعه و چالش‌های پيش روی آن دانست و اظهار كرد: روش تحقيق تحليل اسنادی است كه تلاش می‌شود با تحليل كتاب‌ها، مقالات، پايان‌نامه‌ها و... تحليلی شايسته از حكومت جهانی مهدوی(عج) عرضه شود.

كشاورز شكری ادامه داد: در اين راستا ابتدا مبانی نظری جهانی شدن و گرايش‌های اصلی آن مطرح و سپس جهانی شدن حكومت حضرت مهدی(عج) و فلسفه آن از ديدگاه شيعه بررسی می‌شود. يافته‌های تحقيق حاكی از آن است كه جهانی شدن در نظريه‌های مغرب‌زمين به معنای جهانی شدن ليبراليسم و سرمايه‌داری است.

استاديار علوم سياسی دانشگاه شاهد با بيان اين‌كه اين‌گونه جهانی‌سازی به معنای گسترش و همگانی كردن ليبراليسم، اومانيسم و سكولاريسم بوده و می‌خواهد جدايی دين از عرصه‌های اجتماعی را به جهان عرضه كند، افزود: اين در حالی است كه از ديدگاه تشيع در دوران رهبری امام مهدی(عج) با ايجاد مركزيت واحد و مديريت و حاكميتی يگانه در جهان، عوامل اصلی تضاد و جنگ و ظلم نابود، و عدالت در جهان مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: جهانی شدن در اين معنا، ظرفی است كه مظروف آن آموزه‌های هويت‌بخش اسلامی است كه از طريق حكومت جهانی مهدوی برپا می‌شود؛ به عبارت ديگر در زمانی كه جهان با بحران معنا مواجه شده است، حكومت جهانی مهدوی(عج) آموزه‌های اسلامی هويت‌ساز جديدی را به جهانيان عرضه می‌كند.

كشاورز شكری درباره اين هويت جديد اظهار كرد: اين هويت تعريف جديدی از انسان و جهان ارائه می‌كند و به بحران معنا پايان می‌دهد. در اين معنا مهدويت ايدئولوژی برتر جهانی است كه بر اساس نياز فطری بشری و استدلال عقلانی به مستضعفين عالم بشارت داده شده است.

استاديار علوم سياسی دانشگاه شاهد با اشاره به هويت‌بخشی حكومت مهدوی و با بيان اين‌كه حكومت مهدوی در جهان ايجاد معنا می‌كند، گفت: در پايان اين مقاله نيز چالش‌های پيش روی تأسيس حكومت جهانی مهدوی بررسی شده است.

يادآور می‌شود، مقاله «جهانی شدن و حكومت مهدوی(عج)» اثر مشترك عباس كشاورز شكری، استاديار علوم سياسی دانشگاه شاهد و مريم نيكوزاد دانشجوی كارشناسی ارشد جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی دانشگاه شاهد است كه در همايش بين‌المللی «هويت اسلامی و جهانی شدن» ارائه شد.


نوشته شده در   دوشنبه 1 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode